Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Da's geen chicane. Dan kan je alles dat linksrechts gaat een chicane noemen. Een chicane is gelegd met als doel om snelheid te minderen. Eau Rouge is bedacht als bochtencombinatie. 

Tuesday

#2566
Citaat van: Kootje op 22 mei 2014 - 21:17:37
Eau Rouge is slechts 'n knikje naar links, maar het direct daaropvolgende Raidillon is idd 'n chicane. ;)
ja, ok, ik bedoelde idd de Raidillon. Ik vraag me toch echt af of dat een chicane is. Ik zie dat zelf niet zo, maar als het wel zo is dan kun je heel veel circuits wel een aaneenschakeling van chicanes noemen. Hoe dan ook, dit soort chicanes (Raidillon en de eerste 2 op Magny Cours) zijn wel (bijna) vol gas en daarom zeker een aanwinst voor betreffende circuits. En blijkbaar is de ene chicane de andere niet, dus zelfs een aaneenschakeling zou nog geen probleem hoeven zijn. Een circuit is ook maar een aaneenschakeling van bochten, maar juist de variatie maakt het (vaak) leuk.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 22 mei 2014 - 19:31:40
Nooit geweten dat je van het gas af moet om dat ding weer dicht te laten klappen!
Dat kun je natuurlijk als rijder ook zelf doen, maar dan gaan coureurs proberen de bocht met DRS open te doen en dat vindt de FIA niet wenselijk. Is denk ik ook de reden dat op Suzuka het rechte stuk voor 130r geen DRS heeft.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 22 mei 2014 - 22:37:05
Citaat van: Jehoentelaar op 22 mei 2014 - 19:31:40
Nooit geweten dat je van het gas af moet om dat ding weer dicht te laten klappen!
Dat kun je natuurlijk als rijder ook zelf doen, maar dan gaan coureurs proberen de bocht met DRS open te doen en dat vindt de FIA niet wenselijk. Is denk ik ook de reden dat op Suzuka het rechte stuk voor 130r geen DRS heeft.
dan moet je DRS zone beëindigen voordat 130r begint, dan zal geen één coureur het nog proberen ;)

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2014 - 00:01:37
Citaat van: Matthijs op 22 mei 2014 - 22:37:05
Citaat van: Jehoentelaar op 22 mei 2014 - 19:31:40
Nooit geweten dat je van het gas af moet om dat ding weer dicht te laten klappen!
Dat kun je natuurlijk als rijder ook zelf doen, maar dan gaan coureurs proberen de bocht met DRS open te doen en dat vindt de FIA niet wenselijk. Is denk ik ook de reden dat op Suzuka het rechte stuk voor 130r geen DRS heeft.
dan moet je DRS zone beëindigen voordat 130r begint, dan zal geen één coureur het nog proberen ;)
Gezien je knipoog weet ik niet of je een serieuze discussie wil of niet. Ik zal het toch maar serieus opvatten  ;). DRS-zones hebben geen einde. DRS functioneert automatisch niet meer als je remt (of als je van het gas gaat al, dat weet ik niet precies). In de praktijk eindigt de DRS-zone dus automatisch aan het begin van de remzone en dat is wel zo veilig. Maar als jij besluit de hele ronde niet te remmen, kan je in principe de hele ronde met DRS open blijven rijden.

Kootje

@Tuesday & Jeroen,

In mijn optiek is het ook geen chicane, maar ik meende dit toch echt ooit eens gelezen te hebben. Na enig speurwerk om toch m'n gelijk te halen, moet ik helaas bekennen dat ik hier wat feitjes door elkaar heen heb gehaald. Eau Rouge/Raidillon is inderdaad gewoon 'n bochtencombinatie, aangelegd om het originele Eau Rouge met de Kemmel Straight te verbinden en zo het circuit in te korten. Ik ging de fout in met het feit dat er ooit (1994) 'n chicane in diezelfde bochtencombinatie heeft gelegen, maar dat was dus 'n eenmalig iets.  :-[


@Tuesday,

Dat Magny Course 'n aaneenschakeling van chicanes is hoeft idd geen probleem te zijn, maar in dit specifieke geval maakt het het circuit weinig verheffend imo. Enige 2 punten die voor mij de moeite waard zijn, mocht ik dat circuit ooit bezoeken, zijn de combinatie bocht 2 + 3 en bocht 5. Maar ja ... dat zijn dan ook direct bochten die voor mij Magny Course 'n leuke baan maken. ::)

Edwin90

Bocht 15/16 is ook een aardige kans om in te halen. Barrichello zette in 2004 Trulli daar aan de kant voor een podiumplek in de laatste ronde. Was het begin van het einde voor Trulli bij Renault.

Matthijs

Citaat van: Edwin90 op 23 mei 2014 - 10:28:45
Bocht 15/16 is ook een aardige kans om in te halen. Barrichello zette in 2004 Trulli daar aan de kant voor een podiumplek in de laatste ronde. Was het begin van het einde voor Trulli bij Renault.
Dat was een memorabele, maar vooral omdat het niet gewoon is om daar in te halen. Ik kan me dan ook geen enkele andere inhaalactie herinneren daar. Juist voor situaties als deze zou DRS een positieve toevoeging kunnen zijn.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 23 mei 2014 - 08:20:25
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2014 - 00:01:37
Citaat van: Matthijs op 22 mei 2014 - 22:37:05
Citaat van: Jehoentelaar op 22 mei 2014 - 19:31:40
Nooit geweten dat je van het gas af moet om dat ding weer dicht te laten klappen!
Dat kun je natuurlijk als rijder ook zelf doen, maar dan gaan coureurs proberen de bocht met DRS open te doen en dat vindt de FIA niet wenselijk. Is denk ik ook de reden dat op Suzuka het rechte stuk voor 130r geen DRS heeft.
dan moet je DRS zone beëindigen voordat 130r begint, dan zal geen één coureur het nog proberen ;)
Gezien je knipoog weet ik niet of je een serieuze discussie wil of niet. Ik zal het toch maar serieus opvatten  ;). DRS-zones hebben geen einde. DRS functioneert automatisch niet meer als je remt (of als je van het gas gaat al, dat weet ik niet precies). In de praktijk eindigt de DRS-zone dus automatisch aan het begin van de remzone en dat is wel zo veilig. Maar als jij besluit de hele ronde niet te remmen, kan je in principe de hele ronde met DRS open blijven rijden.
het was wel degelijk serieus bedoeld. In vrije traininingen en vroeger ook in kwalificatie mag je zelf bepalen wanneer je DRS inzet. Dat hoeft dus helemaal geen probleem te zijn voor 130R. Ik denk zelf dat de daadwerkelijke reden dat daar geen DRS is, dat 130R gewoon geen bocht is om in te halen en DRS daar weinig zin heeft en alleen maar mogelijk gevaarlijke situatie's opleverd.

Kootje

Citaat van: TuesdayIk denk zelf dat de daadwerkelijke reden dat daar geen DRS is, dat 130R gewoon geen bocht is om in te halen

Maak dat oa Alonso maar eens wijs. :P

Alonso op Schumacher
http://www.zie.nl/videos/Auto&/auto/Inhaalactie-Alonso-op-Schumacher-in-130R/m1fzotffw3bu




0634

Citaat van: Kootje op 23 mei 2014 - 09:25:05
@Tuesday & Jeroen,

In mijn optiek is het ook geen chicane, maar ik meende dit toch echt ooit eens gelezen te hebben. Na enig speurwerk om toch m'n gelijk te halen, moet ik helaas bekennen dat ik hier wat feitjes door elkaar heen heb gehaald. Eau Rouge/Raidillon is inderdaad gewoon 'n bochtencombinatie, aangelegd om het originele Eau Rouge met de Kemmel Straight te verbinden en zo het circuit in te korten. Ik ging de fout in met het feit dat er ooit (1994) 'n chicane in diezelfde bochtencombinatie heeft gelegen, maar dat was dus 'n eenmalig iets.  :-[


Was met banden aangelegd geloof ik. Brr, dat ding was afstotelijker dan songfestivalzangeressen met baarden.

Tja, zelf vind ik een chicane herkenbaar niet zozeer aan de vorm maar meer aan de functie: ligt het er puur om de snelheid uit het oogpunt van veiligheid te verminderen is het i.m.o. een chicane.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 23 mei 2014 - 17:58:24
Citaat van: TuesdayIk denk zelf dat de daadwerkelijke reden dat daar geen DRS is, dat 130R gewoon geen bocht is om in te halen

Maak dat oa Alonso maar eens wijs. :P

Alonso op Schumacher
http://www.zie.nl/videos/Auto&/auto/Inhaalactie-Alonso-op-Schumacher-in-130R/m1fzotffw3bu
ja, die herinner ik me zeker nog. t is eigenlijk nog net voor de bocht. Maar goed, t lijkt me iig geen punt om DRS in te zetten al is dat misschien juist weer een goede reden om het wel te doen ;)

Breaktest

Citaat van: Breaktest op 11 mei 2014 - 08:21:10
GP Spanje, het hoge woord is eruit:
Maar liefst dertien GP2 auto's hadden zich in het F1 veld kunnen mengen. Of in andere woorden: de helft van het GP2 veld is sneller dan lantaarndrager Kobayashi.  ;D De snelste GP2 auto zou Caterham en Marussia achter zich hebben gelaten.
Waar  zijn ze in godsnaam mee bezig. Je zou bijna een Le Mans-achtig veld opstellen...
Omdat Monaco een totaal ander circuit is dan het snelle Barcelona heb ik ook hier even naar de GP2 statistieken gekeken. Niet geheel verrassend: ook hier zouden een aantal GP2 auto's voor de Caterham van Ericsson hebben gestaan. 7 stuks om precies te zijn.
Dat zijn er minder dan in Barcelona maar nog altijd een substantieel aantal. Ervan uitgaande dat de motorproblemen van Renault nu wel zijn opgelost is het gat dat door GP2 is gedicht dus circuit-onafhankelijk -  maar bij hoge snelheidscirquits lijken de klassen dichter bij elkaar te liggen. Het wordt interessant om te zien wat GP2 in Silverstone en Monza doet.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 13:58:07

Omdat Monaco een totaal ander circuit is dan het snelle Barcelona heb ik ook hier even naar de GP2 statistieken gekeken. Niet geheel verrassend: ook hier zouden een aantal GP2 auto's voor de Caterham van Ericsson hebben gestaan. 7 stuks om precies te zijn.
Dat zijn er minder dan in Barcelona maar nog altijd een substantieel aantal. Ervan uitgaande dat de motorproblemen van Renault nu wel zijn opgelost is het gat dat door GP2 is gedicht dus circuit-onafhankelijk -  maar bij hoge snelheidscirquits lijken de klassen dichter bij elkaar te liggen. Het wordt interessant om te zien wat GP2 in Silverstone en Monza doet.


Maar zouden die GP2-auto's in de punten rijden? Nee, dus is er uiteindelijk niet zoveel aan de hand.

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 25 mei 2014 - 15:04:38
Citaat van: Breaktest op 25 mei 2014 - 13:58:07

Omdat Monaco een totaal ander circuit is dan het snelle Barcelona heb ik ook hier even naar de GP2 statistieken gekeken. Niet geheel verrassend: ook hier zouden een aantal GP2 auto's voor de Caterham van Ericsson hebben gestaan. 7 stuks om precies te zijn.
Dat zijn er minder dan in Barcelona maar nog altijd een substantieel aantal. Ervan uitgaande dat de motorproblemen van Renault nu wel zijn opgelost is het gat dat door GP2 is gedicht dus circuit-onafhankelijk -  maar bij hoge snelheidscirquits lijken de klassen dichter bij elkaar te liggen. Het wordt interessant om te zien wat GP2 in Silverstone en Monza doet.


Maar zouden die GP2-auto's in de punten rijden? Nee, dus is er uiteindelijk niet zoveel aan de hand.
Nee nooit van hun leven want ze hebben een kleinere tankinhoud. Maar dat vind ik ook niet het ijkpunt - dus is er wel degelijk wat aan de hand.