Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 09 april 2014 - 14:28:33
Geen idee maar het team lijkt safe te zitten, de financiĆ«n waren al een tijdje gescheiden van Marussia Motors en is gewoon overgeheveld naar een ander bedrijf van  Nikolai Fomenko.

Het is maar de vraag of die er nog zin in heeft eens het jaar voorbij is.


ik had eerder bericht dat een rijke Rus zus-en-zo veel miljoen zou investeren...Niets meer erover gehoord...

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/mosley_stille_formule_1_is_goed_voor_de_sport/


Roept u maar! Heeft Mosley gelijk of niet? Zelf zie ik dat Fuel Flow-gedoe zo snel mogelijk verdwijnen...En liever had ik een grotere diversiteit qua motoren gezien.

Edwin90

Wat geluid en gehoor betreft heeft hij natuurlijk 100% gelijk. Dit is eigenlijk een factor waar niet veel over wordt gepraat. Mensen beseffen vaak niet hoe makkelijk je gehoor naar de kloten geholpen kan worden. Ik leef zelf met een constante piep in het gehoor. Dat komt overigens niet door autosport, concerten of discotheken. Maar een gehoorbeschadiging heb je zo te pakken.

0634

Overigens heeft Dennis wel gelijk als hij zegt dat hoe meer mensen zich negatief uitlaten, hoe meer effect dat heeft op de (napapegaai) fans. Niet dat alle fans dat zijn, maar die zijn er wel.

Maar goed, ik erger me sowieso aan de kritiek, omdat het kijkspel niet minder is dan vorige jaren snap ik er geen reet van, en bovendien erger ik me aan de hoek waar de kritiek vandaan komt.


Jozef

Volgens mij zijn er niet veel klagers, maar de luidste schreeuwers hoor je natuurlijk het meest. Mij lijkt het ook heel fijn om een keer zonder gehoorschade weg te kunnen bij het circuit.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 13 april 2014 - 21:18:25
Overigens heeft Dennis wel gelijk als hij zegt dat hoe meer mensen zich negatief uitlaten, hoe meer effect dat heeft op de (napapegaai) fans. Niet dat alle fans dat zijn, maar die zijn er wel.

Maar goed, ik erger me sowieso aan de kritiek, omdat het kijkspel niet minder is dan vorige jaren snap ik er geen reet van, en bovendien erger ik me aan de hoek waar de kritiek vandaan komt.

Nou ja, dat napapegaai gedrag werkt natuurlijk twee kanten op. Ook de voorstanders van de 'ecologische hybride endurance' F1 praten mee met bijvoorbeeld een Lauda of Wolff.
Het kijkspel is juist stukken minder t.o.v. het verleden en ik erger me aan mensen die dat niet zien.

Je spreekt over een hoek waar de kritiek vandaan komt, maar welke hoek bedoel je dan? Ik hoor kritiek van fan's, organisatoren, teambazen, coureurs en de CEO van de sport, het is nogal breedgedragen...

Perton

#2256
Nee, het is kritiek van teambazen van topteams die de strijd hebben verloren / aan het verliezen zijn. Niet van de middenmoters, niet van de subtoppers en niet van de achterhoedeteams. Dit geldt ook voor coureurs. Het is een CEO die, aldus verschillende journalisten, bezig is de prijs van de sport omlaag te brengen om CVC uit te kopen.

En welke organisatoren hebben vooralsnog echt geklaagd? Ron "Twee handen op 1 buik met Bernie" Walker? Silverstone, de bakermat van het WK Formule 1, is schijnbaar enorm enthousiast over de stijgende interesse in het evenement na de eerste races van dit jaar. Dus dat staat weer tegenover Walker zijn geklaag.

Dus ja, leuk dat je een algemeen rijtje van zogenaamde klagers weet op te dreunen, maar van elk aspect van dat rijtje is een heel genuanceerd beeld beschikbaar. En die nuance kan je negeren, ja dan lijkt het alsof er massaal geklaagd wordt over de sport, maar dat is pure onzin. Dat wordt er namelijk niet. Behalve door een select groepje fans, maar ontevreden fans zal je altijd hebben. Het heeft nog geen dubbele punten-taferelen aangenomen.


En fijn dat jij je ergert aan mensen die niet zien dat het kijkplezier minder is geworden. Ik wil je niet beledigen, maar het getuigt in mijn ogen van een enorme arrogantie als jij voor anderen meent te moeten bepalen waar die persoon zijn (kijk)plezier aan moet beleven...

Enzo

Citaat van: Perton op 13 april 2014 - 23:12:59
Nee, het is kritiek van teambazen van topteams die de strijd hebben verloren / aan het verliezen zijn. Niet van de middenmoters, niet van de subtoppers en niet van de achterhoedeteams. Dit geldt ook voor coureurs. Het is een CEO die, aldus verschillende journalisten, bezig is de prijs van de sport omlaag te brengen om CVC uit te kopen.

En welke organisatoren hebben vooralsnog echt geklaagd? Ron "Twee handen op 1 buik met Bernie" Walker? Silverstone, de bakermat van het WK Formule 1, is schijnbaar enorm enthousiast over de stijgende interesse in het evenement na de eerste races van dit jaar. Dus dat staat weer tegenover Walker zijn geklaag.

Dus ja, leuk dat je een algemeen rijtje van zogenaamde klagers weet op te dreunen, maar van elk aspect van dat rijtje is een heel genuanceerd beeld beschikbaar. En die nuance kan je negeren, ja dan lijkt het alsof er massaal geklaagd wordt over de sport, maar dat is pure onzin. Dat wordt er namelijk niet. Behalve door een select groepje fans, maar ontevreden fans zal je altijd hebben. Het heeft nog geen dubbele punten-taferelen aangenomen.


En fijn dat jij je ergert aan mensen die niet zien dat het kijkplezier minder is geworden. Ik wil je niet beledigen, maar het getuigt in mijn ogen van een enorme arrogantie als jij voor anderen meent te moeten bepalen waar die persoon zijn plezier aan moet beleven...

Ik spiegel slechts de tekst van Jeroen, dan kan je ook hem een dergelijke opmerking toedienen.  ;)

Natuurlijk is Silverstone enthousiast, er is eindelijk weer een Britse coureur die kan winnen en het maakt dan ff niet uit of die auto langzaam is en op batterijen loopt... ;D
Daarnaast, dat selecte groepje is denk ik groter dan jij inschat Perton maar dat is voor mij niet eens belangrijk.

Als jij het beklag van de twee grootste nog actieve coureurs (Vettel & Alonso) niet serieus wilt nemen en liever de mening van een marionet als Rosberg wilt geloven is het aan jou.

Perton

Ik neem liever de mening serieus van al die coureurs die je niet hoort. Dat geeft aan dat het allemaal niet zo'n issue is zoals de klagers doen geloven. Want het zijn altijd de 'extremisten' die je het meest hoort. We kunnen wel makkelijk zeggen dat dat dan allemaal persmannetjes zijn die hun wijze mond houden, maar dat vind ik te simpel gesteld.

En alsnog, Alonso en Vettel blijft alsnog maar minder dan 10% van het veld. En als je Rosberg een marionet noemt, waarom zou Vettel dat niet zijn?

Perton

Aanvulling: ik loog in mijn eerdere post, ik besef me dat er wel een teamlid van een achterhoedeteam is geweest die heeft geklaagd, namelijk Frijns Dus ik had het niet helemaal goed dat je alleen Red Bull en Ferrari hoort. Excuses.

Franky R.

Ik vind het raar dat het kijkspel er minder op zou zijn...Dan negeer je de tweede helft van 2013, waarin Vettel elke race won. Was dat zo'n goed 'kijkspel'?


Nu weet idd. dat er een Mercedes gaat winnen, doch zit de spanning h'm in de vraag welke coureur win..HAM of ROS. Terwijl ook bij Williams, Force India [nu Perez op stoom lijkt], Ferrari en zelfs Red Bull nu een strijd is binnen het team. Spanning genoeg...

Enzo

#2261
Citaat van: Perton op 13 april 2014 - 23:37:09
En alsnog, Alonso en Vettel blijft alsnog maar minder dan 10% van het veld. En als je Rosberg een marionet noemt, waarom zou Vettel dat niet zijn?
Citaat van: Perton op 13 april 2014 - 23:39:42
Aanvulling: ik loog in mijn eerdere post, ik besef me dat er wel een teamlid van een achterhoedeteam is geweest die heeft geklaagd, namelijk Frijns Dus ik had het niet helemaal goed dat je alleen Red Bull en Ferrari hoort. Excuses.

En heb hier een interview met Sergio Perez, die niet al te happy is. (middenmoter?)
Zo heeft elke motorleverancier dus wel een klagert.
http://www.mirror.co.uk/sport/formula-1/f1-sergio-perez-slams-boring-3365062

Edit* Villeneuve weet het mooi te beschrijven!  8)
CitaatThe 1997 Formula One world champion Jacques Villeneuve has criticised the direction the sport has taken in recent years, saying it has become too artificial.

"I really don't get it, I really don't get modern F1," Villeneuve said in an interview for BBC Radio Five. "They've started going the artificial way to try to create a fake show: the tyre changes, different tyres, and then DRS where you press a button and you can overtake somebody else."

"And once you start going down that route you can't stop. You just have to make more and more and more of it. So now we have double points for the last race. What's next?

"It becomes more and more artificial and instead of having a positive effect you end up making it where people don't respect it any more."

Villeneuve said few current drivers voiced criticisms of the sport because of commercial pressures. "You can imagine a driver that gets a lot of money from sponsors being told 'OK, don't say that please' and fine, that you could understand."

"But more than half the field are pay drivers which means they cannot lose their ride," he added. "They should at least have a little bit of personality."

"They don't even have that: they're not fast, they're paid to race and then they're hardly interesting on top of it."

Daar slaat hij wel de spijker op de kop; weinig rijders mogen vrijuit spreken van hun sponsors. Ik denk zelfs dat de Vettel en Alonso flinke reprimandes hebben gekregen voor hun uitspraken. Dit zou tevens de reden kunnen zijn waarom de middenmoters en achterhoede coureurs zich onthouden van kritiek momenteel.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 13 april 2014 - 23:43:49
Ik vind het raar dat het kijkspel er minder op zou zijn...Dan negeer je de tweede helft van 2013, waarin Vettel elke race won. Was dat zo'n goed 'kijkspel'?


Nu weet idd. dat er een Mercedes gaat winnen, doch zit de spanning h'm in de vraag welke coureur win..HAM of ROS. Terwijl ook bij Williams, Force India [nu Perez op stoom lijkt], Ferrari en zelfs Red Bull nu een strijd is binnen het team. Spanning genoeg...

Mwah, wat ik er van begrijp is dat het motorontwerp van Mercedes een dusdanig voordeel heeft op de Ferrari en de Renault dat het voorlopig niet meer in te halen is.
Knap van Mercedes en jammer voor de rest wat mij betreft. Hoewel de races er niet altijd leuker van worden is dit wel iets wat bij de sport hoort.

Het gaat me veel meer om de essentie van het racen die ik steeds minder terug zie in de F1. Deze auto's kunnen bijvoorbeeld een stuk sneller in de race als er geen fuel limit op zat, of iig niet zo'n krappe als nu.

Kootje

Citaat van: EnzoHet gaat me veel meer om de essentie van het racen die ik steeds minder terug zie in de F1. Deze auto's kunnen bijvoorbeeld een stuk sneller in de race als er geen fuel limit op zat, of iig niet zo'n krappe als nu.

Maar dat brengt ons dan toch weer bij de hamvraag: Waaraan zie je dat als kijker dan?

Oke ... dankzij het zielige gemiep van oa Alonso weten we dat dit zo is, maar net als vorig jaar met het bandenverhaal zie ik niet of ze langzamer gaan dan dat ze kunnen. Wat ik wel zie is de actie op de baan en die is er sindsdien niet minder op geworden, net zomin als dat het Fuel-Flow verhaal de actie niet wegneemt. Sterker nog ... de actie is er juist alleen maar op vooruit gegaan, dus SO WHAT dat ze geen rondjes van 1.23 rijden maar van 1.27.

Uit coureursstandpunt begrijp ik de klachten, maar uit kijkersoogpunt begrijp ik er echt geen ene fuck van.

Figge

Het is gewoon de wetenschap dat F1 niet sneller gaat dan het jaar ervoor. Het is gewoon niet sneller, dat is het. In 2004 waren de auto's op hun snelst. Das al 10 jaar geleden. Nu zijn er allerlei reglementaire regels die ervoor zorgen dat de prestaties opzich niet verbeteren. Zie je dat op TV? Nee, maar het feit dat je het weet, vind ik zelf ook niet leuk.
Qua banden ben ik het volgens mij als enige altijd wel met Enzo eens geweest. En nu met brandstof sparen daarboven op begrijp ik het ook volkomen. Het zou niet zo moeten zijn dat het endurance aspect in F1 te veel naar de voorgrond komt. Daar is WEC al voor. F1 is ultimate performance. Dus alle pijlen moeten gericht zijn op maximaal hard gaan. Niet op besparen.