Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Maikel0230

Ga ik niet ontkennen maar ik snap wel waarom sommige mensen zo hardvochtig volhouden, iedereen doet het wel eens, je hoeft me maar een assist te geven en ik klaag steen en brok over die onozele dubbele punten.

Kan gebeuren, is ook niets mis mee, zo blijft het lekker gezellig druk op een forum.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wallie

Citaat van: robbert op 13 mei 2014 - 21:20:54
ja inderdaad, je kan eens klagen. Maar iedere race klagen over het geluid, snelheid, en saaiheid van de races, vind ik toch wat te ver hoor
Mercedes gaat deze toeter morgen uittesten:

Tja...
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Perton

Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.
dat laatste is ook zeker zo, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Is misschien ook een proces, dat gaat niet van de ene op de andere dag en in dat proces hoort blijkbaar (soms) ook een hoop geklaag. Ik denk dat mensen die op fora etc actief zijn toch wel dermate aan F1 verknocht zijn of waren dat ze dat niet zomaar ff opzij zetten.

Jehoentelaar

Ik heb persoonlijk het WTCC opgegeven en nu de DTM niet naar Zandvoort komt (of misschien toch wel?) heb ik daar ook geen reden tot kijken meer voor.

Maar ja, er zijn meer dan honderd raceklassen in deze wereld, en er is met alles wel iets wat het niet perfect maakt. Formule 1 is er daar een van.

robbert

Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

ja dat vind ik ook. Er zijn 'fans' die iedere race klagen dat het saai is omdat er vooraan geen strijd is. Ja, er is geen strijd, maar in het middenveld is er toch wel strijd, zoals in spanje te zien was. Maar ja, ik vraag mij ook af, waarom kijken sommige mensen naar de f1, als ze iedere race roepen dat het saai is?

Kootje

Citaat van: robbert op 13 mei 2014 - 22:06:10
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

ja dat vind ik ook. Er zijn 'fans' die iedere race klagen dat het saai is omdat er vooraan geen strijd is. Ja, er is geen strijd, maar in het middenveld is er toch wel strijd, zoals in spanje te zien was. Maar ja, ik vraag mij ook af, waarom kijken sommige mensen naar de f1, als ze iedere race roepen dat het saai is?

Voor die twee á drie races in het jaar die spectaculair zijn. ;)

Fietser

Ik weet niet of ik me hiermee ontopic bevind, maar ik vrees voor de toekomst van Caterham. Enkele jaren terug betrad dit team - toen nog: Lotus Racing - als meest belovende nieuwe formatie de arena, naast andere instromers als HRT en Virgin. Men nam twee goede, ervaren coureurs in dienst: Trulli en Kovailanen. Het mocht niet baten. De eerste jaren werden 'de groenen' nog de hand boven het hoofd gehouden, maar aansluiting bij het middenveld - het doel - kwam nimmer in zicht. Sterker nog: inmiddels is het Britse team - omgedoopt tot Caterham - geheel weggezakt.
Ik (in de sixties in opgegroeid tussen groene renwagens) zie die schone kleur op niet al te lange termijn met lede ogen verdwijnen uit de F1.

Wat ook mooi was?
Die, dankzij Benetton, grasgroene Tyrells (Alboreto-Sullivan) en Alfa Romeo's (Patrese-Cheever). En die zeegroene Leyton House/March waar mannen als Capelli, Gugelmin en zelfs Lammers nog in reden.
Trouwens ik rij zelf ook in iets groens, en dat heeft weinig met het milieu te maken. Enne..., het wereldrecord indoorsprint staat op naam van ene Maurice Greene.

Franky R.

Het is zeker niet offtopic...Caterham zit in zwaar water, inderdaad. Maar de grootste oorzaak is IMHO Tony Fernandes zelf...Die liet om de verkeerde redenen Ericsson rijden, ipv Frijns...Commerciële belangen dus. Tja, dan moet hij naar mijn mening niet gaan piepen als de CT05 geen klap sneller gaat en nu zelfs langzamer is dan hun GP2-auto... :P


[waarmee ik niet wil zeggen dat Frijns wel effe punten had gepakt]
;)

Figge

Citaat van: Franky R. op 14 mei 2014 - 10:41:56
Het is zeker niet offtopic...Caterham zit in zwaar water, inderdaad. Maar de grootste oorzaak is IMHO Tony Fernandes zelf...Die liet om de verkeerde redenen Ericsson rijden, ipv Frijns...Commerciële belangen dus. Tja, dan moet hij naar mijn mening niet gaan piepen als de CT05 geen klap sneller gaat en nu zelfs langzamer is dan hun GP2-auto... :P


[waarmee ik niet wil zeggen dat Frijns wel effe punten had gepakt]
;)

Zonder het geld van Marcus, geen Caterham vrees ik.

Perton

Er waren genoeg andere coureurs met veel geld op de markt. Als je de Zwitsere media mag geloven had Leimer ook iets van 14 miljoen in te leggen (al kan het natuurlijk ook zijn dat zijn sponsoren dat alleen wilden betalen als het bij Sauber was, geen idee). Maar AirAsia-eigenaar Fernandes koos voor een coureur die gesponsord wordt door een of ander groot bedrijf in de luchtvaart. De keuze voor Ericsson heeft dus helemaal niets te maken met het budget van het team rondkrijgen, want dan waren er zat andere coureurs die misschien nog wel meer geld beschikbaar hadden.

Wat overigens natuurlijk nog steeds Frijns geen kanshebber had gemaakt, maar het is niet zo dat Ericsson per se om zijn geld is gekozen. Hij is gekozen om zijn connecties. En dat maakt het voor mij nog altijd schandalig dat hij een Formule 1-stoeltje heeft. Niet omdat Van der Garde daardoor geen stoeltje heeft, niet omdat Frijns daarom geen stoeltje heeft, maar omdat hij gewoon het talent simpelweg niet heeft om Formule 1 te rijden.

Franky R.

Citaat van: Perton op 14 mei 2014 - 11:12:26
Er waren genoeg andere coureurs met veel geld op de markt. Als je de Zwitsere media mag geloven had Leimer ook iets van 14 miljoen in te leggen (al kan het natuurlijk ook zijn dat zijn sponsoren dat alleen wilden betalen als het bij Sauber was, geen idee). Maar AirAsia-eigenaar Fernandes koos voor een coureur die gesponsord wordt door een of ander groot bedrijf in de luchtvaart. De keuze voor Ericsson heeft dus helemaal niets te maken met het budget van het team rondkrijgen, want dan waren er zat andere coureurs die misschien nog wel meer geld beschikbaar hadden.

Wat overigens natuurlijk nog steeds Frijns geen kanshebber had gemaakt, maar het is niet zo dat Ericsson per se om zijn geld is gekozen. Hij is gekozen om zijn connecties. En dat maakt het voor mij nog altijd schandalig dat hij een Formule 1-stoeltje heeft. Niet omdat Van der Garde daardoor geen stoeltje heeft, niet omdat Frijns daarom geen stoeltje heeft, maar omdat hij gewoon het talent simpelweg niet heeft om Formule 1 te rijden.


Wat lees jij mijn artikelen goed zeg! ;) ;) ;)

Figge

Citaat van: Perton op 14 mei 2014 - 11:12:26
Er waren genoeg andere coureurs met veel geld op de markt. Als je de Zwitsere media mag geloven had Leimer ook iets van 14 miljoen in te leggen (al kan het natuurlijk ook zijn dat zijn sponsoren dat alleen wilden betalen als het bij Sauber was, geen idee). Maar AirAsia-eigenaar Fernandes koos voor een coureur die gesponsord wordt door een of ander groot bedrijf in de luchtvaart. De keuze voor Ericsson heeft dus helemaal niets te maken met het budget van het team rondkrijgen, want dan waren er zat andere coureurs die misschien nog wel meer geld beschikbaar hadden.

Wat overigens natuurlijk nog steeds Frijns geen kanshebber had gemaakt, maar het is niet zo dat Ericsson per se om zijn geld is gekozen. Hij is gekozen om zijn connecties. En dat maakt het voor mij nog altijd schandalig dat hij een Formule 1-stoeltje heeft. Niet omdat Van der Garde daardoor geen stoeltje heeft, niet omdat Frijns daarom geen stoeltje heeft, maar omdat hij gewoon het talent simpelweg niet heeft om Formule 1 te rijden.

Volgens mij doet hij niet (zo veel) onder voor Kamui op het moment. Een daar zijn de meesten toch wel over te spreken.

Perton

Er is nog geen race geweest waar ze samen zijn gefinisht waar het verschil minder dan 45 seconden was aan de finish. Ik zie niet in hoe dat goede prestaties zijn, als ik heel eerlijk ben.

Nu geef ik toe dat Van der Garde het niet veel beter deed ten opzichte van Pic vorig jaar in de eerste vijf races (eigenlijk zelfs slechter), en daar was ik later zoals bekend wat meer van onder de indruk. Verschil is: Bij hem was er één groot probleem dat moest worden opgelost en dat waren de banden. Bij Ericsson zie ik niet één probleem dat opgelost moet worden; hij is gewoon te langzaam. Misschien heb ik het mis en zit hij later in het seizoen wél op de staart van Kobayashi, maar vooralsnog zie ik hem steevast verslagen worden in de races dat ze samen finishen.

robbert

Citaat van: Kootje op 14 mei 2014 - 09:44:22
Citaat van: robbert op 13 mei 2014 - 22:06:10
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 21:40:42
Klopt, maar er is een verschil tussen dubbele punten zijn of tegen DRS zijn en elk raceweekend weer roepen dat de sport dood is, etc. Als je dat laatste gevoel jaar in jaar uit hebt (ik doel dus niet op de mensen die NU vinden dat de sport dood is), dan zou ik persoonlijk stoppen met kijken. Heb ik ook met MotoGP gedaan en als Coronel er niet bij was geweest had ik dat ook al jaren terug met WTCC gedaan.

Verder heeft Tuesday gelijk dat als men, ook al klagen ze elk jaar, wel argumenten gebruikt, ze dat gewoon mogen doen, maar ik snap gewoon oprecht niet waarom je een sport zou kijken als je die al jarenlang eigenlijk niet meer leuk vindt. Dan kan je geklaag nog zo terecht zijn en je argumenten nog zo goed, er moet toch een punt zijn dat je denkt: Ik ga op zondagmiddag iets anders doen waar ik wel plezier aan beleef.

ja dat vind ik ook. Er zijn 'fans' die iedere race klagen dat het saai is omdat er vooraan geen strijd is. Ja, er is geen strijd, maar in het middenveld is er toch wel strijd, zoals in spanje te zien was. Maar ja, ik vraag mij ook af, waarom kijken sommige mensen naar de f1, als ze iedere race roepen dat het saai is?

Voor die twee á drie races in het jaar die spectaculair zijn. ;)

ja, als men dat vind, dan begrijp ik niet waarom men dan nog kijkt. Echte fans genieten van de sport, ook al zijn die minder spectaculair dan verwacht. Het is nu toch al beter dan de jaren 2000-2009.