Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 21:53:40
Ik heb persoonlijk het WTCC opgegeven en nu de DTM niet naar Zandvoort komt (of misschien toch wel?) heb ik daar ook geen reden tot kijken meer voor.

Maar ja, er zijn meer dan honderd raceklassen in deze wereld, en er is met alles wel iets wat het niet perfect maakt. Formule 1 is er daar een van.

Ik kijk persoonlijk naar raceklassen omdat de sport me boeit. Of er al dan niet landgenoten in meedrijden of dat ze in eigen land rijden interesseert mij eigenlijk geen ruk. Meer zelfs, ik let amper op de nationaliteit van de deelnemende piloten. V8Supercars, om maar iets te noemen. Op een witte raaf uitgezonderd allemaal Australische of Nieuw-Zeelandse piloten en toch ben ik er helemaal wild van. Mocht ik enkel naar klassen kijken waar er Belgen meedoen, zou ik immers vrij snel uitgekeken zijn.

Kootje

Citaat van: robbert op 14 mei 2014 - 11:56:58
Citaat van: Kootje op 14 mei 2014 - 09:44:22
Citaat van: robbert op 13 mei 2014 - 22:06:10
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

ja dat vind ik ook. Er zijn 'fans' die iedere race klagen dat het saai is omdat er vooraan geen strijd is. Ja, er is geen strijd, maar in het middenveld is er toch wel strijd, zoals in spanje te zien was. Maar ja, ik vraag mij ook af, waarom kijken sommige mensen naar de f1, als ze iedere race roepen dat het saai is?

Voor die twee á drie races in het jaar die spectaculair zijn. ;)

ja, als men dat vind, dan begrijp ik niet waarom men dan nog kijkt. Echte fans genieten van de sport, ook al zijn die minder spectaculair dan verwacht. Het is nu toch al beter dan de jaren 2000-2009.

Dan zal ik wel geen echte fan zijn. Ik kijk iedere race, maar geniet lang niet van alle races. Optochten waarin amper iets gebeurd kunnen mij niet boeien, sorry. Probleem is echter dat je van tevoren niet weet of 'n race saai gaat worden of juist spectaculair. Je kunt 'n verwachting hebben gebaseerd op het verleden, maar weten doe je het nooit. Ik bedoel ... het inmiddels oude Valencia en ook Bahrein  waren doorgaans doodsaai. Toch waren de laatste edities juist de races van het jaar. En tsja ... die wil ik nu eenmaal niet missen en neem daarom de saaie races voor lief. Een race hoeft geen spektakelstuk te zijn om ervan te genieten, maar er moet wel het eea gebeuren. Races zonder enige echte actie, dus niet dat voorbijrijden dmv DRS, kunnen me echter niet bekoren. Saai is nu eenmaal saai, en daar gaat mijn liefde voor de sport niets aan veranderen. ::)

Kootje

Citaat van: SDG op 15 mei 2014 - 08:54:56
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

Ieder zijn mening, maar als jij vindt dat de MotoGP saai is dan kijken wij toch naar andere wedstrijden. Akkoord dat Marquez nogal dominant is dit jaar om het zacht uit te drukken, maar de races in Qatar of Argentinië bijvoorbeeld vond ik echt wel behoorlijk veel spektakelwaarde habben en heb ik persoonlijk erg van genoten.

Net als in de F1 is de titelstrijd in de MotoGP saai. Marquez is té goed en Lorenzo lijkt té graag te willen en stapelt de ene domme fout op de andere. De races daarentegen zijn, op Spanje na, echter zeker om van te smullen. Volop gevechten door alle linies van het veld, ik geniet.

Jehoentelaar

Citaat van: SDG op 15 mei 2014 - 09:03:27
Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 21:53:40
Ik heb persoonlijk het WTCC opgegeven en nu de DTM niet naar Zandvoort komt (of misschien toch wel?) heb ik daar ook geen reden tot kijken meer voor.

Maar ja, er zijn meer dan honderd raceklassen in deze wereld, en er is met alles wel iets wat het niet perfect maakt. Formule 1 is er daar een van.

Ik kijk persoonlijk naar raceklassen omdat de sport me boeit. Of er al dan niet landgenoten in meedrijden of dat ze in eigen land rijden interesseert mij eigenlijk geen ruk. Meer zelfs, ik let amper op de nationaliteit van de deelnemende piloten. V8Supercars, om maar iets te noemen. Op een witte raaf uitgezonderd allemaal Australische of Nieuw-Zeelandse piloten en toch ben ik er helemaal wild van. Mocht ik enkel naar klassen kijken waar er Belgen meedoen, zou ik immers vrij snel uitgekeken zijn.
Akkoord, maar ik noem nergens het wel of niet kijken van raceklassen vanwege de deelname van landgenoten.

Matthijs

Ik doe dat wel. Tenminste, ik volg meerdere raceklassen, maar de F3 en FRenault zijn voor mij extra leuk omdat Verstappen en De Vries succesvol zijn. Niks mis met een beetje chauvinisme.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 15 mei 2014 - 10:47:30
Akkoord, maar ik noem nergens het wel of niet kijken van raceklassen vanwege de deelname van landgenoten.

Goed, mijn fout. Maar je stopt wel met DTM kijken omdat ze niet meer naar Zandvoort komen?

Kootje

Citaat van: Matthijs op 15 mei 2014 - 10:59:31
Ik doe dat wel. Tenminste, ik volg meerdere raceklassen, maar de F3 en FRenault zijn voor mij extra leuk omdat Verstappen en De Vries succesvol zijn. Niks mis met een beetje chauvinisme.

Die klassen had ik ook gevolgd zonder NL inbreng, maar niet zo intensief als nu.

Jehoentelaar

Citaat van: SDG op 15 mei 2014 - 11:11:24
Citaat van: Jehoentelaar op 15 mei 2014 - 10:47:30
Akkoord, maar ik noem nergens het wel of niet kijken van raceklassen vanwege de deelname van landgenoten.

Goed, mijn fout. Maar je stopt wel met DTM kijken omdat ze niet meer naar Zandvoort komen?
Geen probleem. ;) En dat klopt. Voorheen was de DTM leuk om te volgen zodat ik wist wat er gaande was als ze naar Zandvoort kwamen. Nu is dat niet meer zo, en is het wat mij betreft gewoon een raceklasse zoals zovelen.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 15 mei 2014 - 11:17:15
Citaat van: Matthijs op 15 mei 2014 - 10:59:31
Ik doe dat wel. Tenminste, ik volg meerdere raceklassen, maar de F3 en FRenault zijn voor mij extra leuk omdat Verstappen en De Vries succesvol zijn. Niks mis met een beetje chauvinisme.

Die klassen had ik ook gevolgd zonder NL inbreng, maar niet zo intensief als nu.
Dat bedoelde ik ook zo.

Perton

Citaat van: SDG op 15 mei 2014 - 08:54:56
Ieder zijn mening, maar als jij vindt dat de MotoGP saai is dan kijken wij toch naar andere wedstrijden. Akkoord dat Marquez nogal dominant is dit jaar om het zacht uit te drukken, maar de races in Qatar of Argentinië bijvoorbeeld vond ik echt wel behoorlijk veel spektakelwaarde habben en heb ik persoonlijk erg van genoten.
Ja, dat is toch precies wat ik zeg? Ik kan heel erg over MotoGP klagen of ik kan iets anders doen met mijn tijd en ik heb voor dat laatste gekozen. Overigens is het niet de dominantie van Márquez die me heeft doen stoppen met kijken, dat was gewoon de druppel.

robbert

Citaat van: SDG op 15 mei 2014 - 08:54:56
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

Ieder zijn mening, maar als jij vindt dat de MotoGP saai is dan kijken wij toch naar andere wedstrijden. Akkoord dat Marquez nogal dominant is dit jaar om het zacht uit te drukken, maar de races in Qatar of Argentinië bijvoorbeeld vond ik echt wel behoorlijk veel spektakelwaarde habben en heb ik persoonlijk erg van genoten.
Alé moto gp heeft ook last van klagende fans ;D

robbert

Citaat van: Kootje op 15 mei 2014 - 10:03:59
Citaat van: robbert op 14 mei 2014 - 11:56:58
Citaat van: Kootje op 14 mei 2014 - 09:44:22
Citaat van: robbert op 13 mei 2014 - 22:06:10
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

ja dat vind ik ook. Er zijn 'fans' die iedere race klagen dat het saai is omdat er vooraan geen strijd is. Ja, er is geen strijd, maar in het middenveld is er toch wel strijd, zoals in spanje te zien was. Maar ja, ik vraag mij ook af, waarom kijken sommige mensen naar de f1, als ze iedere race roepen dat het saai is?

Voor die twee á drie races in het jaar die spectaculair zijn. ;)

ja, als men dat vind, dan begrijp ik niet waarom men dan nog kijkt. Echte fans genieten van de sport, ook al zijn die minder spectaculair dan verwacht. Het is nu toch al beter dan de jaren 2000-2009.

Dan zal ik wel geen echte fan zijn. Ik kijk iedere race, maar geniet lang niet van alle races. Optochten waarin amper iets gebeurd kunnen mij niet boeien, sorry. Probleem is echter dat je van tevoren niet weet of 'n race saai gaat worden of juist spectaculair. Je kunt 'n verwachting hebben gebaseerd op het verleden, maar weten doe je het nooit. Ik bedoel ... het inmiddels oude Valencia en ook Bahrein  waren doorgaans doodsaai. Toch waren de laatste edities juist de races van het jaar. En tsja ... die wil ik nu eenmaal niet missen en neem daarom de saaie races voor lief. Een race hoeft geen spektakelstuk te zijn om ervan te genieten, maar er moet wel het eea gebeuren. Races zonder enige echte actie, dus niet dat voorbijrijden dmv DRS, kunnen me echter niet bekoren. Saai is nu eenmaal saai, en daar gaat mijn liefde voor de sport niets aan veranderen. ::)
ik snap niet, dat je van iets kan genieten, wat je saai vind

Perton

Maar als je 15 races leuk vindt en 5 saai, waarom zou je dan niet mogen blijven kijken? Of moet ik ook maar met mijn studie stoppen omdat niet elk vak even interessant is?

Enzo

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 21:44:26
Citaat van: Enzo op 14 mei 2014 - 20:22:54
Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:58
Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.

Echt niet? Pas in Suzuka was het kampioenschap beslist, het was echt een titanenstrijd tussen Alonso en Schumacher.
Eén van de betere jaren uit de F1-geschiedenis in mijn ogen.

Vond je? Mwa, ik had het hele jaar weinig twijfels over wie de titel zou pakken. Vond het geen heel verheffend jaar eigenlijk.

Dat kan naturlijk, kwestie van persoonlijke perceptie.
In mijn geheugen staat het volgende:

-Dominant Renault
-Verbod op massademper
-Ferrari is weer competitief maar de Renault nog net iets beter
-Schumacher bezig aan een inhaalslag
-Schumacher afscheid aangekondigt in Monza (Hystorisch moment)
-Ferrari doet alles om Schumacher een goede auto te geven in zijn laatste races
-Schumacher doet alles om te winnen
-Alonso probeert de schade te beperken
-Motor plof Schumacher in Suzuka (grote aderlating)
-Magistrale laatste race van Schumacher in Brazilië

Er gebeurde echt een hoop in 2006 en in mijn beleving was het zeker geen gelopen race tussen Alonso en Schumacher, als zijn motor niet geploft was in Suzuka.

Enzo

Citaat van: Matthijs op 15 mei 2014 - 08:40:12
Citaat van: Jeroen op 15 mei 2014 - 06:28:18leuk dat MS terugkomt, maar dat Alonso kampioen zou worden zat er dik en dik in.
Huh? Twee races voor het einde hebben ze gelijk aantal punten. In de één-na-laatste race is Schumacher op koers voor de winst en daarmee de leiding in het kampioenschap met nog één race te gaan. Bovendien: over de loop van het seizoen waren ze qua prestaties gelijkwaardig (allebei 7 overwinningen). Hoezo zat het er dik en dik in dat Alonso kampioen zou worden?

My point exactly