Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 15:34:10
Citaat van: Franky R. op 25 mei 2014 - 15:04:38
Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 13:58:07

Omdat Monaco een totaal ander circuit is dan het snelle Barcelona heb ik ook hier even naar de GP2 statistieken gekeken. Niet geheel verrassend: ook hier zouden een aantal GP2 auto's voor de Caterham van Ericsson hebben gestaan. 7 stuks om precies te zijn.
Dat zijn er minder dan in Barcelona maar nog altijd een substantieel aantal. Ervan uitgaande dat de motorproblemen van Renault nu wel zijn opgelost is het gat dat door GP2 is gedicht dus circuit-onafhankelijk -  maar bij hoge snelheidscirquits lijken de klassen dichter bij elkaar te liggen. Het wordt interessant om te zien wat GP2 in Silverstone en Monza doet.


Maar zouden die GP2-auto's in de punten rijden? Nee, dus is er uiteindelijk niet zoveel aan de hand.
Nee nooit van hun leven want ze hebben een kleinere tankinhoud. Maar dat vind ik ook niet het ijkpunt - dus is er wel degelijk wat aan de hand.
http://www.gppits.net/magazine/column_is_de_formule_1_te_langzaam/

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 25 mei 2014 - 15:55:28
Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 15:34:10
Citaat van: Franky R. op 25 mei 2014 - 15:04:38
Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 13:58:07

Omdat Monaco een totaal ander circuit is dan het snelle Barcelona heb ik ook hier even naar de GP2 statistieken gekeken. Niet geheel verrassend: ook hier zouden een aantal GP2 auto's voor de Caterham van Ericsson hebben gestaan. 7 stuks om precies te zijn.
Dat zijn er minder dan in Barcelona maar nog altijd een substantieel aantal. Ervan uitgaande dat de motorproblemen van Renault nu wel zijn opgelost is het gat dat door GP2 is gedicht dus circuit-onafhankelijk -  maar bij hoge snelheidscirquits lijken de klassen dichter bij elkaar te liggen. Het wordt interessant om te zien wat GP2 in Silverstone en Monza doet.


Maar zouden die GP2-auto's in de punten rijden? Nee, dus is er uiteindelijk niet zoveel aan de hand.
Nee nooit van hun leven want ze hebben een kleinere tankinhoud. Maar dat vind ik ook niet het ijkpunt - dus is er wel degelijk wat aan de hand.
http://www.gppits.net/magazine/column_is_de_formule_1_te_langzaam/
Julius Cesar sprak ook over zichzelf in de derde persoon, als ik de Asterix mag geloven...

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 15:34:10
Citaat van: Franky R. op 25 mei 2014 - 15:04:38
Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 13:58:07

Omdat Monaco een totaal ander circuit is dan het snelle Barcelona heb ik ook hier even naar de GP2 statistieken gekeken. Niet geheel verrassend: ook hier zouden een aantal GP2 auto's voor de Caterham van Ericsson hebben gestaan. 7 stuks om precies te zijn.
Dat zijn er minder dan in Barcelona maar nog altijd een substantieel aantal. Ervan uitgaande dat de motorproblemen van Renault nu wel zijn opgelost is het gat dat door GP2 is gedicht dus circuit-onafhankelijk -  maar bij hoge snelheidscirquits lijken de klassen dichter bij elkaar te liggen. Het wordt interessant om te zien wat GP2 in Silverstone en Monza doet.


Maar zouden die GP2-auto's in de punten rijden? Nee, dus is er uiteindelijk niet zoveel aan de hand.
Nee nooit van hun leven want ze hebben een kleinere tankinhoud. Maar dat vind ik ook niet het ijkpunt - dus is er wel degelijk wat aan de hand.
yep, de pole tijd was maar liefst 2 seconden langzamer dan vorig jaar. En daarnaast moet je ook meenemen dat GP2 niet altijd op dezelfde compounds rijdt, volgens mij in Monaco niet, maar in Barcelona wel.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 23:28:14

Julius Cesar sprak ook over zichzelf in de derde persoon, als ik de Asterix mag geloven...


En wat bedoel je daar mee? ???

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2014 - 10:50:36
http://www.gppits.net/nieuws/queqjkcaterham_staat_te_koop/

Ai, ai...

Ziet er niet goed uit denk ik.

Kan die ene gast (ben zijn naam kwijt) die USF1 wilde oprichten, Caterham niet overkopen? Donder Kamui en Ericsson d'r uit en zet er twee andere paydrivers in.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Peter Windsor en Ken Anderson.

Edwin90

Citaat van: NielsD op 26 mei 2014 - 11:20:41
Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2014 - 10:50:36
http://www.gppits.net/nieuws/queqjkcaterham_staat_te_koop/

Ai, ai...

Ziet er niet goed uit denk ik.

Kan die ene gast (ben zijn naam kwijt) die USF1 wilde oprichten, Caterham niet overkopen? Donder Kamui en Ericsson d'r uit en zet er twee andere paydrivers in.

Bedoel je niet Gene Haas? Daar gaan ook verhalen van dat hij een bestaande toko gaat overnemen.

Franky R.

Gene Haas blijft ondertussen ontkennen...Maarre, ruim een half miljard voor die hele toko vind ik teveel. Wat bouwt Caterham nu eigenlijk? Slechts een afgebouwde kitcar op basis van een 60 jaar oud ontwerp. Je kunt een Caterham niet eens vergelijken met een Donkervoort en dat zegt al heel veel.


En het F1-team? Hooguit 60 á 70 miljoen waard. Fernandes heeft - tot zo ver ik het weet- geen deal van tig jaren met Renault. En ook weten we niet of er überhaupt een jarenplan is uitgestippeld, waar de koper op kan voortborduren.


586 miljoen? Ik vind 100 á 150 miljoen realistischer...

Jehoentelaar

Nou ja, Caterham is op zich wel een 'naam', als je snapt wat ik bedoel. Als ik zo'n ding zie rijden, hoor ik toch vaak om me heen van "hey, dat is toch zo'n Caterham?" In ieder geval vaker dan dat de naam 'Donkervoort', 'Westfield' of iets dergelijks valt. Dat speelt denk ik wel mee.

Ik kan het overigens niet betalen.

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2014 - 14:34:22
Gene Haas blijft ondertussen ontkennen...Maarre, ruim een half miljard voor die hele toko vind ik teveel. Wat bouwt Caterham nu eigenlijk? Slechts een afgebouwde kitcar op basis van een 60 jaar oud ontwerp. Je kunt een Caterham niet eens vergelijken met een Donkervoort en dat zegt al heel veel.


En het F1-team? Hooguit 60 á 70 miljoen waard. Fernandes heeft - tot zo ver ik het weet- geen deal van tig jaren met Renault. En ook weten we niet of er überhaupt een jarenplan is uitgestippeld, waar de koper op kan voortborduren.


586 miljoen? Ik vind 100 á 150 miljoen realistischer...

Ik ben ook geschrokken van de bedragen blijkbaar vraagt hij voor het F1 Team 350 miljoen en dus zo'n 240 a 250 voor Caterham Ltd.

Meent ie nu werkelijk dat het zoveel waard is, zeker met zo'n prestaties op de baan?

Laat staan dat ie veel van die Caterham karretjes verkoopt want dat zijn nu ook niet bepaald voertuigen a la McLaren of Ferrari hé...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634


SDG

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 18:28:05
Allemaal zooooo voorspelbaar dat soort teams.

Yep. Marussia staat door de twee punten van dit weekend het water heel even niet meer tot aan de lippen, maar dat is uiteraard ook slechts tijdelijk.

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2014 - 00:24:13
Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 23:28:14

Julius Cesar sprak ook over zichzelf in de derde persoon, als ik de Asterix mag geloven...


En wat bedoel je daar mee? ???
Wel, het is off-topic. Ik hoopte dat je een goede verstaander was, maar blijkbaar niet. Ik bedoel dat als je een column schrijft, waarvoor alle waardering, jezelf niet op prominent in het verhaal moet plaatsen met "uw scribent". Dat is dubbel potsierlijk; een lezer heeft geen scribent. Een goed columnist laat zijn boodschap spreken en is zelf onzichtbaar.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2014 - 16:53:20
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2014 - 14:34:22
Gene Haas blijft ondertussen ontkennen...Maarre, ruim een half miljard voor die hele toko vind ik teveel. Wat bouwt Caterham nu eigenlijk? Slechts een afgebouwde kitcar op basis van een 60 jaar oud ontwerp. Je kunt een Caterham niet eens vergelijken met een Donkervoort en dat zegt al heel veel.


En het F1-team? Hooguit 60 á 70 miljoen waard. Fernandes heeft - tot zo ver ik het weet- geen deal van tig jaren met Renault. En ook weten we niet of er überhaupt een jarenplan is uitgestippeld, waar de koper op kan voortborduren.


586 miljoen? Ik vind 100 á 150 miljoen realistischer...

Ik ben ook geschrokken van de bedragen blijkbaar vraagt hij voor het F1 Team 350 miljoen en dus zo'n 240 a 250 voor Caterham Ltd.

Meent ie nu werkelijk dat het zoveel waard is, zeker met zo'n prestaties op de baan?

Laat staan dat ie veel van die Caterham karretjes verkoopt want dat zijn nu ook niet bepaald voertuigen a la McLaren of Ferrari hé...


Wat zeker niet helpt is dat Caterham nu tegen een achterstand van twee punten aankijkt t.o.z. van Marussia...Dat halen zo nooit meer in, of we moeten weer zo'n knotsgekke race hebben! Graag zelf, hahahaha! :D