Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Waarom zou het? In de hele wereld vind je dat soort financiele misstanden. Ik herhaal wat ik al vaker gezegd heb: in de F1 is het niet anders dan in de rest van de wereld ;).

Kootje

Kan wel zijn, maar dat is nog geen reden om niet te veranderen. Als de FIA zo graag 'n budgetcap wil of nu weer kosten wil besparen om de kleinere teams meer overlevingskansen te geven, dan zouden ze zich ook eens achter de oren kunnen krabben en kijken waar die grote financiële verschillen nu eigenlijk hun grondslag hebben. Dat begint nu eenmaal al bij het feit dat Ferrari sowieso betaald wordt om mee te doen, de rest niet, en heeft z'n vervolg in de immense verschillen in prijzengeld. Dat daar verschil in zit is niet meer dan logisch, maar moeten die verschillen echt zo groot zijn? Een eerlijkere verdeling van het prijzengeld (FIA) en tv-inkomsten (FOM) zou iig meer helpen dan het afschaffen vd vrijdagochtendsessie wat voor de kleine teams juist 'n bron van inkomsten is.

gloudiesaurus

Helemaal mee eens Kootje!

Het zou eerlijker zijn en beter voor de basis van de toekomst van de sport. Daarnaast hoeft men dan ook geen vrije trainingen te schrappen wat weer ten koste gaat van de show, de fans op het circuit, en de jonge coureur die zo af en toe nog wat kilometers maken.

Als zoveel sporten moeten Red Bull en Ferrari weten dan de Formule 1 ook niet zonder de kleintjes kan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Jeroen op 07 mei 2014 - 18:39:43
Citaat van: Perton op 07 mei 2014 - 10:18:08
Citaat van: Edwin90 op 07 mei 2014 - 09:49:31
Formule 1 teams zijn voor zover ik weet ook gewoon verplicht om deel te nemen aan een weekend? Volgens mij staat er zelfs een boete op als ze niet komen opdagen.
Succes met boetes innen als het land waar de teams zijn gevestigd een boycot voor Rusland heeft uitgevaardigd. Dan gaat dat onderzoek dat de EC momenteel aan het uitvoeren is echt een probleem voor de FIA worden.

Dat is het probleem. De teams zijn te bang voor Bernie en de FIA, terwijl dat helemaal niet nodig zou zijn indien ze als één blok zouden opereren. Maar dat kunnen ze niet, bewijzen ze elke keer maar weer.

Maar er is geen boycot.
Ik zeg dan ook als, al snap ik dat die als op twee manieren kon worden opgevat.

0634

@Kootje: ik ben het wel met je eens hoor, maar heb niet de illusie dat dat soort misstanden ooit gaan veranderen.

FolkertE

Weet niet of het al eerder is gezegd, zijn best veel pagina's die ik moet door spitten anders.

Maar Mercedes gaat volgende week testen met een megafoon om het geluid te versterken.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/113829

0634

 ;D ;D ;D ;D ;D Wat een onzin!

What's next? Speakers op het dak?

robbert

tja, men klaagt over het geluid van de wagens, en mercedes zoekt een oplossing. Ik zou die een kans geven

0634

Motoren maken het geluid dat ze maken bij het toegestane toerental. Meer niet. Dat hoef je niet kunstmatig te versterken. Kom op zeg.

robbert

inderdaad, daarom vond ik dat iedereen zich erbij moest neerleggen, omdat het anders gewoon te kunstmatig ging worden. Had dit dus zien aankomen

0634

Je hoort mij ook niet over het geluid zeiken. Ik vind het prima. Kunstmatige versterking is voor Slash en Eddie Van Halen weggelegd. Niet voor Vettel of Hamilton.

robbert

Citaat van: Jeroen op 08 mei 2014 - 23:08:59
Je hoort mij ook niet over het geluid zeiken. Ik vind het prima. Kunstmatige versterking is voor Slash en Eddie Van Halen weggelegd. Niet voor Vettel of Hamilton.

heb ik ook niet gezegd é. Ikj heb niet gezegd dat jij loopt te zeiken over het geluid é. Ik snap niet dat je nu zo aangevallen voelt. Want ik geef je zelfs gelijk

Edwin90

Ik heb niet de indruk dat Jeroen zich aangevallen voelt Robbert. No worries  ;)

Tuesday

verkijk je niet op het woord 'megafoon', als je het bijbehorende stuk leest, dan zie ik niet in wat er mis mee is om dat te proberen.

0634

Citaat van: robbert op 08 mei 2014 - 23:21:48
Citaat van: Jeroen op 08 mei 2014 - 23:08:59
Je hoort mij ook niet over het geluid zeiken. Ik vind het prima. Kunstmatige versterking is voor Slash en Eddie Van Halen weggelegd. Niet voor Vettel of Hamilton.

heb ik ook niet gezegd é. Ikj heb niet gezegd dat jij loopt te zeiken over het geluid é. Ik snap niet dat je nu zo aangevallen voelt. Want ik geef je zelfs gelijk
Ik voel me niet aangevallen :).