Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Tuesday

en wat betreft de discussie in het Brabham topic; moet Ferrari dit nog willen?? ik denk het niet..

robbert

Citaat van: Tuesday op 21 mei 2014 - 23:26:38
en wat betreft de discussie in het Brabham topic; moet Ferrari dit nog willen?? ik denk het niet..

zoals je zegt, brabham topic, dus is het niet beter om daarover daar verder te discussieren?

Perton

Dude, de moderators hebben gevraagd de discussie hier voort te zetten, dus nee, het is niet beter om daar verder te discussiëren, tenzij jij met de grote bazen in gesprek wilt gaan ;)

Maikel0230

Citaat van: robbert op 21 mei 2014 - 23:34:40
Citaat van: Tuesday op 21 mei 2014 - 23:26:38
en wat betreft de discussie in het Brabham topic; moet Ferrari dit nog willen?? ik denk het niet..

zoals je zegt, brabham topic, dus is het niet beter om daarover daar verder te discussieren?

Neen Robbert, het Brabham topic is absoluut niet de plak om een uitgebreid gesprek te houden over de financiering van de Formule 1 teams en de politieke omstandigheden die daar om heen hangen.

Als men nog subtiel afweek van het originele topic tot daar nog aan toe maar dat gesprek had absoluut niets te maken met het overlijden en leven van Jack Brabham.

Ik heb daarom iedereen vriendelijk verzocht dat gesprek hier verder te zetten.
Edit: had je reactie net niet gezien Perton.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Perton op 21 mei 2014 - 23:17:39
Uit Brabham-topic

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2014 - 20:25:27
Okee, dan wordt Ferrari blijkbaar helemaal dus niet bevoordeeld. Gelukkig maar.

Volgens mee krijgt Ferrari iets van 70 miljoen exclusief prijzengeld en zitten McLaren en Williams op de helft daarvan (ik kan er enkele miljoentjes naast zitten), dus om nou te stellen dat Ferrari niet bevoordeeld wordt. Het ligt er maar net aan hoe je het uitlegt: ja andere teams krijgen ook geld, maar wel stukken minder.
Zo bedoel ik het niet: zoals ik het begrijp uit dat stuk dat overgenomen is van Auto Motor und Sport gaat het om het aantal actieve jaren/hoe trouw je bent aan de sport. Dus niet aan Ferrari an sich. Dan zit er nog wel iets van een objectieve gedachte achter.

Kootje

#2555
Citaat van: Tuesday op 21 mei 2014 - 23:20:57
Citaat van: Kootje op 21 mei 2014 - 23:07:51
En Albers die de tankslang meeneemt. ;D




Maar goed, voor mij is het de hairpin die van Magny Cours 'n leuke baan maakt. Daar heb ik al vaak mooie gevechten gezien omdat je er gewoon meerdere lijnen kunt rijden. Bocht 1, 2 en 3 zijn in z'n geheel ook nog wel leuk, maar de rest vd baan is niets bijzonders. Eigenlijk 'n aaneenschakeling van chicanes, meer niet.
één chicane maar toch?

Nee ... sowieso 3.
Bocht 7 + 8, bocht 12 + 13 en bocht 16 + 17 zijn chicanes.



Maar .... bocht 6 is ook bijna 'n chicane en bocht 9 + 10kun je imo ook 'n halve chicane noemen.
Met die 2 erbij kom je op 5 chicanes tegenover 7 gewone bochten. Bocht 4 en 11 reken ik niet mee, dat zijn imo geen bochten.

Kootje

Citaat van: robbert op 21 mei 2014 - 23:34:40
Citaat van: Tuesday op 21 mei 2014 - 23:26:38
en wat betreft de discussie in het Brabham topic; moet Ferrari dit nog willen?? ik denk het niet..

zoals je zegt, brabham topic, dus is het niet beter om daarover daar verder te discussieren?

Vreemde vraag voor iemand die altijd loopt te klagen als er off-topic gegaan wordt. ::)

robbert

Citaat van: Kootje op 22 mei 2014 - 08:35:32
Citaat van: robbert op 21 mei 2014 - 23:34:40
Citaat van: Tuesday op 21 mei 2014 - 23:26:38
en wat betreft de discussie in het Brabham topic; moet Ferrari dit nog willen?? ik denk het niet..

zoals je zegt, brabham topic, dus is het niet beter om daarover daar verder te discussieren?

Vreemde vraag voor iemand die altijd loopt te klagen als er off-topic gegaan wordt. ::)

grapjas ::)

Edwin90

#2558
Ik meen dat het off-topic verhaal wel uitgepraat is. Laten we hier gewoon verder gaan over het onderwerp.  :) ;)



-edit- Trouwens! Volgens het plaatje van Kootje, is het rechte stuk tussen bocht 14 en 15 ook een chicane!  :P

Matthijs

Bocht 6 is geen bocht, dus ook geen chicane. Zo'n 10 jaar geleden bood dit circuit weinig actie, maar met DRS, Pirelli en turbo's kan het zomaar anders zijn.

Jehoentelaar

DRS op het stuk van start-finish kan helpen de gevechten te bevorderen richting Adelaide. Verder heb ik geen idee waar wat mogelijk is.

Matthijs

DRS bij start-finish kan niet, want de eerste bocht is volgas (dus blijft je vleugel open staan). Ik zou dan de tweede DRS voor bocht 15 doen.

Jehoentelaar

Nooit geweten dat je van het gas af moet om dat ding weer dicht te laten klappen!

Tuesday

Citaat van: Kootje op 22 mei 2014 - 08:33:32
Citaat van: Tuesday op 21 mei 2014 - 23:20:57
Citaat van: Kootje op 21 mei 2014 - 23:07:51
En Albers die de tankslang meeneemt. ;D




Maar goed, voor mij is het de hairpin die van Magny Cours 'n leuke baan maakt. Daar heb ik al vaak mooie gevechten gezien omdat je er gewoon meerdere lijnen kunt rijden. Bocht 1, 2 en 3 zijn in z'n geheel ook nog wel leuk, maar de rest vd baan is niets bijzonders. Eigenlijk 'n aaneenschakeling van chicanes, meer niet.
één chicane maar toch?

Nee ... sowieso 3.
Bocht 7 + 8, bocht 12 + 13 en bocht 16 + 17 zijn chicanes.



Maar .... bocht 6 is ook bijna 'n chicane en bocht 9 + 10kun je imo ook 'n halve chicane noemen.
Met die 2 erbij kom je op 5 chicanes tegenover 7 gewone bochten. Bocht 4 en 11 reken ik niet mee, dat zijn imo geen bochten.
tja, t is maar net wat je een chicane wil noemen. Als ik een definitie op zoek op internet, dan kom ik toch echt maar op 1 chicane. Als je de andere 2 chicane's wilt noemen, dan kun je dat bij Eau Rouge ook doen en dan komt Spa ook op 3 chicanes. Monza heeft er sowieso al 3. Maar goed, ik kwam net een onboard tegen met commentaar van Alonso en die noemt ook 3 chicanes op Magny Cours, dus ja, lastig.

Kootje

Eau Rouge is slechts 'n knikje naar links, maar het direct daaropvolgende Raidillon is idd 'n chicane. ;)