Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

En het belangrijkste, elke aerodynamische restrictie die we de afgelopen jaren hebben gehad, is uiteindelijk wel weer omzeild. Dat verwacht ik met de huidige reglementen ook wel gebeuren, dus zo'n ramp is het inderdaad allemaal niet.

Gerard

Citaat van: Figge op 13 mei 2014 - 15:17:39
Column zit mooi in elkaar Franky.
Het probleem zit em voor de afgelopen pak, em beet 15 jaar, in het feit dat nieuwe regelgeving er hoofdzakelijk op is gericht om onder bepaalde argumenten (groener, veiliger) de sport met zn tijd mee te laten gaan. Het gevolg van die veranderingen is doorgaans dat nieuwe reglement tragere auto's oplevert dan in de vorige versie van het reglement. En ja, dan kan het gebeuren dat de top uit een product als GP2 ineens met de achterhoede van de F1 meekan. De vraag is of dat erg is.
Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit. Als ik regelgever was zou ik het anders aanpakken en de status als snelste raceklasse beter beschermen. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal zeg maar.

Persoonlijk denk ik dat F1 volgend jaar een klap sneller zal zijn als dit jaar. Het reglement is nog weinig ontgonnen terrein.
Rijders zullen ook altijd F1 willen rijden. Waarom? Omdat er in F1 meer komt kijken dan alleen snel rijden. Het is een lifestyle. Een verslaving.
Je behoort tot de elite van alleen de allerbesten. En je weet dat je daar in andere klassen als GP2 niet tegen rijdt. Daar hebt je maar 2 of 3 tegenstanders van niveau.
De kampioenen leven in de echte paddock. Daar wil je deel vanuit maken. Daar wil je kampioen worden. Niet tussen hoofdzakelijk goedbedoelende amateurs die F1 coureurtje spelen tijdens gaten in de planning van de echte coureurs die dan nog lekker aan het uitslapen zijn of aan hun mircobiologische lunch zitten. 


Voor het grootste deel ben ik het met je eens, maar is het echt zo dat de huidige F1 rijders bij de besten van de wereld horen??
Zolang geld zo'n belangrijke rol speet betwijfel ik het!

Er zijn rijders die een stoel bezet houden waardoor andere (betere) rijders aan de kant staan (en misschien GP2/indy rijden)

Tuurlijk verdwijnen die ook wel weer en blijven ze niet , zoals de Alonso's , Kimi's , Hamiltons) hangen, maar toch...


Figge

Citaat van: Gerard op 13 mei 2014 - 15:34:50
Citaat van: Figge op 13 mei 2014 - 15:17:39
Column zit mooi in elkaar Franky.
Het probleem zit em voor de afgelopen pak, em beet 15 jaar, in het feit dat nieuwe regelgeving er hoofdzakelijk op is gericht om onder bepaalde argumenten (groener, veiliger) de sport met zn tijd mee te laten gaan. Het gevolg van die veranderingen is doorgaans dat nieuwe reglement tragere auto's oplevert dan in de vorige versie van het reglement. En ja, dan kan het gebeuren dat de top uit een product als GP2 ineens met de achterhoede van de F1 meekan. De vraag is of dat erg is.
Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit. Als ik regelgever was zou ik het anders aanpakken en de status als snelste raceklasse beter beschermen. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal zeg maar.

Persoonlijk denk ik dat F1 volgend jaar een klap sneller zal zijn als dit jaar. Het reglement is nog weinig ontgonnen terrein.
Rijders zullen ook altijd F1 willen rijden. Waarom? Omdat er in F1 meer komt kijken dan alleen snel rijden. Het is een lifestyle. Een verslaving.
Je behoort tot de elite van alleen de allerbesten. En je weet dat je daar in andere klassen als GP2 niet tegen rijdt. Daar hebt je maar 2 of 3 tegenstanders van niveau.
De kampioenen leven in de echte paddock. Daar wil je deel vanuit maken. Daar wil je kampioen worden. Niet tussen hoofdzakelijk goedbedoelende amateurs die F1 coureurtje spelen tijdens gaten in de planning van de echte coureurs die dan nog lekker aan het uitslapen zijn of aan hun mircobiologische lunch zitten. 


Voor het grootste deel ben ik het met je eens, maar is het echt zo dat de huidige F1 rijders bij de besten van de wereld horen??
Zolang geld zo'n belangrijke rol speet betwijfel ik het!

Er zijn rijders die een stoel bezet houden waardoor andere (betere) rijders aan de kant staan (en misschien GP2/indy rijden)

Tuurlijk verdwijnen die ook wel weer en blijven ze niet , zoals de Alonso's , Kimi's , Hamiltons) hangen, maar toch...



Dat is volgens mij een heel andere discussie Gerard. Je kunt uiteraard ook paydriven  :)
Maar vanuit een rijders perspectief zal F1 uiteindelijk de ultieme jongensdroom zijn. 

Jehoentelaar

'De elite van de allerbesten' is behoorlijk discutabel, maar dat is een andere discussie.

Ik ben kortweg van mening dat al het geklaag over de snelheid veel te voorbarig is. We zijn amper twee maanden bezig en veel mensen (niet zozeer hier) hebben de hoop al opgegeven. Wat men echter vergeet is dat de vorige reeks reglementen, waar ook crisisveel over werd geklaagd (toen vooral het esthetische deel), wel heeft bijgedragen aan een aantal geweldige seizoenen. Het zal allemaal wel loslopen, maar laten we het vooral wat tijd geven.

Gerard

eens wat betreft geld i.c.m. rijderskeuze...


0634

Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 15:48:20
'De elite van de allerbesten' is behoorlijk discutabel, maar dat is een andere discussie.

Ik ben kortweg van mening dat al het geklaag over de snelheid veel te voorbarig is. We zijn amper twee maanden bezig en veel mensen (niet zozeer hier) hebben de hoop al opgegeven. Wat men echter vergeet is dat de vorige reeks reglementen, waar ook crisisveel over werd geklaagd (toen vooral het esthetische deel), wel heeft bijgedragen aan een aantal geweldige seizoenen. Het zal allemaal wel loslopen, maar laten we het vooral wat tijd geven.

Dank u. Precies dit dus.

Tuesday

#2436
Citaat van: Jeroen op 13 mei 2014 - 17:20:34
Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2014 - 15:48:20
'De elite van de allerbesten' is behoorlijk discutabel, maar dat is een andere discussie.

Ik ben kortweg van mening dat al het geklaag over de snelheid veel te voorbarig is. We zijn amper twee maanden bezig en veel mensen (niet zozeer hier) hebben de hoop al opgegeven. Wat men echter vergeet is dat de vorige reeks reglementen, waar ook crisisveel over werd geklaagd (toen vooral het esthetische deel), wel heeft bijgedragen aan een aantal geweldige seizoenen. Het zal allemaal wel loslopen, maar laten we het vooral wat tijd geven.

Dank u. Precies dit dus.
niet helemaal. Je kunt niet stellen dat men iets vergeet, dan vergeet je nl zelf mogelijk ook iets. Nl dat men (die toen klaagden) die seizoenen misschien helemaal niet zo geweldig vonden (dat was dan waarschijnlijk ook waarom ze klaagden). Meningen zijn nou eenmaal verdeeld, dat hebben we afgelopen zondag alweer kunnen zien. Verder ben ik het wel met jullie eens hoor.

Perton

Als mensen toen klaagden en nu weer klagen, dan is formule 1 misschien niet de juiste sport voor ze. Ik heb er een hekel aan om te zeggen "dan ga je maar wat anders kijken", maar als welk reglement dan ook niet bevalt...

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 19:41:04
Als mensen toen klaagden en nu weer klagen, dan is formule 1 misschien niet de juiste sport voor ze. Ik heb er een hekel aan om te zeggen "dan ga je maar wat anders kijken", maar als welk reglement dan ook niet bevalt...
dat hoeven niet persé dezelfden te zijn. Ik heb toen ook geklaagd over de banden, maar ik klaag nu niet. Daarnaast kunnen mensen die toen klaagden en nu ook, ook gewoon een punt hebben, daar mag best over gediscussieerd worden. 'Klagen' en toch kijken kan ook prima samen, je hoeft het niet altijd overal mee eens te zijn om toch ergens van te kunnen genieten.

Franky R.

Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 19:41:04
Als mensen toen klaagden en nu weer klagen, dan is formule 1 misschien niet de juiste sport voor ze. Ik heb er een hekel aan om te zeggen "dan ga je maar wat anders kijken", maar als welk reglement dan ook niet bevalt...


Ik dacht het, jij schreef het... :P
En klagers kunnen ook géén punt hebben, omdat het voor sommigen nooit goed is.


CitaatIk ben kortweg van mening dat al het geklaag over de snelheid veel te voorbarig is. We zijn amper twee maanden bezig en veel mensen (niet zozeer hier) hebben de hoop al opgegeven.


En ik schreef daarom ook..."Het is dus nog steeds niet zo dat een GP2-auto wel eens in de punten zou kunnen rijden, als ze zouden deelnemen aan een F1-race! Maar zo wordt de kritiek wel gebracht?[size=78%]"[/size]


Kortom, valt best mee.




En dank jullie wel voor het compliment [voor mijn column]! :)

Perton

#2440
Citaat van: Tuesday op 13 mei 2014 - 19:53:37
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 19:41:04
Als mensen toen klaagden en nu weer klagen, dan is formule 1 misschien niet de juiste sport voor ze. Ik heb er een hekel aan om te zeggen "dan ga je maar wat anders kijken", maar als welk reglement dan ook niet bevalt...
dat hoeven niet persé dezelfden te zijn. Ik heb toen ook geklaagd over de banden, maar ik klaag nu niet. Daarnaast kunnen mensen die toen klaagden en nu ook, ook gewoon een punt hebben, daar mag best over gediscussieerd worden. 'Klagen' en toch kijken kan ook prima samen, je hoeft het niet altijd overal mee eens te zijn om toch ergens van te kunnen genieten.
ik bedoel dan ook specifiek de mensen die toen én nu klagen. En inderdaad kunnen die best een punt hebben, maar soms moet je ook accepteren dat hoe de sport verandert en wat je er zelf van vindt zover uit elkaar ligt dat het weinig zin meer heeft. Zo ben ik op een gegeven moment gestopt met het kijken van californication. In plaats van me elke week aan een nieuwe aflevering te ergeren, ging ik andere dingen kijken.

Mijn punt is: je kan wel gelijk hebben over wat er mis is met de sport, maar op een gegeven moment moet toch het punt komen dat je denkt: "Ik kijk eigenlijk al 10 jaar niet meer met plezier, veranderen gaat het niet meer, misschien kan ik maar beter stoppen met kijken", waarmee ik geenszins wil zeggen dat die mensen geen reden hebben tot klagen of MOETEN stoppen met kijken. Ik zie alleen het nut er op een gegeven moment niet meer zo van.

robbert

Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 19:41:04
Als mensen toen klaagden en nu weer klagen, dan is formule 1 misschien niet de juiste sport voor ze. Ik heb er een hekel aan om te zeggen "dan ga je maar wat anders kijken", maar als welk reglement dan ook niet bevalt...
ja dat vind ik ook. Er zijn altijd 'fans' die iedere seizoen klagen, ook al veranderen de regels. Zelfs iedere keer over saaie races, maar ja dan weten we waarom die 'fans' kijken naar de sport... ;)

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 20:07:21
Citaat van: Tuesday op 13 mei 2014 - 19:53:37
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 19:41:04
Als mensen toen klaagden en nu weer klagen, dan is formule 1 misschien niet de juiste sport voor ze. Ik heb er een hekel aan om te zeggen "dan ga je maar wat anders kijken", maar als welk reglement dan ook niet bevalt...
dat hoeven niet persé dezelfden te zijn. Ik heb toen ook geklaagd over de banden, maar ik klaag nu niet. Daarnaast kunnen mensen die toen klaagden en nu ook, ook gewoon een punt hebben, daar mag best over gediscussieerd worden. 'Klagen' en toch kijken kan ook prima samen, je hoeft het niet altijd overal mee eens te zijn om toch ergens van te kunnen genieten.
ik bedoel dan ook specifiek de mensen die toen én nu klagen. En inderdaad kunnen die best een punt hebben, maar soms moet je ook accepteren dat hoe de sport verandert en wat je er zelf van vindt zover uit elkaar ligt dat het weinig zin meer heeft. Zo ben ik op een gegeven moment gestopt met het kijken van californication. In plaats van me elke week aan een nieuwe aflevering te ergeren, ging ik andere dingen kijken.
ja, tuurlijk, maar dat is aan de mensen zelf. Mensen die nu klagen zullen (deels) best accepteren dat de sport veranderd en groener wil worden, maar dat hoeft helemaal niet ten kostte te gaan van snelheid of het kunnen  pushen van coureurs. Ik denk dat er voor de klagers van nu nog genoeg toekomst is en dat het geklaag over snelheid  zich vanzelf oplost, zoals zo vaak is gebeurd. Het verschil (in Bahrein) was iig al een heel stuk kleiner dan vantevoren was voorspeld. Daar tegenover staat dat er wel weer meer gepusht kan worden, dus ook met de klachten van de afgelopen jaren is wel degelijk wat gedaan. Het brandstofsparen valt ook reuze mee, het enige wat mij wel ietwat tegenvalt is het geluid (met name op de onboards), maar daar valt wel mee te leven.

Tuesday

Citaat van: robbert op 13 mei 2014 - 20:21:35
Citaat van: Perton op 13 mei 2014 - 19:41:04
Als mensen toen klaagden en nu weer klagen, dan is formule 1 misschien niet de juiste sport voor ze. Ik heb er een hekel aan om te zeggen "dan ga je maar wat anders kijken", maar als welk reglement dan ook niet bevalt...
ja dat vind ik ook. Er zijn altijd 'fans' die iedere seizoen klagen, ook al veranderen de regels. Zelfs iedere keer over saaie races, maar ja dan weten we waarom die 'fans' kijken naar de sport... ;)
ja, maar je moet niet alle klagers over één kam scheren. Jij klaagt ook wel eens, iedereen heeft dat recht en op een forum kan het juist interessant zijn mits het goed onderbouwd wordt. Alleen maar roepen; 'wat traag', of 'wat saai', daar heeft niemand wat aan.

robbert

ja inderdaad, je kan eens klagen. Maar iedere race klagen over het geluid, snelheid, en saaiheid van de races, vind ik toch wat te ver hoor