Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Enzo


Breaktest

Citaat van: Perton op 20 november 2013 - 22:25:21
Te idioot voor woorden dat Aussie en Maleisië niet back-to-back is. Had dan China en Bahrein omgewisseld (was China in het verleden niet al eerder normaalgesproken?), dan had Maleisië daarmee nog back-to-back gekund.

Japan en Rusland beetje raar dat dat back-to-back is gezien het feit dat Sochi nieuw is en nieuwe races normaalgesproken nooit back-to-back worden geplaatst (als ik Saward tenminste mag gelopen).

Jammer dat Abu Dhabi seizoensfinale is, maar wel logisch met het oog op een testsessie daar na afloop van het seizoen.

Korea en India zal ik totaal niet missen, New Jersey jammer dat die niet doorgaat, Mexico niet gezien de verkrachting van het circuit die ze van plan waren.
Tja, die volgorde is ook een verhaal apart. Wat dacht je van Canada en VS? Of Bahrein en Abu Dhabi naast elkaar. Dat had minstens twee rondjes om de wereld gescheeld. Ook binnen Europa gaat het vaak kris en kras. Met een beetje anders plannen zou je een paar keer het vliegtuig kunnen overslaan en de vrachtwagen nemen.

0634

Je plant een race niet zomaar even in of zo. Het is niet dat Bernie zegt: 10 oktober gaan we naar Brazilie en zo gaat het dan. Je hebt ook nog te maken met meteorologische omstandigheden en met andere evenementen in de wereld. Denk dat het samenstellen van zo'n kalender nog niet zo simpel is.

SDG

#2283
Citaat van: Jeroen op 26 april 2014 - 20:12:27
Je plant een race niet zomaar even in of zo. Het is niet dat Bernie zegt: 10 oktober gaan we naar Brazilie en zo gaat het dan. Je hebt ook nog te maken met meteorologische omstandigheden en met andere evenementen in de wereld. Denk dat het samenstellen van zo'n kalender nog niet zo simpel is.

Die meteorologische toestanden spelen vooral in Noord-Amerika een rol. In Texas is het 's zomers te heet om overdag te racen en een avondrace houden in Amerika zou de start voor Europese kijkers midden in de nacht laten vallen. Vandaar dat men geopteerd heeft om die wedstrijd te houden in november, als het er minder warm is. In Canada zou het op dat moment echter al té koud zijn om er nog te racen, dus gaat het niet op om die wedstrijden vlak na elkaar te houden.

En je moet natuurlijk ook twee circuits die op korte afstand van elkaar liggen qua tijdstip wat uit elkaar halen. Spa en de Nürburgring bijvoorbeeld vlak na elkaar zetten op de kalender, dat zorgt voor een verzadiging in de regio die wellicht toeschouwers gaat kosten.

Jehoentelaar

Spa schijnt het naar mijn weten op diens beurt weer vervelend te vinden dat het in de regel net na de zomervakantie valt. Maar ja, iemand moet de klos zijn.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 27 april 2014 - 00:27:00
Spa schijnt het naar mijn weten op diens beurt weer vervelend te vinden dat het in de regel net na de zomervakantie valt. Maar ja, iemand moet de klos zijn.

In die zomervakantie worden dan weer traditioneel de 24 Uren van Spa gereden en twee zulke top-evenementen vlak na elkaar op hetzelfde circuit is wellicht iets te veel van het goede. Nu ja, tot en met 1987 werd de Grote Prijs altijd eind mei, begin juni verreden, dus als ze het echt niet zagen zitten zou je toch denken dat ze in 25 jaar toch iets hadden kunnen bewegen.

0634

Precies ja, het is makkelijk om te stellen: ze moeten het zus of zo plannen, maar er is meer in de wereld dan alleen grands prix. Zo eenvoudig om alles in te plannen is het allemaal niet.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 april 2014 - 20:19:12
Precies ja, het is makkelijk om te stellen: ze moeten het zus of zo plannen, maar er is meer in de wereld dan alleen grands prix. Zo eenvoudig om alles in te plannen is het allemaal niet.


Het helpt niet dat er een 'shit-load' aan klasses erbij zijn gekomen...Maar je hebt gelijk. Het is moeilijk om bij prachtig weer voor de TV te blijven zitten. Zeker als de race tegenvalt.

Jehoentelaar

Het punt wat Spa betreft is niet het TV-publiek, maar wat er naar het circuit zelf afreist.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 28 april 2014 - 20:43:17
Het punt wat Spa betreft is niet het TV-publiek, maar wat er naar het circuit zelf afreist.


In dat geval zou ik zeggen, 'wat krijg je voor je dure geld?' Ik heb ooit een oude foto gezien. Een ticket voor de GP van Silverstone 1986 of 1987...prijs? 16 pond!


Mijn vader nam mij twee keer mee naar de GP van Zandvoort [1977 en 1985]. Hij zal toen ook geen 'goudgeld' hebben betaald, wel?

Jehoentelaar

Als Spa dergelijke prijzen nu hanteert is het circuit met twee jaar over de kop. Moeten we ook niet willen.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/gp_voor_azerbeidjan/


Ik geen even geen commentaar...anders zal k niet bepaald het goede voorbeeld geven [als moderator]...Dus ik ga maar een potje met mijn hoofd [nee]schudden... :( :( :(

FolkertE

Citaat van: SDG op 26 april 2014 - 23:00:31
Citaat van: Jeroen op 26 april 2014 - 20:12:27
Je plant een race niet zomaar even in of zo. Het is niet dat Bernie zegt: 10 oktober gaan we naar Brazilie en zo gaat het dan. Je hebt ook nog te maken met meteorologische omstandigheden en met andere evenementen in de wereld. Denk dat het samenstellen van zo'n kalender nog niet zo simpel is.

Die meteorologische toestanden spelen vooral in Noord-Amerika een rol. In Texas is het 's zomers te heet om overdag te racen en een avondrace houden in Amerika zou de start voor Europese kijkers midden in de nacht laten vallen. Vandaar dat men geopteerd heeft om die wedstrijd te houden in november, als het er minder warm is. In Canada zou het op dat moment echter al té koud zijn om er nog te racen, dus gaat het niet op om die wedstrijden vlak na elkaar te houden.

En je moet natuurlijk ook twee circuits die op korte afstand van elkaar liggen qua tijdstip wat uit elkaar halen. Spa en de Nürburgring bijvoorbeeld vlak na elkaar zetten op de kalender, dat zorgt voor een verzadiging in de regio die wellicht toeschouwers gaat kosten.
Daar ben ik dan helemaal voor. Midden in de nacht. Om 3 uur racen. Heerlijk. De nostalgie om je wekker te moeten zetten. Nu is dat een kind geworden die om normale tijden wakker worden.

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 01 mei 2014 - 19:32:09
http://www.gppits.net/nieuws/gp_voor_azerbeidjan/


Ik geen even geen commentaar...anders zal k niet bepaald het goede voorbeeld geven [als moderator]...Dus ik ga maar een potje met mijn hoofd [nee]schudden... :( :( :(

Onder de naam Grand Prix van Europa?

Waarom dat nu weer?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 01 mei 2014 - 19:46:24
Citaat van: Franky R. op 01 mei 2014 - 19:32:09
http://www.gppits.net/nieuws/gp_voor_azerbeidjan/


Ik geen even geen commentaar...anders zal k niet bepaald het goede voorbeeld geven [als moderator]...Dus ik ga maar een potje met mijn hoofd [nee]schudden... :( :( :(

Onder de naam Grand Prix van Europa?

Waarom dat nu weer?


Vraag het effe aan opa Bernie...morgen is hij weer in Duitsland. :P