Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Wat is er eerlijk aan dubbele punten in de laatste race? Wat is er eerlijk aan straffen voor geel? Wat is er eerlijk aan DRS? Wat is er eerlijk aan de verdeelsleutel vd tv gelden? Wat is er eerlijk aan het moeten starten op de banden waarop je je gekwalificeerd hebt wanneer je in Q3 bent geraakt? etc. etc. F1 is niet eerlijk, maar hé ... die regels gelden toch voor iedereen?

Franky R.

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 10:39:40
Wat is er eerlijk aan dubbele punten in de laatste race? Wat is er eerlijk aan straffen voor geel? Wat is er eerlijk aan DRS? Wat is er eerlijk aan de verdeelsleutel vd tv gelden? Wat is er eerlijk aan het moeten starten op de banden waarop je je gekwalificeerd hebt wanneer je in Q3 bent geraakt? etc. etc. F1 is niet eerlijk, maar hé ... die regels gelden toch voor iedereen?


Eerlijk voor iedereen, behalve de benadeelde... :P
;)

0634

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 10:39:40
Wat is er eerlijk aan dubbele punten in de laatste race? Wat is er eerlijk aan straffen voor geel? Wat is er eerlijk aan DRS? Wat is er eerlijk aan de verdeelsleutel vd tv gelden? Wat is er eerlijk aan het moeten starten op de banden waarop je je gekwalificeerd hebt wanneer je in Q3 bent geraakt? etc. etc. F1 is niet eerlijk, maar hé ... die regels gelden toch voor iedereen?

Huh? Wat hebben andere regels ermee te maken? Het is toch niet zo dat als er één regel oneerlijk is ze allemaal wel oneerlijk mogen zijn of zoiets?

(

Kootje

Die zijn minstens net zo oneerlijk maar daar wordt als tegenargument gebruikt dat dat nu eenmaal de regels zijn, die voor iedereen gelijk zijn en daarom dus per definitie niet oneerlijk. Nou, dat geld dan dus ook voor deze regel. 

0634

#2704
Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 12:30:49
Die zijn minstens net zo oneerlijk maar daar wordt als tegenargument gebruikt dat dat nu eenmaal de regels zijn, die voor iedereen gelijk zijn en daarom dus per definitie niet oneerlijk. Nou, dat geld dan dus ook voor deze regel.

Nee. Je grijpt namelijk in in het raceverloop. Iemand is nou eenmaal gelapt en een ander heeft nou eenmaal een voorsprong van een halve minuut en drie achterblijvers.

Ik heb geen idee wat de tv rechten, gele vlaggen, of banden in Q3 daarmee te maken hebben en kan me ook niet herinneren daar ooit discussies over te hebben gevoerd maar misschien wordt ik dement.

Ik kan me alleen een discussie herinneren over de dubbele punten in deze, maar die hebben weer niets te maken met raceverloop. De top tien blijft dan gewoon hetzelfde, al geeft je factor 10 aan punten. 

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 00:36:15
Hoezo? Die gasten weten waar het gevaar op de baan zich bevind en mogen sowieso nog steeds niet vol gas door bléren aangezien er overal dubbel gezwaaid geel is. Ze mogen alleen iets harder rijden dan de SC, that's it.
Dan nog ga je harder rijden terwijl op het hele circuit mogelijk marshals op de baan lopen. Aangezien er overal dubbel geel is, is er ook overal potentieel gevaar in de vorm van marshals die rommel opruimen en dergelijke.

CitaatMaar goed ... dat is als je ze de kans geeft zichzelf te ontlappen, zoals nu het geval is. Maar je kunt de boel ook omdraaien natuurlijk. In plaats van "lapped cars may now overtake the SC" kun je ook de melding geven "drivers may now overtake lapped cars" wat prima achter de SC kan.
Dat kan op zich prima inderdaad.

Perton

#2706
Da's natuurlijk ook redelijk oneerlijk, wat nou als je net je pitstop hebt gemaakt, daardoor eventjes op een ronde ligt en jezelf weer zou unlappen na de raceleider zijn stop. Dan zou dus iedereen die in dezelfde ronde als de raceleider rijdt, dus ook je concurrent die eigenlijk maar twee plaatsen voor je ligt, maar door omstandigheden nog even NIET op een ronde is gezet, je in kunnen halen. Dat lijkt me juist een nog kwalijker scenario dan dat de gelapte auto's de safety car mogen inhalen.

Jehoentelaar

Ahja, dat heb je dan wel weer. Dan zou je een trucje in de livetiming moeten uithalen dat de boel wordt rechtgetrokken, of de boel blijft voor wat het is.

Perton

Komt er op neer dat een safety car altijd wel pech- en geluksvogels kent, welk scenario je er ook op los laat.

Maar dat wisten we op zich allemaal wel natuurlijk.

Jehoentelaar

Zolang we maar geen Aaron's Lucky Dog krijgen, dan ben ik weg.

0634

Daar ontkom je niet aan. Wel moet het beperkt worden waar dat kan. Maar goed, op zich vind ik het verder allemaal prima hoor.

Jozef

Ik vind het sinds de invoering van de delta laptimes heel erg meevallen hoeveel invloed de SC heeft op het raceverloop. Ik zou er dan ook niet te veel meer aan morrelen. Oké, je kunt een voorsprong van 30 seconden gehad hebben en die zien smelten als sneeuw voor de zon, maar daar ga je nóóit wat aan doen tenzij je de hele race neutraliseert en de verschillen aan het eind van de race weer optelt (zoals gebruikelijk bij rode vlag).

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2014 - 14:43:13
Zolang we maar geen Aaron's Lucky Dog krijgen, dan ben ik weg.


Dat was vorig jaar met die plof-Pirelli's... :D
;)

Maikel0230

En dan is het nog maar de vraag of die astronauten zich bij zo'n herstart op de juiste plaats parkeren, want dat bleek in Monaco ook al bij een gewone start een probleem, toen stonden 3 man in het verkeerde vak geparkeerd

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Ik had het trouwens nog niet meegekregen maar blijkbaar is vorige week beslist dat het verbod op bandenwarmers er niet komt en dat het GP-weekend ook niet ingekort wordt.

De testdagen tijdens het seizoen worden wel verminderd van 8 naar 4, waarvan 2 young driver tests. In 2016 wordt tijdens het seizoen helemaal niet meer getest en voor het seizoen nog slechts 8 dagen i.p.v. 12.

Raar dat ik dit nieuws nog niet gehoord had, zal wel aan mij liggen...

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/formel-1-kommission-fast-alle-sparplaene-abgelehnt-8416458.html