Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

SDG

Citaat van: Figge op 06 mei 2014 - 08:06:50
Daar gaat het niet om. In principe is dit zoals het op mij overkomt een publieksonvriendelijke maatregel. Gewoon 1,5 uur weghalen waar publiek moeite wil nemen en geld wil betalen om naar de circuits te komen. En waarom? Om zelf een minimale besparen te realiseren? Volgens mij kunnen juist die kleinere team een 3e rijder inzetten die daarvoor ook geld zou kunnen meenemen. Sauber doet t. FI heeft t regelmatig gedaan. Caterham ook. Ofwel, ik zie het nut van deze maatregel niet echt.

Welke F1-journalist durft de kritische vraag te stellen of de tickets dan evenredig goedkoper zullen worden?  8)

Perton

Genoeg die het durven, maar die weten ook wel welke lijntjes ze moeten gebruiken om een antwoord te krijgen en dat zijn meestal niet openbare persconferenties waar politiek geneuzel plaatsvindt.

Tuesday

Citaat van: SDG op 06 mei 2014 - 12:08:13
Citaat van: Figge op 06 mei 2014 - 08:06:50
Daar gaat het niet om. In principe is dit zoals het op mij overkomt een publieksonvriendelijke maatregel. Gewoon 1,5 uur weghalen waar publiek moeite wil nemen en geld wil betalen om naar de circuits te komen. En waarom? Om zelf een minimale besparen te realiseren? Volgens mij kunnen juist die kleinere team een 3e rijder inzetten die daarvoor ook geld zou kunnen meenemen. Sauber doet t. FI heeft t regelmatig gedaan. Caterham ook. Ofwel, ik zie het nut van deze maatregel niet echt.

Welke F1-journalist durft de kritische vraag te stellen of de tickets dan evenredig goedkoper zullen worden?  8)
die vrije trainingen krijg je er voor een appel en een ei bij, het echte geld betaal je toch voor de kwalificatie en de race. Dus dat zal het punt niet zijn. Maar wat Figge aanhaalt is natuurlijk wel een goed punt, zo op het eerste oog lijkt het mij een onzinnige maatregel.

Edwin90

Wat betreft het doel (geld besparen) draagt het natuurlijk wel iets bij. Voor jonge coureurs en toeschouwers is dit natuurlijk een belachelijk idee en voegt het ook helemaal niets toe.

Perton

Even een random site gepakt, Spa, staanplaatsen Bronze 140 euro vor een weekend, alleen zondag 130. Dus je betaalt een tientje voor de kwalificatie en de trainingen. Silver 2 weekend 365 euro, zondag, 350

Tuesday heeft een uitstekend punt dat die trainingen voor een appel en een ei in de prijs zitten. Hoeveel goedkoper moeten de tickets worden door het missen van één training? een euro? Non-issue dus.

Ik hoop overigens dat de extra vrije tijd gebruikt wordt voor meer trainingstijd in de GP3 en GP2, maar dat zal er wel niet in zitten.

Jozef

Citaat van: Edwin90 op 06 mei 2014 - 13:54:34
Wat betreft het doel (geld besparen) draagt het natuurlijk wel iets bij. Voor jonge coureurs en toeschouwers is dit natuurlijk een belachelijk idee en voegt het ook helemaal niets toe.

VT1 voegt voor toeschouwers ook bijna niets toe. Zelfs hier op het forum, waar we een allegaartje zijn van mensen die de sport veel nauwlettender volgen dan de meeste F1-fans, kijken de meeste mensen niet naar VT1. Ik zal het in elk geval niet missen. En ik kan me ook niet voorstellen dat de tribunes langs het circuit tijdens VT1 druk bezet zijn. Misschien voor een paar GP's als Italië of Brazilië, maar verder? Als je daar tegenover zet wat het kost, denk ik wel dat het een mooie besparing is (ik denk vooral aan banden en de transportkosten daarvan).

SDG

#2346
Citaat van: Perton op 06 mei 2014 - 14:23:57
Even een random site gepakt, Spa, staanplaatsen Bronze 140 euro vor een weekend, alleen zondag 130. Dus je betaalt een tientje voor de kwalificatie en de trainingen. Silver 2 weekend 365 euro, zondag, 350

Tuesday heeft een uitstekend punt dat die trainingen voor een appel en een ei in de prijs zitten. Hoeveel goedkoper moeten de tickets worden door het missen van één training? een euro? Non-issue dus.

Ik hoop overigens dat de extra vrije tijd gebruikt wordt voor meer trainingstijd in de GP3 en GP2, maar dat zal er wel niet in zitten.

De ironie van mijn bericht was jullie kennelijk ontgaan. Ik wil maar zeggen, wie rekent er nu op dat tickets ooit goedkoper zullen worden?  ;)

Maikel0230

Ik kijk meestal wel naar VT1 (als ik kan natuurlijk en zelfs dan kijk ik meestal wel eens uitgesteld), persoonlijk zie ik zo'n idee dan ook niet zitten maar puur vanuit kostenbesparing is het geen slecht plan.

Dit is weer zo'n geval waarbij ik een dubbel gevoel heb.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

http://plus.autosport.com/premium/feature/6005/will-the-russian-grand-prix-happen/

Zat er aan te komen natuurlijk, is een heel artikel om door te lezen maar er hangen donkere wolken boven de Russische GP.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: SDG op 06 mei 2014 - 14:43:05
Citaat van: Perton op 06 mei 2014 - 14:23:57
Even een random site gepakt, Spa, staanplaatsen Bronze 140 euro vor een weekend, alleen zondag 130. Dus je betaalt een tientje voor de kwalificatie en de trainingen. Silver 2 weekend 365 euro, zondag, 350

Tuesday heeft een uitstekend punt dat die trainingen voor een appel en een ei in de prijs zitten. Hoeveel goedkoper moeten de tickets worden door het missen van één training? een euro? Non-issue dus.

Ik hoop overigens dat de extra vrije tijd gebruikt wordt voor meer trainingstijd in de GP3 en GP2, maar dat zal er wel niet in zitten.

De ironie van mijn bericht was jullie kennelijk ontgaan. Ik wil maar zeggen, wie rekent er nu op dat tickets ooit goedkoper zullen worden?  ;)


;) ;) ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 mei 2014 - 14:27:54
Citaat van: Edwin90 op 06 mei 2014 - 13:54:34
Wat betreft het doel (geld besparen) draagt het natuurlijk wel iets bij. Voor jonge coureurs en toeschouwers is dit natuurlijk een belachelijk idee en voegt het ook helemaal niets toe.

VT1 voegt voor toeschouwers ook bijna niets toe. Zelfs hier op het forum, waar we een allegaartje zijn van mensen die de sport veel nauwlettender volgen dan de meeste F1-fans, kijken de meeste mensen niet naar VT1. Ik zal het in elk geval niet missen. En ik kan me ook niet voorstellen dat de tribunes langs het circuit tijdens VT1 druk bezet zijn. Misschien voor een paar GP's als Italië of Brazilië, maar verder? Als je daar tegenover zet wat het kost, denk ik wel dat het een mooie besparing is (ik denk vooral aan banden en de transportkosten daarvan).
juist voor kleine teams is VT1 een uitgelezen mogelijkheid om 3e rijders in te zetten en dus veel geld mee te pikken. Volgens mij moeten ze eerder die kant op denken. Ik vind het vreemd dat in season testen weer is toegestaan, maar dat nu de 1e training mogelijk gaat sneuvelen. Maar goed, voorlopig is het nog maar een idee volgens mij. Misschien kunnen ze beter gelijk het hele concept onder de loep nemen, met bv een kwalificatie op vrijdag en een sprintrace op zaterdag. In het idee zoals het er nu ligt vind ik echt waardeloos, haal dan gelijk de hele vrijdag er af.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 06 mei 2014 - 15:48:39
http://plus.autosport.com/premium/feature/6005/will-the-russian-grand-prix-happen/

Zat er aan te komen natuurlijk, is een heel artikel om door te lezen maar er hangen donkere wolken boven de Russische GP.
Interessant, maar uiteraard draait het allemaal om die ene zin waarmee het artikel wordt geopend: elke Grand Prix heeft te kampen gehad met issues, dus ik zie vooralsnog geen reden om me zorgen te maken over de Russische GP

Maikel0230

Niet direct voor de eerste race maar de verdere toekomst van de race lijkt onstabiel te zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Joah, maar als ik heel eerlijk ben, vind ik geen enkele moderne race de eerste jaren stabiel overkomen. Alleen Singapore, want commercieel succes, heb ik dat gevoel blij. Plus 'nieuwe' races die er al een tijdje staan, zoals Maleisië. Maar dat was ook alweer de vijftiende editie als ik het goed heb, dus dat begint zo langzaam aan een moderne classic te worden.

Jehoentelaar

De eerste paar jaar van elk evenement zijn kritisch, zo ook hier. Maar ik begrijp dat er wel factoren zijn die het doorgaan van de race lichtelijk discutabel kunnen maken.

Overigens gaan de geruchten dat de DTM-race van Moskou eveneens op losse schroeven staat. Geen prijzen op welk circuit er bovenaan de reservelijst van dat kampioenschap staat.