Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 mei 2014 - 22:36:07
2009 zei ik volgens mij later wel, al denk ik dat die wel iets spannender was, maar terugkijkend ook weer niet echt thrilling in mijn ogen.

Voor 2006 gaf ik destijds een 7,5. Een prima jaar dus, maar ook niet echt puntje van je stoel materiaal. In 2008 had ik dat bijvoorbeeld wel, 1997 ook, 1994 idem, die jaren gingen ook down to the wire, 2006 niet. 2009 overigens weer wel maar droeg niet echt heel veel spanning mee in de laatste race in mijn herinnering omdat ook Vettel geloof ik niet echt goed gekwalificeerd stond.

We hebben het topic overigens nu veranderd in Formule 1 in het verleden ipv in de toekomst, maar dit terzijde ;).
ik had nog ergens gelezen dat je eigenlijk wel een 8 had moeten geven ;) (ik heb echt maar 3 topics terug gelezen ;) ) In 2009 is Button nooit echt in de problemen geweest, en waren de races ook niet echt spannend, ook zeker niet de races die RBR won. 2006 ging wel down the wire, maar 2009 juist weer niet. Die werd wel beslist in Brazilië, maar dat was niet de laatste race.

0634

In 2006 waren de races ook niet echt spannend. Toen Alonso alles won, was MS tamelijk kansloos en daarna redelijk andersom. Met een aardig WK erbij, lijkt een 7,5 tot een 8 een alleszins redelijk cijfer, maar niet echt een seizoen dat altijd bijblijft, al was het een beter voorbeeld dan 2002 en 2004, maar dat gaf ik volgens mij meteen ook wel aan. In die jaren was geen enkele spanning, niet in races, niet in WK. Die geef ik je dan weer mee.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 mei 2014 - 23:00:45
In 2006 waren de races ook niet echt spannend. Toen Alonso alles won, was MS tamelijk kansloos en daarna redelijk andersom. Met een aardig WK erbij, lijkt een 7,5 tot een 8 een alleszins redelijk cijfer, maar niet echt een seizoen dat altijd bijblijft, al was het een beter voorbeeld dan 2002 en 2004, maar dat gaf ik volgens mij meteen ook wel aan. In die jaren was geen enkele spanning, niet in races, niet in WK. Die geef ik je dan weer mee.
ok, dan de rest van je comment in het china 2006 topic
Citaat
Heelijke race! Een beetje regen doet wonderen! De zoveelste leuke race dit jaar. Mooie overwinning van poor old Michael.
het enige wat in het nadeel van 2006 spreekt is dat de seizoenen daarna (2007, 2008, 2010 en 2012) ook erg spannend waren en een beter slot hadden. Dus in die zin kan ik me voorstellen dat je er nu iets anders naar kijkt, maar 2006 op zich was niks mis mee

0634

#2523
Jammer dat ik ook ergens zeg dat de eerste helft van het seizoen geen race leuk was. Dat neem je dan niet meer mee in je speurtocht, zo haal je alleen eruit wat uitkomt blijkbaar. Maar het zij zo. Ik hou erover op. Dit slaat nergens meer op, je zoekt maar een end weg.

Figge

Citaat van: Tuesday op 15 mei 2014 - 22:28:28
Citaat van: Jeroen op 15 mei 2014 - 22:14:23
Een voorbeeld van een heat of the moment post gebruiken na een leuke race waarin een jaar dat aanvankelijk verloren leek toch nog spannend werd... En vergeten erbij te vermelden dat een race later alles voorbij was door een plof...

Dus kwam er achteraf gezien geen climax, dus was het een prima jaar, maar niet een jaar dat ik zou noemen als voorbeeld. Maar jij wel.
Tja, maar die heat of the moment post geeft toch wel aan dat het wel degelijk een spannend seizoen was. Maar blijkbaar is dat niet zo blijven hangen bij jou. De echte climax ontbrak idd, maar vanaf halverwege het seizoen tot aan het einde van de één na laatste race liep de spanning steeds wat meer op. En ook voor de laatste race was het nog niet geheel gedaan, maar net als in 2007 en 2008 moest het dan wel heel raar lopen. In 2007 en 2008 liep het wel raar, in 2006 helaas niet. Maar toch één van de spannender seizoenen, ook qua races. In het lijstje van Figge stond ook 2009, maar die pik je er dan weer niet uit. En omdat je t over Kimi had (en over een beetje terugkomen), had ik toch echt de indruk dat je in de war was met 2005. 2002 en 2004 moeten fouten zijn van Figge, hij zal op 2000 en 2003 doelen waarbij het ook tot de laatste race spannend was.


Ja klopt, foutje in het parate geheugen blijkbaar.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 mei 2014 - 07:02:32
Jammer dat ik ook ergens zeg dat de eerste helft van het seizoen geen race leuk was. Dat neem je dan niet meer mee in je speurtocht, zo haal je alleen eruit wat uitkomt blijkbaar. Maar het zij zo. Ik hou erover op. Dit slaat nergens meer op, je zoekt maar een end weg.
ik ga echt niet het hele archief doorspitten, ik was enkel ff benieuwd hoe het destijds beleefd werd en toen kwam ik tot mijn verbazing dit tegen. That's all. t is misschien een beetje flauw om dat nu tegen je te gebruiken, maar ik kan het ook niet negeren als ik het gelezen heb.

0634

Het heeft niet te maken met tegen iemand gebruiken, meer met stukjes tekst ergens uithalen tijdens een seizoen, net na een leuke race, bepaalde delen tekst die een andere kant opgaan selecteren we weer niet. Dat vertekend, geeft geen realistisch beeld, zeker omdat ik sowieso in die jaren alles leuk vond zolang Schumacher niet langer kon winnen en bovendien nooit gezegd heb dat het een kutseizoen was. Het is niet mijn manier van normaal discussieren, maar goed, de jouwe wel.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 mei 2014 - 18:50:49
Het heeft niet te maken met tegen iemand gebruiken, meer met stukjes tekst ergens uithalen tijdens een seizoen, net na een leuke race, bepaalde delen tekst die een andere kant opgaan selecteren we weer niet. Dat vertekend, geeft geen realistisch beeld, zeker omdat ik sowieso in die jaren alles leuk vond zolang Schumacher niet langer kon winnen en bovendien nooit gezegd heb dat het een kutseizoen was. Het is niet mijn manier van normaal discussieren, maar goed, de jouwe wel.
uiteindelijk zei Figge ook alleen maar dat die seizoenen best ok waren. Als jij het er dan toch uit pikt, dan vraag je hier toch echt om. En geef de volgende keer gewoon toe dat je 2 seizoenen door elkaar hebt gehaald ipv er zo'n poppekast van te maken, scheelt een hoop gedoe.

0634

Nee. Want dat deed ik niet. Ik noemde alleen Raikkonen ipv Schumacher. Dat was het enige foutje. Het is vreselijk.


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 mei 2014 - 20:32:03
Nee. Want dat deed ik niet. Ik noemde alleen Raikkonen ipv Schumacher. Dat was het enige foutje. Het is vreselijk.
Raikkonen die nog wat in de buurt kwam, je had het gewoon duidelijk over 2005. Bovendien als je dat jaar een 7,5 of 8 geeft en iemand geeft aan dat dat seizoen ok was, dan ben je het daar gewoon mee eens.

0634

Volgens mij zei ik - weet ik wel zeker trouwens - dat het seizoen ook okee was. Maar dat lees je dan niet.

Prima verder. Ik hou erover op. Dit is topicvervuiling, veel te langgerekt doorgaan over niets, en dat is helaas ook mede mijn schuld.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 mei 2014 - 20:45:57
Volgens mij zei ik - weet ik wel zeker trouwens - dat het seizoen ook okee was. Maar dat lees je dan niet.

Prima verder. Ik hou erover op. Dit is topicvervuiling, veel te langgerekt doorgaan over niets, en dat is helaas ook mede mijn schuld.
nou, kijk dan was je het gewoon met Figge eens. Een hoop commotie om niks.

Sabai


0634

Citaathttp://Formula 1 teams believe that fuel has now become a key part of the sport's technology development fight.

While teams have gained huge knowledge of the competitive differences between the different cars this season, one surprise conclusion has been about just how important fuel now is to performance.

Ten key facts about F1's 2014 fuel war

With speed differences having shown up between the same engines using different fuel, and big straight speed gains being found with new petrol products, F1's leading figures believe a new battleground has opened up.

And it is one that could result in it being as important to the competitive order as more traditional areas like aerodynamics and tyre wear.

Red Bull boss Christian Horner told AUTOSPORT: "Fuel for sure is a key area of development and something that all the fuel suppliers are working on very hard. This is an opportunity for fuel suppliers to make a difference."

Williams head of vehicle performance Rob Smedley said: "There can be a lot of performance in it, especially as it's a new breed of internal combustion engine - a V6 with different compression rates and all the rest of it.

"There's a very different fuelling regime both in terms of efficiency, and power so there's lots to be gained there."

While the new 100 kg limit of fuel per race may have pointed towards a focus on simple efficiency, engine makers say that big power gains are possible from better fuel because of the way new energy recovery systems are working.

Renault's F1 engine chief Rob White said: "Fuel consumption improvement can directly influence end of straight speed quite a lot.

"I don't want to over egg the pudding, but if you gain sufficient fuel to be able to spend a little bit of fuel on generating electricity, it opens the door to energy deployment.

"There can be perhaps a biggish difference on end of straight speed, and a noticeable difference on lap time, from just a small change in fuel consumption."
Bron: Autosport.

Benzine als het nieuwe rubber?

Edwin90

http://www.gppits.net/nieuws/terugkeer_franse_gp_aanstaande/

Gisteren kwam dit verhaal in de wereld. Ik vraag me af of de F1 niet langzaamaan weer terugkeert naar haar roots, Europa.

Oostenrijk is terug, Frankrijk wellicht, en met Rusland en Baku zijn we nog steeds in Oost Europa. Tel daarbij het verlies van Korea en India op en er valt toch wel een patroon te ontdekken?