Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Figge

Citaat van: robbert op 14 mei 2014 - 11:56:58
Citaat van: Kootje op 14 mei 2014 - 09:44:22
Citaat van: robbert op 13 mei 2014 - 22:06:10
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

ja dat vind ik ook. Er zijn 'fans' die iedere race klagen dat het saai is omdat er vooraan geen strijd is. Ja, er is geen strijd, maar in het middenveld is er toch wel strijd, zoals in spanje te zien was. Maar ja, ik vraag mij ook af, waarom kijken sommige mensen naar de f1, als ze iedere race roepen dat het saai is?

Voor die twee á drie races in het jaar die spectaculair zijn. ;)

ja, als men dat vind, dan begrijp ik niet waarom men dan nog kijkt. Echte fans genieten van de sport, ook al zijn die minder spectaculair dan verwacht. Het is nu toch al beter dan de jaren 2000-2009.

Hoezo? In die jaren was er toch in 2002, 2004, 2006, 2007, 2008 en 2009 een mooie strijd tot soms zelfs over de streep voor het kampioenschap.

robbert

was er in die tijd geen geklaag over treintje rijden door de elektronische hulpmiddelen?

Figge

Citaat van: robbert op 14 mei 2014 - 12:11:44
was er in die tijd geen geklaag over treintje rijden door de elektronische hulpmiddelen?

Geen idee.

Perton

Vooral geklaag over de Trulli train.

Jehoentelaar

Geklaag over saaie races is net zo oud als het racen zelf.

Maikel0230

Sommige mensen verwachten dan ook elk weekend een thriller van formaat.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Figge op 14 mei 2014 - 11:59:23
Citaat van: robbert op 14 mei 2014 - 11:56:58
Citaat van: Kootje op 14 mei 2014 - 09:44:22
Citaat van: robbert op 13 mei 2014 - 22:06:10
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

ja dat vind ik ook. Er zijn 'fans' die iedere race klagen dat het saai is omdat er vooraan geen strijd is. Ja, er is geen strijd, maar in het middenveld is er toch wel strijd, zoals in spanje te zien was. Maar ja, ik vraag mij ook af, waarom kijken sommige mensen naar de f1, als ze iedere race roepen dat het saai is?

Voor die twee á drie races in het jaar die spectaculair zijn. ;)

ja, als men dat vind, dan begrijp ik niet waarom men dan nog kijkt. Echte fans genieten van de sport, ook al zijn die minder spectaculair dan verwacht. Het is nu toch al beter dan de jaren 2000-2009.

Hoezo? In die jaren was er toch in 2002, 2004, 2006, 2007, 2008 en 2009 een mooie strijd tot soms zelfs over de streep voor het kampioenschap.
Huh? In 2002 en 2004 was er geen ruk aan. Schumacher won n.b. 12 van de eerste 13 races...

2006 was ook niet echt spannend. Kimi kwam op het einde nog wel wat terug, maar echt heel erg bang zal Alonso nooit zijn geweest.

Sabai

2006 was toch tussen Alonso en Schumacher.  Kimi had juist een slechte auto dat jaar en scoorde een paar podia geloof ik.

0634

Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:58
Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.


Vond ik ook niet. 2005 vond ik dan weer leuker.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:58
Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.
2 races voor het eind een gelijke stand vind jij niet spannend??

Sabai

Citaat van: Tuesday op 14 mei 2014 - 19:18:13
Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:58
Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.
2 races voor het eind een gelijke stand vind jij niet spannend??

Nadat Renault was genaaid met hun ophanging of zoiets.  Ik weet het niet precies meer maar er was veel politiek vanuit Ferrari dat jaar.

Perton

Lijkt alsof Ferrari wel vaker door politiek is teruggekomen of heeft gewonnen. 2003 ook al, met dat gedoe met de banden. De barge boards van 1999 blijft natuurlijk altijd een compleet bizar verhaal.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 14 mei 2014 - 19:23:32
Citaat van: Tuesday op 14 mei 2014 - 19:18:13
Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:46:58
Sorry, Schumacher inderdaad. Maar vond het niet echt heel spannend worden om eerlijk te zijn.
2 races voor het eind een gelijke stand vind jij niet spannend??

Nadat Renault was genaaid met hun ophanging of zoiets.  Ik weet het niet precies meer maar er was veel politiek vanuit Ferrari dat jaar.
dat maakt niet uit, het was wel spannend. Ferrari kwam voor de verbanning van de massa dempers ook al sterk opzetten en het was juist Renault en Alonso die de titel pakten. Maar laten we dat vooral nu buiten beschouwing laten, daar is al genoeg over gezegd.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 14 mei 2014 - 10:41:56
Het is zeker niet offtopic...Caterham zit in zwaar water, inderdaad. Maar de grootste oorzaak is IMHO Tony Fernandes zelf...Die liet om de verkeerde redenen Ericsson rijden, ipv Frijns...Commerciële belangen dus. Tja, dan moet hij naar mijn mening niet gaan piepen als de CT05 geen klap sneller gaat en nu zelfs langzamer is dan hun GP2-auto... :P

[waarmee ik niet wil zeggen dat Frijns wel effe punten had gepakt]
;)

Ik vind dat geen foute keuze. Kobayashi voor de resultaten, Ericsson voor de centen. Vergeet niet dat de achterhoedeteams eigenlijk maar één goed resultaat zoeken om de ander te verslaan in het kampioenschap. Twee sterke rijders hebben is zo eigenlijk overbodig. De miljoenen van Ericsson kunnen er daarentegen wel voor zorgen dat Caterham het nog een seizoen langer uitzingt, want Fernandes sprak voor het seizoensbegin wel al van de mogelijkheid om de stekker eruit te trekken.