Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634


Terminator

Ik hoop dat deze regel toch echt niet doorgaat.
De dubbele puntentelling is al stom en oneerlijk, maar dit slaat helemaal nergens op.

Ze maken daar 1 fout met zijn allen. Natuurlijk is er wat mis met de F1 . Maar dat moet je niet oplossen met nep-wijzigingen, want dan maak je het alleen maar erger.

De geloofwaardigheid van de sport gaat totaal verloren met deze regels.

0634

T is ook gewoon niet heel eerlijk. De kans dat de leider dan zijn plek verliest is gewoon groter bij een stilstaande start.

Terminator

Jup. Heeft iemand er al over nagedacht hoeveel rubber er tijdens de race op de baan komt te liggen, waarbij iedereen op de vuile baan dus nog veel meer hinder gaat ondervinden?

Horner heeft overigens al aangegeven heel verbaasd te gaan zijn als deze regel door zou gaan.

Perton

Vergeet overigens niet dat het niet de FIA is maar de teams die met dit idee komen he.

Perton

Citaat van: Tuesday op 20 juni 2014 - 16:35:30
idd een idioot plan en ook enigzins unfair. Bij een SC raak je al je opgebouwde voorsprong kwijt en als je net ff iets minder start misschien dan ook nog eens je positie. Trouwens hoef je bij de herstart geen 5 wagenlengte's afstand te houden, dus daar zit m het probleem niet.
Maximum 5 he, niet per se 5. Maar goed, los even van wat daar de regels nu over zijn (misschien heb ik me daarin dan vergist) als je dat bijvoorbeeld terugbrengt naar 1 of 2 op het moment dat de lampen van de safety car uitgaan is het veld al veel compacter en is de kans op inhalen groter. Niet dat mij dit een goede maatregel lijkt, maar beter dan een stilstaande start

Jehoentelaar

Nog los van het feit dat het allemaal weer vreselijk lang duurt voor het hele spul op z'n plek staat en die hele startprocedure weer kan beginnen. Want we mogen niet vergeten dat je dan wel weer een paar blikken startmarshals moet opentrekken. Het is niet zo dat je de trits auto's even op z'n plek zet en meteen weer loslaat.

Ik vond de 60 Zones met Le Mans de meest puike oplossing, maar iets zegt me dat zoiets in de F1 eerst drie keer verkeerd moet gaan voordat iedereen snapt hoe het werkt. Gevoelsdingetje.

Kootje

Gewoon lekker laten zoals het is, alleen iets eerder de gelapte auto's ertussenuit plukken.

Jehoentelaar

Hoeveel eerder? Die SC is er om de boel te neutraliseren, als je dan die gasten er eerder tussenuit laat krijg je nog steeds wat snellere auto's op het circuit. Dan is het hele idee van de SC weg. :)

Kootje

Hoezo? Die gasten weten waar het gevaar op de baan zich bevind en mogen sowieso nog steeds niet vol gas door bléren aangezien er overal dubbel gezwaaid geel is. Ze mogen alleen iets harder rijden dan de SC, that's it.

Maar goed ... dat is als je ze de kans geeft zichzelf te ontlappen, zoals nu het geval is. Maar je kunt de boel ook omdraaien natuurlijk. In plaats van "lapped cars may now overtake the SC" kun je ook de melding geven "drivers may now overtake lapped cars" wat prima achter de SC kan.

Hoe dan ook zie ik geen enkele reden waarom hier altijd zolang mee gewacht moet worden.

Terminator

Overigens vind ik het sowieso niet nodig dat achterblijvers de leiders voorbij mogen.

Dat is ook zoiets als fake sensatie zoeken, omdat men graag wil dat er direct strijd is achter de SC.

robbert

Citaat van: Perton op 20 juni 2014 - 23:25:12
Vergeet overigens niet dat het niet de FIA is maar de teams die met dit idee komen he.

ja en die teams gaan dan achteraf weer klagen dat het niet goed is...

0634

Citaat van: Terminator op 21 juni 2014 - 00:49:27
Overigens vind ik het sowieso niet nodig dat achterblijvers de leiders voorbij mogen.

Dat is ook zoiets als fake sensatie zoeken, omdat men graag wil dat er direct strijd is achter de SC.

Eens. Ze worden gelapt op snelheid en rijden dan zomaar weer ineens achter de anderen. Vind ik ook niet terecht.

Kootje

#2698
Citaat van: Terminator op 21 juni 2014 - 00:49:27
Overigens vind ik het sowieso niet nodig dat achterblijvers de leiders voorbij mogen.

Dat is ook zoiets als fake sensatie zoeken, omdat men graag wil dat er direct strijd is achter de SC.

Vind het persoonlijk juist 'n goede zaak. Oke .... het is enigszins fake, al voel ik dat niet zo, maar toen ze achterblijvers nog gewoon lieten rijden ergerde ik me daar iig groen en geel aan.


Citaat van: Jeroen op 21 juni 2014 - 09:11:31
Citaat van: Terminator op 21 juni 2014 - 00:49:27
Overigens vind ik het sowieso niet nodig dat achterblijvers de leiders voorbij mogen.

Dat is ook zoiets als fake sensatie zoeken, omdat men graag wil dat er direct strijd is achter de SC.

Eens. Ze worden gelapt op snelheid en rijden dan zomaar weer ineens achter de anderen. Vind ik ook niet terecht.

Alsof 'n Vettel of 'n Alonso daarmee zitten? Ik denk dat die liever zo'n gelapte zichzelf zien ontlappen tijdens de SC, dan dat ze er dmv blauwe vlaggen na de SC nog voorbij moeten en daardoor de aansluiting met de persoon voor hen missen. Anderzijds is daar ook weer het nadeel dat je hebt als juist jij diegene wel al gelapt hebt, maar degene achter je nog niet. Maar toch .... ik denk dat iedere coureur ze, kijkend naar het grote geheel, liever kwijt dan rijk is.

0634

Vettel en Alonso? Daar heb ik het toch niet over. Ik heb het over eerlijkheid. Die achterblijvers zijn gelapt en rijden tussen de koplopers in. Wat is er eerlijk aan als dat door een sc ineens anders is? Iedere voorsprong is teniet gedaan, dat lijkt me voldoende voordeel.