Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

gloudiesaurus

Ik ben alleen benieuwd of het geen tweede USF1 verhaal word, wat in het begin ook mooi klonk.
De PR was fantastisch met prachtige foto''s en Youtube-filmpjes, uiteindelijk was het helemaal niks...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 29 mei 2014 - 18:00:19
Ik ben alleen benieuwd of het geen tweede USF1 verhaal word, wat in het begin ook mooi klonk.
De PR was fantastisch met prachtige foto''s en Youtube-filmpjes, uiteindelijk was het helemaal niks...
Da's inderdaad een serieus scenario. Zelf ga ik meer voor HRT-sprookje 2.0.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/team_kolles_krijgt_mogelijk_goedkeuring_fia/

Forza Rossa komt er dan toch?

Kolles roept bij mij toch veelal vage teams op met minimale middelen.
Hopelijk wordt het geen 2e HRT...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Nou en nu heeft Haas opeens geen deal met Dallara maar wil die allerlei onderdelen overkopen van een bestaand team, wat reglementair blijkbaar flink versoepeld wordt vanaf volgend jaar. Ook is er nog steeds geen motordeal, al lijkt de handtekening onder het Ferrari-contract wel steeds dichter bij te komen.

Figge

Wat maakt t uit. Ik zie wel of de veldvulling er komt of niet. Vind t allemaal goed. 26 auto's is beter dan 24 :D

Wings

Indien deze een rol van betekenis kunnen spelen wel. Ik heb liever 22 auto's die competitief zijn dan 50 auto's waarvan en 30 niet mee kunnen. Aan de andere kant, als er geen 25 teams zijn, zullen we het nooit weten óf ze een rol van betekenis konden vervullen. Dus ga ik mee in je wens voor 26 auto's.

Jehoentelaar

Ik vind 25 teams wel een beetje veel.

;)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 11 juni 2014 - 16:53:09
Ik vind 25 teams wel een beetje veel.

;)


25 teams betekent 50 coureurs...dat is niet eens veel, maar pure overkill... :-X
Ik ga voor 26 auto's, maar ik wijs geen kleine teams af die met een auto [dus 1 coureur] zouden willen deelnemen. Vond het lichtelijk bizar dat een F1-team voortaan uit twee auto's 'moest' bestaan.

Perton

Zou ook veel vrijer moeten zijn vind ik. Bovendien denk ik dat het ook niet eens zo'n grote ramp zou zijn als de topteam met 3 of 4 auto's zouden rijden. Het is echt niet zo dat die dan de gehele top vier bezetten (oké in zo'n dominant jaar als dit jaar wel, maar in het algemeen lijkt me dat niet). Het aanbod aan echte toppers is al klein en ik denk niet dat je er als team in zult slagen om daadwerkelijk vier wereldtoppers te contracteren. Hoe het echt uit zou pakken, weet ik natuurlijk ook niet, maar de doemscenario's die je soms hoort, daar geloof ik niet zo in.

0634

Ik ga voor less is more. Zowel voor coureurs als voor races. Qua rijders is 22 prima. Qua races 16.

Perton

Ik denk dat ik dat ook wel een beetje heb. Vroeger riep ik altijd wel dat ik veel races wilde, maar nu heb ik soms ook iets van: "goh. weer een race, oké.. naja dan kijk ik maar wel." Ik keek zowaar niet echt uit naar Canada, ik was er wel een beetje klaar mee, al dat gerace van de laatste tijd. Plus tentamens deze week en volgende week.

Jozef

Naar Abu Dhabi, Korea en India heb ik ook nooit uitgekeken maar als je niet uitkijkt naar Canada, dan denk ik dat dat inderdaad door andere omstandigheden komt hoor. ;)

0634

Daarom: 16 is voor mij genoeg. Alles wat er meer bij komt is meestal niet echt je van het. Geldt voor rijders ook. Het is niet zo dat als we met 30 wagens gaan starten dat er dan 30 toppers of iig subtoppers zullen meedoen. Doorgaans komt er dan alleen maar troep bij (wat oneerbiedig gezegd, waarvoor excuus).

Perton

Citaat van: Jozef op 11 juni 2014 - 19:21:38
Naar Abu Dhabi, Korea en India heb ik ook nooit uitgekeken maar als je niet uitkijkt naar Canada, dan denk ik dat dat inderdaad door andere omstandigheden komt hoor. ;)
nee ik kijk natuurlijk wel uir naar het evenement an sich, want het blijft canada, maar het was niet dat ik dacht: yes, weer een race dit weekend.

Kootje

dat heb ik dus wel, er mogen van mij nog wel wat races bij op de kalender
ik begrijp echter wel wat je bedoeld
naast de F1 zijn er nog zoveel andere races om te volgen, en dan wordt het al snel 'n overkill
ik volg echter alleen F1 en MotoGP fanatiek
daarnaast kijk ik af en toe GP2 & 3, WSRFR3.5 (zo goed ;)) en F3, maar die laat ik ook net zo makkelijk schieten
zou ik dat niet doen, dan is 20 voor mij wel echt 'n maximum