Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Figge

Citaat van: Matthijs op 20 juni 2014 - 08:45:54
Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 08:35:17
Kan het mij niet eens meer uit mn hoofd herinneren hahaha
Ik doe een poging, Hongaroring 1997, Hill wint bijna in de toch niet zo slechte Arrows?
Spa 1998, Schumacher en Coulthard? Canada 2000? Echt geen idee hahaha

Je hebt het behoorlijk goed hoor! Maar je mist de enorme startcrash van Spa 1998 en de heroïsche race van Verstappen (met zijn Oranje EK-helm) in de regen van Canada 2000!

Oja de oranje EK helm. Mn vader heeft dr nog de minichamps limited edition van staan. Verstappen viel uiteindelijk uit toch? Een rem issue. Gebeurt wel vaker in Montreal. ;)

SDG

Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 09:01:22
Oja de oranje EK helm. Mn vader heeft dr nog de minichamps limited edition van staan. Verstappen viel uiteindelijk uit toch? Een rem issue. Gebeurt wel vaker in Montreal. ;)

Nee, hij finishte als vijfde, nadat hij in de laatste ronden Trulli nog ging halen in de regen. In 2001 viel hij enkele ronden voor het einde uit met een remdefect.

Figge

Citaat van: SDG op 20 juni 2014 - 09:56:40
Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 09:01:22
Oja de oranje EK helm. Mn vader heeft dr nog de minichamps limited edition van staan. Verstappen viel uiteindelijk uit toch? Een rem issue. Gebeurt wel vaker in Montreal. ;)

Nee, hij finishte als vijfde, nadat hij in de laatste ronden Trulli nog ging halen in de regen. In 2001 viel hij enkele ronden voor het einde uit met een remdefect.

Oja :)

Breaktest

Gloort er dan toch een sprankje hoop aan de horizon? Weliswaar gedwongen door teruglopende kijkcijfers, en niet zo zeer uit een innerlijke motivatie, probeert men het de klant toch iets meer naar de zin te maken. Het is weliswaar allemaal wat kunstmatig -  trucs om het lawaai weer te laten toenemen, vonkenregen door magnesiumplaatjes, en wie weet nog eens een verbod op lelijke neuzen - maar toch.

Zelf ben ik het meest enthousiast over het voornemen om coureurs meer hun gang te laten gaan op de baan en niet bij iedere scheet een straf uit te delen. Wat mij betreft mag dit ook gelden voor die stomvervelende pogingen om coureurs de mond te snoeren of andere spannende nevenactiviteiten te ontplooien. Maar daarmee zal ik wel weer te veel voor de fanfare uitlopen.
Maar goed, laten we hopen dat dit beetje verandering het spektakel ten goede komt. 

Wallie

Laat het toch gewoon zoals het is. Al die foefjes om het spannender te maken, nergens voor nodig. Saaie races worden altijd afgewisseld met spectaculaire races. En zo saai als Barcelona 1999 heb ik ze niet meer gezien de afgelopen jaren...

En dit idee vind ik helemaal onzin:
CitaatFormula 1 to switch to standing restarts after safety cars in 2015
By Jonathan Noble    Friday, June 20th 2014, 07:07 GMT

Canadian GP start 2014, Montreal

Formula 1 is set for standing starts from the grid following safety cars in 2015, AUTOSPORT can reveal.

Following discussions between teams about ways to improve the show, one idea that has gained momentum in recent weeks is to overhaul the way that races resume after caution periods.

There is a consensus that the current rolling restarts with the leader dictating the pace do not provide enough excitement.

Sources have revealed that during this week's F1 Commission meeting at Biggin Hill, a proposal to scrap the current format for 2015 and change it to grid starts after safety cars was approved.

The idea is that from next year, once lapped cars have been allowed to unlap themselves, cars will form up on the grid once a safety car period has ended.

There will then be the same procedure of a standing start as happens at the beginning of races.

The hope is that there will be more chance of positions changing, with the spectacle of a standing start producing more drama than rolling starts do.

The rule change still needs to be ratified at the FIA World Motor Sport Council meeting in Munich next week, but this will be a formality now that the F1 Commission has backed it.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/114529

Ik zou het mooier vinden als ze met die 60 zones gaan werken, zoals in Le Mans afgelopen weekend.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Franky R.

Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 08:16:16
De kunstmatige elementen hoeven niet voor mij. Ik weet als liefhebber dat t niet echt is. Ook al klinkt t mooi en oogt t spectaculair.
Wat betreft t straffen uitdelen? De wedstrijdleiding gaat daar toch over? Ik vind ze redelijk ongeloofwaardig met zo n statement gezien de straf die ze nog geen 2 wkn terug aan Perez uitdeelden.
Ik zou t wel een mooi statement vinden als ze die straf om die reden gewoon terugdraaien. En vervolgens bij teams die om penalties vragen voor tegenstanders, die teams gewoon een penalty wegens zeuren op te leggen. Ik kan mij nog wel tijden herinneren dat een Schumacher een Hill uit de race roste voor de titel. Of een Senna en Prost. Geen consequenties. En zo hoort t ook. Gewoon die gasten t laten uitvechten op de baan. Das mooi voor de show.


Over 1994 gesproken...Head onthulde bij zijn afscheid dat Williams zeker had overwogen om te protesteren tegen de move van Schumacher. Head zei dat men een goede kans had om te winnen. Doch was men nog steeds lamgeslagen vanwege het verlies van Senna, en wilde men niet vanachter het groene laken het WK winnen...dat je dat even weet... ;)

SDG

Citaat van: Wallie op 20 juni 2014 - 13:02:40
Laat het toch gewoon zoals het is. Al die foefjes om het spannender te maken, nergens voor nodig. Saaie races worden altijd afgewisseld met spectaculaire races. En zo saai als Barcelona 1999 heb ik ze niet meer gezien de afgelopen jaren...

En dit idee vind ik helemaal onzin:
CitaatFormula 1 to switch to standing restarts after safety cars in 2015
By Jonathan Noble    Friday, June 20th 2014, 07:07 GMT

Canadian GP start 2014, Montreal

Formula 1 is set for standing starts from the grid following safety cars in 2015, AUTOSPORT can reveal.

Following discussions between teams about ways to improve the show, one idea that has gained momentum in recent weeks is to overhaul the way that races resume after caution periods.

There is a consensus that the current rolling restarts with the leader dictating the pace do not provide enough excitement.

Sources have revealed that during this week's F1 Commission meeting at Biggin Hill, a proposal to scrap the current format for 2015 and change it to grid starts after safety cars was approved.

The idea is that from next year, once lapped cars have been allowed to unlap themselves, cars will form up on the grid once a safety car period has ended.

There will then be the same procedure of a standing start as happens at the beginning of races.

The hope is that there will be more chance of positions changing, with the spectacle of a standing start producing more drama than rolling starts do.

The rule change still needs to be ratified at the FIA World Motor Sport Council meeting in Munich next week, but this will be a formality now that the F1 Commission has backed it.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/114529

Ik zou het mooier vinden als ze met die 60 zones gaan werken, zoals in Le Mans afgelopen weekend.

Ik heb Le Mans niet gezien. Wat zijn '60 zones'?

Perton

Bij bijvoorbeeld een crash gold voor die zone een maximumsnelheid van X km (ik meen 60). Zo was de snelheid in die zones laag, zonder dat je direct weer het hele veld door een sc bij elkaar moet brengen, wat in le mans lang kan duren.

Verder zijn stilstaande starts een compleet idioot plan. Schaf dan de maximum vijf wagenlengtes tussen auto's af en verander het in twee of drie, of zelfs 1. Of doe een double file restart (met twee auto's naast elkaar) zoals indycar heeft geprobeerd (wat grandioos is misgegaan en ik ook niet zou durven proberen met maldonado in het veld).

Ik vind herstarts ook niet spannend maar daar zijn safety cars ook niet voor bedoeld. De primaire functie ervan is rommel op veilige wijze opruimen. Punt. Het is geen nascar qaar een safety car in wordt gezet om de spanning terug te brengen. Want anders moet de formule 1 dat maar doen, vijf ronden voor het einde nog een safety car, iedereen verse bandjes eronder en dan een sprint naar de safety car.

Gonzalo

Ik vind het nochtans geen slecht plan... Kunstmatig, uiteraard, en ook oneerlijk... maar dat is de safety car nu toch ook?

Perton

Klopt, maar doe dan die zones zoals Wallie al noemde. Of leer coureurs eens de daadwerkelijke betekenis van dubbel geel kennen, dan zouden safety cars niet eens nodig zijn, behalve bij zeer hoge uitzondering. Maarja de FIA durft daar toch nooit tegen op te treden.

Voor iemand die van DRS houdt klinkt dit waarschijnlijk raar, maar ik wil al die kunstmatige dingen eigenlijk niet. Als je als FIA echt kunstmatige spanning wil creëren doe het dan ook meteen goed en ga puur voor de show ipv dit soort oplossingen.

SDG

Citaat van: Fabian op 20 juni 2014 - 00:42:18
Van mij hoeft het allemaal niet zo gemaakt te worden. Ik ben F1 liefhebber dus kijk toch wel ondanks dat ik het geluid balen vindt.

Ik stoor mij al lang niet meer aan het geluid. Ik vind het wegwerken van die lelijke neuzen voor 2015 nog steeds een veel belangrijker prioriteit.

Tuesday

Citaat van: Perton op 20 juni 2014 - 13:37:45
Bij bijvoorbeeld een crash gold voor die zone een maximumsnelheid van X km (ik meen 60). Zo was de snelheid in die zones laag, zonder dat je direct weer het hele veld door een sc bij elkaar moet brengen, wat in le mans lang kan duren.

Verder zijn stilstaande starts een compleet idioot plan. Schaf dan de maximum vijf wagenlengtes tussen auto's af en verander het in twee of drie, of zelfs 1. Of doe een double file restart (met twee auto's naast elkaar) zoals indycar heeft geprobeerd (wat grandioos is misgegaan en ik ook niet zou durven proberen met maldonado in het veld).

Ik vind herstarts ook niet spannend maar daar zijn safety cars ook niet voor bedoeld. De primaire functie ervan is rommel op veilige wijze opruimen. Punt. Het is geen nascar qaar een safety car in wordt gezet om de spanning terug te brengen. Want anders moet de formule 1 dat maar doen, vijf ronden voor het einde nog een safety car, iedereen verse bandjes eronder en dan een sprint naar de safety car.
idd een idioot plan en ook enigzins unfair. Bij een SC raak je al je opgebouwde voorsprong kwijt en als je net ff iets minder start misschien dan ook nog eens je positie. Trouwens hoef je bij de herstart geen 5 wagenlengte's afstand te houden, dus daar zit m het probleem niet.

robbert

ja man, de fia is weer goed bezig. Een stilstaande start na een sc procedure. Dat zorgt ervoor dat we nog langere sc-fases gaan krijgen. En wat gaan ze dan doen bij regen? Want dan starten ze ook achter de sc.

SDG

En wat als er bij zo'n staande herstart ineens iemand zijn motor laat afslaan?

robbert

ja daar hebben ze nog niet aan gedacht bij de fia.