Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 juni 2014 - 13:07:50
Daarom luister ik dus geen radio, vermijd ik internet en kijk ik geen tv totdat het moment daar is dat ik de race alsnog kan kijken.
maar bij jou is het ook vast wel eens misgegaan toch?? bij mij afgelopen zondag nog, maar dat was gelukkig 'maar' Moto GP. Ondanks dat was het toch nog een mooie wedstrijd om te zien ;)

Kootje

Citaat van: Tuesday op 19 juni 2014 - 18:21:15
Citaat van: Kootje op 19 juni 2014 - 13:07:50
Daarom luister ik dus geen radio, vermijd ik internet en kijk ik geen tv totdat het moment daar is dat ik de race alsnog kan kijken.
maar bij jou is het ook vast wel eens misgegaan toch?? bij mij afgelopen zondag nog, maar dat was gelukkig 'maar' Moto GP. Ondanks dat was het toch nog een mooie wedstrijd om te zien ;)

Uiteraard, maar slechts eenmalig en erg lang geleden. Dat was in '95 met de Franse GP die Schumacher won. Ik was dat weekend op het Roskilde festival en had de race opgenomen. Maandag op weg naar huis, notabene 'n dag na de race, hadden ze het er op de radio dus nog steeds over. Race heb ik daarna ook niet meer gekeken. Als ik de uitslag al weet hoeft 't voor mij niet meer namelijk.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 19 juni 2014 - 12:16:22
Citaat van: SDG op 19 juni 2014 - 10:47:10
F1 en MotoGP zijn ook de enige klassen waarvan ik geen 'spoilers' wil als ik de race niet rechtstreeks kan bekijken
Man, wat heb ik vaak de radio vervloekt als ik een race had opgenomen! Dan reed ik in de auto naar huis en vergat ik het nieuws uit te zetten. Waar ze bij voetbal nog beginnen met: "Eredivisie: de wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord is geëindigd in..." en dan kan je nog net op tijd de radio uitzetten. Met formule 1 gaat het doorgaans zo: "Vettel heeft de Grand Prix van..." en dan is het dus al te laat...
;D ;D ;D

SDG

#2658
Citaat van: Tuesday op 19 juni 2014 - 18:21:15
maar bij jou is het ook vast wel eens misgegaan toch?? bij mij afgelopen zondag nog, maar dat was gelukkig 'maar' Moto GP. Ondanks dat was het toch nog een mooie wedstrijd om te zien ;)

Zeker vanaf het bovendek van de hoofdtribune, met optimaal uitzicht op de finishlijn en het podium.  8)

Ter info: een weekendticket voor de MotoGP op die plaats kostte een goede 60 Euro. Voor dezelfde zitplaats bij de Formule 1 ben je volgens mij al snel 400 Euro armer. Je snapt dan ook wel dat mijn keuze snel gemaakt is?

Perton

FIA heeft (op aanvraag van teams) besloten om niet voor elk domme incident nog straffen uit te delen, iets wat iedereen hier denk ik wel zal toejuichen. Zo meldt Autosport http://www.autosport.com/news/report.php/id/114528

Eén stukje uit dat artikel vind ik bijzonder interessant: "Whiting informed team managers about the new approach during the pre-Austrian Grand Prix meeting on Thursday afternoon - and made it clear that if the new system was going to work it would require teams not to keep pushing for rivals to be punished in incidents." Want dat is natuurlijk ook zo, als je als teams vereist dat de FIA wat schappelijker wordt, kan je niet vervolgens bij elk wissewasje over de radio roepen: "We zullen met Charlie praten."

Ik ben benieuwd of dit in de praktijk echt leuk gaat aanpakken of dat dit weer een non-maatregel is waar je in de praktijk niks van merkt, net zoals de belofte van een paar jaar terug om goede argumentatie bij straffen te publiceren of elke keer dat de FIA roept streng te zijn tegen het buiten de baan komen. Ik ben dan ook sceptisch, maar geef ze een kans.

Maikel0230

#2660
Nope gaat nooit niet lukken, teams gaan altijd voor het eigen belang en als ze daarmee een plekje kunnen winnen dan zullen ze het zeker 'wel met Charlie bespreken'

Hoop doet leven, alleen niet in dit geval.

(sorry heb een pessimistische dag achter de rug)

en wat hiervan te denken

http://www.gppits.net/nieuws/vonkentest_in_oostenrijk_geluidstest_in_engeland/

Vonken? Ach ja waarom ook niet, Dubbele trompet uitlaat/megafoon? pfff... ???

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 20 juni 2014 - 00:21:05
Nope gaat nooit niet lukken, teams gaan altijd voor het eigen belang en als ze daarmee een plekje kunnen winnen dan zullen ze het zeker 'wel met Charlie bespreken'

Hoop doet leven, alleen niet in dit geval.

(sorry heb een pessimistische dag achter de rug)
weet ik niet, kan ff duren, maar als dat 'gejank' geen gehoor meer krijgt, dan verdwijnt het vanzelf. Goed voorstel wat mij betreft.

Fabian

Van mij hoeft het allemaal niet zo gemaakt te worden. Ik ben F1 liefhebber dus kijk toch wel ondanks dat ik het geluid balen vindt.

0634

Voor mij ook niet. Maar ik moet wel zeggen, net als met de vonkjes, het is erg goed dat de FIA luistert naar de kritiek en er wat mij doet.

robbert

tja vonkjes, hoe spectaculair ::)   Ben al blij dat ze zullen milder zijn met de straffen, en de heren gewoon laten racen. Dat is het enigste positieve eraan

Figge

De kunstmatige elementen hoeven niet voor mij. Ik weet als liefhebber dat t niet echt is. Ook al klinkt t mooi en oogt t spectaculair.
Wat betreft t straffen uitdelen? De wedstrijdleiding gaat daar toch over? Ik vind ze redelijk ongeloofwaardig met zo n statement gezien de straf die ze nog geen 2 wkn terug aan Perez uitdeelden.
Ik zou t wel een mooi statement vinden als ze die straf om die reden gewoon terugdraaien. En vervolgens bij teams die om penalties vragen voor tegenstanders, die teams gewoon een penalty wegens zeuren op te leggen. Ik kan mij nog wel tijden herinneren dat een Schumacher een Hill uit de race roste voor de titel. Of een Senna en Prost. Geen consequenties. En zo hoort t ook. Gewoon die gasten t laten uitvechten op de baan. Das mooi voor de show.

Matthijs

Citaat van: Figge op 19 juni 2014 - 13:22:20
Hahahaha, ik herken deze dingen wel. Maar ik moet wel zeggen dat ik dat ik er niet meer van wakker kan liggen als ik een race mis oid.

Ik ook niet, al zit er wel wat angst bij in mijn geval om wat te missen. Ik mis zelden een race, maar ik heb wel de start van Spa 1998 gemist, Hongarije 1997, Canada 2000... Ik mis steeds de memorabele races...

Figge

Kan het mij niet eens meer uit mn hoofd herinneren hahaha
Ik doe een poging, Hongaroring 1997, Hill wint bijna in de toch niet zo slechte Arrows?
Spa 1998, Schumacher en Coulthard? Canada 2000? Echt geen idee hahaha

Gonzalo

Vonken zouden wel leuk zijn, geef toch weer meer dat snelheidsgevoel.
De megafoons hoeven voor mij niet, laat ons toch nog een beetje zelfrespect behouden.

Matthijs

Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 08:35:17
Kan het mij niet eens meer uit mn hoofd herinneren hahaha
Ik doe een poging, Hongaroring 1997, Hill wint bijna in de toch niet zo slechte Arrows?
Spa 1998, Schumacher en Coulthard? Canada 2000? Echt geen idee hahaha

Je hebt het behoorlijk goed hoor! Maar je mist de enorme startcrash van Spa 1998 en de heroïsche race van Verstappen (met zijn Oranje EK-helm) in de regen van Canada 2000!