Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Enzo

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:58
Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.

Echt niet? Pas in Suzuka was het kampioenschap beslist, het was echt een titanenstrijd tussen Alonso en Schumacher.
Eén van de betere jaren uit de F1-geschiedenis in mijn ogen.


Perton

Citaat van: Jozef op 14 mei 2014 - 20:20:19
Citaat van: Franky R. op 14 mei 2014 - 10:41:56
Het is zeker niet offtopic...Caterham zit in zwaar water, inderdaad. Maar de grootste oorzaak is IMHO Tony Fernandes zelf...Die liet om de verkeerde redenen Ericsson rijden, ipv Frijns...Commerciële belangen dus. Tja, dan moet hij naar mijn mening niet gaan piepen als de CT05 geen klap sneller gaat en nu zelfs langzamer is dan hun GP2-auto... :P

[waarmee ik niet wil zeggen dat Frijns wel effe punten had gepakt]
;)

Ik vind dat geen foute keuze. Kobayashi voor de resultaten, Ericsson voor de centen. Vergeet niet dat de achterhoedeteams eigenlijk maar één goed resultaat zoeken om de ander te verslaan in het kampioenschap. Twee sterke rijders hebben is zo eigenlijk overbodig. De miljoenen van Ericsson kunnen er daarentegen wel voor zorgen dat Caterham het nog een seizoen langer uitzingt, want Fernandes sprak voor het seizoensbegin wel al van de mogelijkheid om de stekker eruit te trekken.
Het is ook geen foute keuze, alleen moet Fernandes er wel gewoon eerlijk over zijn waarom hij dan voor Ericsson is gegaan en niet voor een andere coureur met geld, want die waren er genoeg. En de beslissing om dan voor Ericsson te gaan had helemaal niets met Formule 1 van doen. Maakt mij verder niet uit, maar er moet niet worden gedaan alsof Ericsson een Formule 1-stoeltje had gehad als zijn belangrijkste sponsor niet in de luchtvaartindustrie had gezeten. Dan was bijvoorbeeld een Leimer (ook al ben ik geen fan van hem) een logischere keus geweest.

Jozef

Heb je daar bewijzen van of zijn dat roddeltjes?

Perton

Als ik er bewijs voor had, had ik niet hoeven klagen dat Fernandes oneerlijk was, dus je weet zelf ook wel dat het antwoord 'nee' zal zijn. Maar los daarvan, behalve de connecties die Ericsson heeft, kan ik geen enkele reden verzinnen waarom hij een Formule 1-stoeltje zou verzinnen. Het is wat ik zeg: er waren coureurs met geld die evengoed beschikbaar waren en meer hebben gepresteerd in hun carrière. Ik snap de keuze voor Ericsson dan niet, en dan kan ik maar tot één conclusie komen.

Perton

http://www.planespotters.net/Production_List/Airbus/A319/1074,RP-C8990-AirAsia-Zest.php

Hier heb je wel dat AirAsia een vliegtuig van Volito leased sinds eind 2013, maar ik heb verder geen verstand van de luchtvaartindustrie, dus het kan toeval zijn. Maar het kan ook geen toeval zijn, ik weet het niet.

0634

Citaat van: Enzo op 14 mei 2014 - 20:22:54
Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:58
Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.

Echt niet? Pas in Suzuka was het kampioenschap beslist, het was echt een titanenstrijd tussen Alonso en Schumacher.
Eén van de betere jaren uit de F1-geschiedenis in mijn ogen.

Vond je? Mwa, ik had het hele jaar weinig twijfels over wie de titel zou pakken. Vond het geen heel verheffend jaar eigenlijk.

Perton

Ik ook niet nee. 2006 is voor mij altijd een soort van 2009 geweest, maar dan minder extreem. Ook in 2009 was eigenlijk wel duidelijk dat Button het zou redden tenzij er écht gekke dingen zouden gaan gebeuren en dat was wat mij betreft in 2006 ook zo. Het is wat dat betreft net zo'n schijnspanning als dit jaar. Ja, Rosberg staat maar een paar punten achter Hamilton, maar (mechanische pech daargelaten) het is wel Hamilton die de boventoon voert.

0634

Nou het is nu nog wel een beetje vroeg concluderen, maar die kant gaat het wel op ja.

En inderdaad, 2009 was ook zo'n jaar. Natuurlijk had Button een keer pech kunnen hebben, maar eigenlijk heb ik nooit echt getwijfeld aan zijn titel, ook niet toen hij niet meer kon winnen.

Perton

Ik bedoelde dan ook de afgelopen 5 races, niet per se dat het de rest van het jaar zo zal gaan ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 21:44:26
Citaat van: Enzo op 14 mei 2014 - 20:22:54
Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:58
Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.

Echt niet? Pas in Suzuka was het kampioenschap beslist, het was echt een titanenstrijd tussen Alonso en Schumacher.
Eén van de betere jaren uit de F1-geschiedenis in mijn ogen.

Vond je? Mwa, ik had het hele jaar weinig twijfels over wie de titel zou pakken. Vond het geen heel verheffend jaar eigenlijk.
dus jij had die motorplof in Japan al aan zien komen?

Jehoentelaar

En jij die in Monza? ;)

Nah, op zich snap ik je punt wel Tuesday; het is lang spannend geweest dat seizoen. Maar op zich was er maar één verdiende kampioen en is het achteraf gezien de meest logische uitkomst dat Alonso dat jaar kampioen werd.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 15 mei 2014 - 00:19:44
En jij die in Monza? ;)

Nah, op zich snap ik je punt wel Tuesday; het is lang spannend geweest dat seizoen. Maar op zich was er maar één verdiende kampioen en is het achteraf gezien de meest logische uitkomst dat Alonso dat jaar kampioen werd.
nee, uiteraard niet, dr waren dat jaar een heel aantal pechgevallen, uiteindelijk redelijk goed verdeeld, maar het kwartje hoeft maar iets anders te vallen en je hebt een andere kampioen. Zo dicht zat het wel op elkaar.
of er één verdiende kampioen was weet ik niet, maar Alonso was zeker een verdiende kampioen. Heeft het zeker niet gestolen oid, maar heeft er wel hard voor moeten werken. Ik vind het persoonlijk één van de spannender seizoenen, halverwege het seizoen begon ik echt weer te geloven in een titel voor Schumacher uiteindelijk was het einde een beetje een anticlimax, maar als dat seizoen al niet spannend was, dan weet ik het ook niet meer. Alleen de climax ontbrak zoals de 2 jaren daarna, doordat Schumacher de laatste 2 races nogal wat pech had.

0634

Het is dezelfde discussie als die van een paar dagen terug over Lewis en Nico. Natuurlijk kan Lewis uitvallen en dan is Nico spekkoper. Maar dat is alles. Voor de rest is Lewis (zoals hret er nu uitziet) de grote man dit jaar en zie je een titel bij wijze van spreken nu al aankomen.

Dat was in 06 ook. Tuurlijk kon Alonso uitvallen, maar MS dus ook. Vanaf het begin was Alonso de te kloppen man, dan is het leuk dat MS terugkomt, maar dat Alonso kampioen zou worden zat er dik en dik in. WAs nou niet bepaalt een thrilling seizoen, ook niet een hele slechte hoor, maar als het gaat over spannende WK-strijden, zou ik 2006 zeker niet noemen. 2009 zelfde verhaal. En ja, Button had op Interlagos kunnen uitvallen....

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 15 mei 2014 - 06:28:18leuk dat MS terugkomt, maar dat Alonso kampioen zou worden zat er dik en dik in.
Huh? Twee races voor het einde hebben ze gelijk aantal punten. In de één-na-laatste race is Schumacher op koers voor de winst en daarmee de leiding in het kampioenschap met nog één race te gaan. Bovendien: over de loop van het seizoen waren ze qua prestaties gelijkwaardig (allebei 7 overwinningen). Hoezo zat het er dik en dik in dat Alonso kampioen zou worden?

SDG

Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

Ieder zijn mening, maar als jij vindt dat de MotoGP saai is dan kijken wij toch naar andere wedstrijden. Akkoord dat Marquez nogal dominant is dit jaar om het zacht uit te drukken, maar de races in Qatar of Argentinië bijvoorbeeld vond ik echt wel behoorlijk veel spektakelwaarde habben en heb ik persoonlijk erg van genoten.