Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Citaat van: Tuesday op 09 mei 2014 - 00:26:04
verkijk je niet op het woord 'megafoon', als je het bijbehorende stuk leest, dan zie ik niet in wat er mis mee is om dat te proberen.
Dingen gaan verzinnen om het geluid terug op oorbeschadigingsstand te krijgen, vind ik onzinnig. V

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 09 mei 2014 - 00:26:04
verkijk je niet op het woord 'megafoon', als je het bijbehorende stuk leest, dan zie ik niet in wat er mis mee is om dat te proberen.
Het woord megafoon vertekend wel het beeld inderdaad. Maar op zich vind ik het idee niet eens zo heel erg. Moet zeggen dat ik het geluid toch wel wat teleurstellend vind worden. Maar misschien moet ik ook geen races van 83-96 kijken.

Tuesday

#2387
Citaat van: Jeroen op 09 mei 2014 - 06:30:14
Citaat van: Tuesday op 09 mei 2014 - 00:26:04
verkijk je niet op het woord 'megafoon', als je het bijbehorende stuk leest, dan zie ik niet in wat er mis mee is om dat te proberen.
Dingen gaan verzinnen om het geluid terug op oorbeschadigingsstand te krijgen, vind ik onzinnig. V
tussen het geluid nu en oorbeschadiging zit nog genoeg ruimte. Verder zie ik voorlopig weinig nadelige effecten, in tegenstelling tot andere kunstmatige toepassingen in de F1.

0634

De rest is niet kunstmatig. De rest (zover ik weer over welke maatregelen je het hebt uiteraard) is bedoeld om het racen te bevorderen, of het nu een goede maatregel is of niet. Dit is alleen maar bedoeld voor een bij-effect, dat lijkt mij wat overdreven.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 09 mei 2014 - 17:24:32
De rest is niet kunstmatig. De rest (zover ik weer over welke maatregelen je het hebt uiteraard) is bedoeld om het racen te bevorderen, of het nu een goede maatregel is of niet. Dit is alleen maar bedoeld voor een bij-effect, dat lijkt mij wat overdreven.
Ik moest 6 keer lezen voor ik het eindelijk begreep. Idd, het geluid is een bij-effect van de motoren en wat ze nu willen doen is daar iets op verzinnen om dat beter te maken. Het heeft  niks met het racen te maken, maar wel met de beleving en ik denk dat de fans een groot deel van de F1 uitmaakt. Fans moeten wel te vreden zijn en het gevoel hebben dat het geluid klopt met wat ze zien.

Dus ergens snap ik het wel en vind ik het niet eens vervelend of storend of idioot.

0634

Ach storend vind ik het ook niet, onnodig wel.

gloudiesaurus

Ach het geluid hoort bij de show  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Klopt. Figuranten horen ook bij een film ;).

Breaktest

#2393
GP Spanje, het hoge woord is eruit:
Maar liefst dertien GP2 auto's hadden zich in het F1 veld kunnen mengen. Of in andere woorden: de helft van het GP2 veld is sneller dan lantaarndrager Kobayashi.  ;D De snelste GP2 auto zou Caterham en Marussia achter zich hebben gelaten.
Waar  zijn ze in godsnaam mee bezig. Je zou bijna een Le Mans-achtig veld opstellen...

0634

Weer aan het azijn gezeten gisteravond?

Perton

Ik herinner me races van enkele jaren geleden waar er ook vergelijkingen met het GP2-veld werden gemaakt. Volgens mij toen de nieuwe teams net meededen. Dat is ook allemaal goed gekomen. Dat gaat nu ook wel gebeuren. Is het niet in 2015, dan wel in 2016. Ik blijf het een beetje jammer vinden dat mensen aan het complete begin van een cyclus al conclusies gaan trekken.

Edwin90

Dat de snelste GP2 wagens sneller zijn dan de traagste F1 wagens is inderdaad geen unicum.

Kootje

Was er niet 'n tijd dat F1 en F2 (wat GP2 in zekere zin is) gezamenlijk hun races reden? ???

Wings

Naar mijn weten kwam in het verleden de rondetijden van de snelste GP2 auto wel eens in de buurt van de langzaamste Formule 1 auto. Maar kan me niet herinneren dat een half GP2 veld, zoals hier wordt vastgesteldd, zich zou kunnen manifesteren in het kwalificatie rijtje van de Formule 1 qua snelste rondetijd. Omdat we het vaststellen tijdens de Grand Prix van Spanje zal ik om te vergelijken de statistieken van afgelopen seizoen erbij nemen:

Langzaamste kwalificatietijd 2013: 01:25.070    
Snelste kwalificatietijd GP2           : 01:28.706

Daar zitten nog 3 seconden tussen.

Langzaamste kwalificatietijd 2013: 01:30.375       
Snelste kwalificatietijd GP2           : 01:29.293    

Dan is de snelste GP2 rijder, anderhalf seconde sneller ineens. Daar zitten 4 en een halve seconde tussen. Nu ben ik het deels deels wel eens met Perton dat de techniek aan de voet van de ontwikkelingen staat maar wil daarbij wel opmerken dat door technische reglementaire beperkingen deze techniek aardig in het beton gegoten is. Denk bijvoorbeeld aan het brandstofreglement. Dus kan ik de kritieken prima plaatsen en begrijp ik dat nu aan de jas wordt getrokken en hardop wordt afgevraagd waar de Formule 1 mee bezig is. Kan toch niet zo zijn dat als je promoveert naar de hoofdklasse je het moet stellen met een auto die misschien nog wel langzamer is dan waar je al mee reed. Dat is inderdaad raar en zou niet moeten kunnen.

Sabai

Citaat van: Breaktest op 11 mei 2014 - 08:21:10
GP Spanje, het hoge woord is eruit:
Maar liefst dertien GP2 auto's hadden zich in het F1 veld kunnen mengen. Of in andere woorden: de helft van het GP2 veld is sneller dan lantaarndrager Kobayashi.  ;D De snelste GP2 auto zou Caterham en Marussia achter zich hebben gelaten.
Waar  zijn ze in godsnaam mee bezig. Je zou bijna een Le Mans-achtig veld opstellen...


Ik word er ook een beetje verdrietig van. Een nieuwe cyclus vind ik best maar F1 begint zijn glans wel te verliezen op deze manier.