Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Ja, maar Magny Cours maakt mij niet blij hoor.

Sabai

Citaat van: Edwin90 op 21 mei 2014 - 20:22:21
http://www.gppits.net/nieuws/terugkeer_franse_gp_aanstaande/

Gisteren kwam dit verhaal in de wereld. Ik vraag me af of de F1 niet langzaamaan weer terugkeert naar haar roots, Europa.

Oostenrijk is terug, Frankrijk wellicht, en met Rusland en Baku zijn we nog steeds in Oost Europa. Tel daarbij het verlies van Korea en India op en er valt toch wel een patroon te ontdekken?

Een mooie ontwikkeling hopelijk keert Imola ook terug. Het schijnt dat ze de daar flink verbouwd hebben las ik laatst.

robbert

Citaat van: Edwin90 op 21 mei 2014 - 20:22:21
http://www.gppits.net/nieuws/terugkeer_franse_gp_aanstaande/

Gisteren kwam dit verhaal in de wereld. Ik vraag me af of de F1 niet langzaamaan weer terugkeert naar haar roots, Europa.

Oostenrijk is terug, Frankrijk wellicht, en met Rusland en Baku zijn we nog steeds in Oost Europa. Tel daarbij het verlies van Korea en India op en er valt toch wel een patroon te ontdekken?

laten we hopen dat je gelijk hebt. Dat zou eigenlijk een goeie wending zijn

Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2014 - 20:26:47
Ja, maar Magny Cours maakt mij niet blij hoor.

Mij wel.
Niet de mooiste baan op de kalender, maar de hairpin zorgde altijd voor spektakel.
Hoop alleen dat dit niet verpest wordt door DRS.

0634

Frankrijk is verder ook een mooi raceland. Maar Magny Cours is gewoon een baan die voor mij niet meer of minder is dan Singapore of Bahrein. Niet echt een klassieker. Maar verder prima hoor. Ook op mindere banen zijn mooie races te zien.

Tuesday

ik wordt hier wel heel blij van op de één of andere manier. Mooi circuit met een aantal supergave bochten. Ik ben benieuwd hoe de huidige F1 het hier gaat doen. Enige nadeel is dat het in de middle of nowhere ligt, anders zou ik een bezoekje wel overwegen.

Jozef

Ik vind Magny Cours ook vrij crappy. Ik kan mij twee dingen herinneren die daar gebeurd zijn, maar dat had dan niets te maken met het circuit: Räikkönen die in 2002 onderweg was naar zijn eerste overwinning, maar een paar ronden voor het einde spinde op een oliespoor, en Schumacher die Alonso verslaat (2006?) met een vierstopper.

0634

En Schumacher die uitvalt in de opwarmronde. Als ik me niet vergis was dat ook op Magny Cours. Als ik me wel vergis niet.

Jozef

En de middelvinger van Coulthard aan Schumacher, 2000 of 2001.

Dus blijkbaar toch allemaal leuke dingen, maar ook allemaal dingen die prima ergens anders hadden kunnen gebeuren. :)

Edwin90

Frentzen die er in 99 won in de regen... :)

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2014 - 22:27:19
En Schumacher die uitvalt in de opwarmronde. Als ik me niet vergis was dat ook op Magny Cours. Als ik me wel vergis niet.
1996. :)

Kootje

En Albers die de tankslang meeneemt. ;D




Maar goed, voor mij is het de hairpin die van Magny Cours 'n leuke baan maakt. Daar heb ik al vaak mooie gevechten gezien omdat je er gewoon meerdere lijnen kunt rijden. Bocht 1, 2 en 3 zijn in z'n geheel ook nog wel leuk, maar de rest vd baan is niets bijzonders. Eigenlijk 'n aaneenschakeling van chicanes, meer niet.

Tuesday

Raikkonen die de overwinning aan Massa moet laten vanwege een loshangende uitlaat... maar sowieso, Magny Cours heeft gewoon een mooi circuit, met iig één goede plek om in te halen.

Perton

Uit Brabham-topic

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2014 - 20:25:27
Okee, dan wordt Ferrari blijkbaar helemaal dus niet bevoordeeld. Gelukkig maar.

Volgens mee krijgt Ferrari iets van 70 miljoen exclusief prijzengeld en zitten McLaren en Williams op de helft daarvan (ik kan er enkele miljoentjes naast zitten), dus om nou te stellen dat Ferrari niet bevoordeeld wordt. Het ligt er maar net aan hoe je het uitlegt: ja andere teams krijgen ook geld, maar wel stukken minder.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 mei 2014 - 23:07:51
En Albers die de tankslang meeneemt. ;D




Maar goed, voor mij is het de hairpin die van Magny Cours 'n leuke baan maakt. Daar heb ik al vaak mooie gevechten gezien omdat je er gewoon meerdere lijnen kunt rijden. Bocht 1, 2 en 3 zijn in z'n geheel ook nog wel leuk, maar de rest vd baan is niets bijzonders. Eigenlijk 'n aaneenschakeling van chicanes, meer niet.
één chicane maar toch?