Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

Was een beetje ondergesneeuwd geraakt in het nieuws dat ze bijvoorbeeld stilstaande starts na safety cars willen invoeren. Kan natuurlijk ook expres zijn, dat ze met zo'n dom idee komen om het echte nieuws een beetje te verbloemen. Het heeft blijkbaar gewerkt.

Geen idee of het ook in het AMuS-stuk staat, maar de wintertests vinden bijvoorbeeld ook niet meer buiten Europa plaats. Te duur.

Perton

Staande herstarts zijn bevestigd vandaag. Gezellig.

0634

Ook goed. Mijn zegen hebben ze verder.

Sabai

Ik zie het nut er totaal niet van in eerlijk gezegd. Weer zo'n onzinnige kunstmatige toevoeging om het spannender te maken  :P

0634

Ik vind het niet echt kunstmatig, maar wel een toefje oneerlijk, maar ach, verder vind ik het eigenlijk ook weer geen biggie. Prima verder. Als ze dat willen, moeten ze het lekker doen.

Franky R.


Tuesday

#2721
Citaat van: Jeroen op 26 juni 2014 - 20:06:15
Ik vind het niet echt kunstmatig, maar wel een toefje oneerlijk, maar ach, verder vind ik het eigenlijk ook weer geen biggie. Prima verder. Als ze dat willen, moeten ze het lekker doen.
t is maar net wat je kunstmatig wilt noemen. Een SC is puur bedoeld voor veiligheid, nu gaan ze het gebruiken om F1 spannender te maken. Schaf gewoon de SC af dan en hang de rode vlag uit. Ik begrijp echt niet dat er met dit soort dingen ingestemd wordt.

0634

Mwah, het is niet dat ze de SC ineens uitknallen om de race op te poetsen. Nog steeds alleen bij noodzaak. Hoe je de race herstart, tja, daar kan je een regel voor verzinnen. Rijdend. Staand. Whatever. Als je het mij zou vragen zou ik tegen hebben gestemd, vanwege de eerlijkheid, maar zo'n ramp vind ik het ook weer niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2014 - 22:51:29
Mwah, het is niet dat ze de SC ineens uitknallen om de race op te poetsen. Nog steeds alleen bij noodzaak. Hoe je de race herstart, tja, daar kan je een regel voor verzinnen. Rijdend. Staand. Whatever. Als je het mij zou vragen zou ik tegen hebben gestemd, vanwege de eerlijkheid, maar zo'n ramp vind ik het ook weer niet.
het is ook geen ramp, maar ze zoeken het momenteel wel in de verkeerde dingen. Allemaal 'kunstmatig'. Ze hebben de laatste jaren juist veel maatregelen genomen om een SC situatie zo eerlijk mogelijk te laten verlopen en dan komen ze hier weer mee, ik begrijp er echt niks meer van. Misschien moeten ze eens gaan denken aan meerdere races per weekend, dan heb je ook meerdere starts, maar dan is het allemaal wel wat eerlijker.

Fabian

Staande start na een sc. Tja. Waarom niet op de manier van de IndyCars de race herstarten?

SDG

http://www1.skysports.com/f1/news/12433/9362539/drivers-have-spoken-out-against-the-proposal-to-re-start-races-from-the-grid-in-2015#Séquence_1

De rijders zijn er dus niet echt voor te vinden maar ze hadden blijkbaar nog niet gehoord van het voorstel, dat nota bene door de teams zelf is voorgesteld?

CitaatLike Rosberg and Ricciardo, Lewis Hamilton said he hadn't even been aware of the proposal and suggested that drivers should have a greater say in shaping rules that directly affect them.

0634

Overigens weet ik niet of het nou zo handig is om rijders te laten meestemmen over regels.

Matthijs

Ik snap echt niet wat het nut is om eerst rondenlang achter de SC te rijden om vervolgens de race te stoppen en daarna te herstarten. Waarom heb je dan achter de SC gereden, de race is toch al effectief gestopt?  Of is de SC dan alleen bedoeld om de auto's naar de grid te begeleiden?

Gonzalo

De discussie over bandenwarmers wordt uitgesteld tot wanneer de wielen groter worden... Heb ik iets gemist?

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2014 - 06:14:11
Overigens weet ik niet of het nou zo handig is om rijders te laten meestemmen over regels.

In de meeste gevallen niet, maar met die herstart kan ik me wel voorstellen dat de rijders daar graag wat meer invloed op zouden hebben.
Technische regeltjes moet je inderdaad aan de vakkundige mensen over laten(moeten ze bij de FIA eerste maar eens vakkundige mensen gaan inhuren, maar dat is een andere zaak.), maar regeltjes die betrekking hebben om de manier van racen hebben ook directe betrekking op de rijders. En daar bij heb ik wel het gevoel bij dat de rijders daar over mogen mee beslissen. Zij hebben namelijk de meeste ervaring in het racen/rijden zelf. Daarbij komt er ook weer extra gevaar bij kijken en daar hebben de rijders het meeste last van.