Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

O ik dacht het eerste om eerlijk te zijn, maar nu je het zo zegt zou het ook zomaar kunnen dat je gelijk hebt.

En dat klopt: Alonso kunnen ze allemaal niet vervangen, maar dat is een gegeven. In mijn ogen zijn er echter talloze (wat chargerend) betere opties dan Bianchi. En die kunnen ook al eerste rijder hoor. Ik zou niet weten waarom mannen als Hulkenberg, Bottas of Grosjean op het tweede plan tov Raikkonen zouden moeten staan (blijvend). Overigens even zonder de Grosjean discussie andermaal op te starten ;).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 21:36:30
O ik dacht het eerste om eerlijk te zijn, maar nu je het zo zegt zou het ook zomaar kunnen dat je gelijk hebt.

En dat klopt: Alonso kunnen ze allemaal niet vervangen, maar dat is een gegeven. In mijn ogen zijn er echter talloze (wat chargerend) betere opties dan Bianchi. En die kunnen ook al eerste rijder hoor. Ik zou niet weten waarom mannen als Hulkenberg, Bottas of Grosjean op het tweede plan tov Raikkonen zouden moeten staan (blijvend). Overigens even zonder de Grosjean discussie andermaal op te starten ;).
ik durf het niet te zeggen, van die 4 steekt Hulkenberg er wat mij betreft alleen iets bovenuit, de andere 3 vind ik nog steeds lastig in te schatten (ben ik niet van overtuigd). Maar ik bedoelde juist dat ze alleen gehaald worden als opvolger van Raikkonen, ernaast zie ik ze bij Ferrari niet doen. Dan wordt het een beetje een McLaren line up, daarmee gaan ze niet terug aan te top komen.

0634

Ja, maar ja, het heeft ook met beschikbaarheid te maken. Los van Alonso, heb je dan Lewis en Vettel. Beiden liggen na dit seizoen nog langer vast, dus ik weet niet hoe de haalbaarheid is. En als die er niet is, tja dan moet je voor Raikkonen en een jongen van dat rijtje gaan, want heel veel andere opties zijn er niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 23:19:34
Ja, maar ja, het heeft ook met beschikbaarheid te maken. Los van Alonso, heb je dan Lewis en Vettel. Beiden liggen na dit seizoen nog langer vast, dus ik weet niet hoe de haalbaarheid is. En als die er niet is, tja dan moet je voor Raikkonen en een jongen van dat rijtje gaan, want heel veel andere opties zijn er niet.)
Alonso is ook niet beschikbaar voor McLaren in principe, dus dan hoeft de hele discussie ook niet gevoerd te worden. Als McLaren Alonso kan krijgen, dan is het ook mogelijk dat Ferrari Vettel of Hamilton binnen kan halen. Als dat niet kan, houden ze Alonso gewoon aan zn contract (tot 2016) lijkt mij.

0634

Nee, maar het was ook geen Alonso discussie, maar een 'denkt iemand nou serieus dat Bianchi ooit een kans gaat krijgen bij Ferrari'-discussie.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 23:52:56
Nee, maar het was ook geen Alonso discussie, maar een 'denkt iemand nou serieus dat Bianchi ooit een kans gaat krijgen bij Ferrari'-discussie.
ja, ok dat is zo. Als vervanger van Alonso niet, maar als 2e rijder naast Alonso denk ik dat ie meer kans maakt dan een Bottas of Grosjean. Niet persé omdat ie beter is, maar omdat de Ferrari link er is en Ferrari misschien beter weet wat ze in huis halen.

Perton

Om twee huidige discussies te koppelen. Met Bianchi staat wel een opvolger klaar voor Schumacher wat betreft het kunnen manipuleren van kwalificatieresultaten, want dat heeft ie in Zandvoort al eens gedaan. ;)

0634

Maar verder denk ik niet dat hij het ooit tot de Scuderia gaat schoppen. Niet als eerste, maar ook niet als tweede rijder.

Franky R.


Perton

Niet geheel verrassend, hij riep volgens mij eerder dat 2015 eigenlijk te vroeg was en 2016 eigenlijk te laat. Zou misschien fijner zijn als ze eind 2015 nog in kunnen stappen om een paar races te rijden, maar dat zou waarschijnlijk heel veel geld kosten en regeltechnisch ook een lastig verhaal worden.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 18:58:26
Denkt iemand serieus dat Bianchi naar teams als Ferrari of Mercedes kan gaan dan?
Nee, maar als Ferrari een echte toprijder wil en daarnaast een aardige tweede rijder die niet aan de stoelpoten van de eerste rijder zaagt, dan is Bianchi geen verkeurde keus.

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 mei 2014 - 14:54:46
Niet geheel verrassend, hij riep volgens mij eerder dat 2015 eigenlijk te vroeg was en 2016 eigenlijk te laat. Zou misschien fijner zijn als ze eind 2015 nog in kunnen stappen om een paar races te rijden, maar dat zou waarschijnlijk heel veel geld kosten en regeltechnisch ook een lastig verhaal worden.


Dat was vroeger inderdaad geen probleem, maar dat heeft volgens mij meer een commerciële reden?

gloudiesaurus

Haas heeft zijn personeel nog niet bij elkaar, geen motordeal, en Dallara is nog niet begonnen met bouwen.
Hij mikt op 200 personeelsleden die hij nu aan het werven is.

Hij kan zich gewoon beter richten op 2016.
Anders bouw je een auto voor 2015 waar je enkele GP's mee rijdt, en vervolgens kun je weer een nieuwe auto bouwen.
Kost een heleboel centjes  ;)

Vroeger bouwden teams niet elk jaar een nieuwe auto...

Vraag me wel af waar de financiering vandaag komt  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Vraag ik me ook af, vooral omdat hij al eerder heeft gezegd dat hij winst denkt te gaan maken met zijn F1-team. Ik vraag me af welke van de huidige teams winst maken... de topteams lijkt me sowieso niet, daar wordt ontzettend veel geld van ofwel de autofabrikant ofwel de drankjesfabrikant in gepompt. Williams maakte vorig jaar meen ik voor het eerst in tijden winst, maar voor de rest kan ik me niks bedenken. De uitspraken die ik Haas soms hoor doen... ik heb er een hard hoofd in, maar ik zou het geweldig vinden als die succes boekte.

Breaktest

Toch wel een domper voor het circus, maar een slimme zet van Haas zelf. Met het onzekere bestaan van Caterham in het achterhoofd zou Haas in plaats van een team waarvoor de neus wordt opgehaald weleens de reddende engel kunnen zijn wat veldbezetting betreft - en zich bovendien zonder moeite toegang kunnen verschaffen tot de prijzenpot.