Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 23:03:01
Veldvullers zijn m.i. juist de teams die voor potentiële F1-teams de trigger kunnen zijn om ook aan te sluiten bij de sport. Met alleen maar peperdure grote teams wordt dat gat vanzelf onoverbrugbaar. Teams die nu worden geroemd om hun doorzettingsvermogen ondanks beperkte mogelijkheden (Williams, Sauber) zijn ook ooit klein begonnen.

Aanvulling: op dit moment laten Caterham en Marussia zien dat het gat al tamelijk onoverbrugbaar is als je geen groot bedrijf achter je hebt. Op nul beginnen is in deze tijden haast ondoenlijk.

Die zijn kansloos. Besteed je sponsorgeld aan wat anders. Niet aan een F1 team die je met de beste wil niet serieus kunt nemen. Weggegooid geld.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 08 april 2014 - 23:19:26
Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 23:03:01
Veldvullers zijn m.i. juist de teams die voor potentiële F1-teams de trigger kunnen zijn om ook aan te sluiten bij de sport. Met alleen maar peperdure grote teams wordt dat gat vanzelf onoverbrugbaar. Teams die nu worden geroemd om hun doorzettingsvermogen ondanks beperkte mogelijkheden (Williams, Sauber) zijn ook ooit klein begonnen.

Aanvulling: op dit moment laten Caterham en Marussia zien dat het gat al tamelijk onoverbrugbaar is als je geen groot bedrijf achter je hebt. Op nul beginnen is in deze tijden haast ondoenlijk.

Die zijn kansloos. Besteed je sponsorgeld aan wat anders. Niet aan een F1 team die je met de beste wil niet serieus kunt nemen. Weggegooid geld.

Eens. Maar het is mijn geld niet. Als mensen geld willen weggooien aan dure F1 teams of aan Paris St Germain of Vitesse, moeten ze dat allemaal lekker zelf weten.

Jehoentelaar

Citaat van: janke op 08 april 2014 - 23:19:26
Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 23:03:01
Veldvullers zijn m.i. juist de teams die voor potentiële F1-teams de trigger kunnen zijn om ook aan te sluiten bij de sport. Met alleen maar peperdure grote teams wordt dat gat vanzelf onoverbrugbaar. Teams die nu worden geroemd om hun doorzettingsvermogen ondanks beperkte mogelijkheden (Williams, Sauber) zijn ook ooit klein begonnen.

Aanvulling: op dit moment laten Caterham en Marussia zien dat het gat al tamelijk onoverbrugbaar is als je geen groot bedrijf achter je hebt. Op nul beginnen is in deze tijden haast ondoenlijk.

Die zijn kansloos. Besteed je sponsorgeld aan wat anders. Niet aan een F1 team die je met de beste wil niet serieus kunt nemen. Weggegooid geld.
Nu wel, ja, omdat de sport domweg te duur is geworden en daardoor onbereikbaar is. Nu vinden we het geen probleem, maar als straks Marussia geen koper vindt, Fernandes klaar is met Caterham, Lotus het niet meer bij kan benen en Sauber het ook wel welletjes vindt, zit je toch ineens met een rare situatie. Dan kun je niet aankomen met fabrieksteams, want die hebben dan ook heel goed in de gaten dat je of torenhoge investeringen moet doen, of het helemaal niet moet doen.

Uiteraard zijn Andrea Moda's en dat soort grappenmakers het andere uiterste, want er moet wel iéts van toekomstperspectief bij nieuwelingen in zitten, maar in de huidige situatie zijn ze praktisch uitgesloten. En dat is ook niet echt prettig.

Zul je zien dat we volgend jaar twee nieuwe teams hebben die allebei goed meekomen. Na die stunt die Maldonado uithaalde, nadat ik 'm twee dagen verdedigde, sluit ik niks meer uit.

Breaktest

Ik snap überhaupt niet dat er nog teams zijn die hun entree zouden willen maken. Meestal hebben ze een plan en budget voor drie jaar en hopen dat het balletje daarna vanzelf gaat rollen. Maar je hoeft maar te kijken hoe het nieuwkomers de laatste tien jaar is vergaan en je weet wat je voorportaal is. Deze feiten zeggen mij meer dan gladde praatjes van de FIA  en Eikelsteen.

Maikel0230

Marussia zou volgens deze link safe zijn maar het klinkt allemaal maar dubieus als je het mij vraagt

http://en.rsport.ru/auto/20140408/741812690.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Waarom klinkt het dubieus? Kingfisher gaat ook aan alle kanten failliet, maar daar heeft Force India ook geen last van, waarom zou dat bij Marussia anders moeten zijn? Ik zeg niet dat wat in dit nieuwsbericht staat daadwerkelijk de waarheid is, ik zeg alleen dat ik geen reden heb eraan te twijfelen. Waarom zou ik ook? Omdat het Russen zijn?

Maikel0230

Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 11:39:05
Waarom klinkt het dubieus? Kingfisher gaat ook aan alle kanten failliet, maar daar heeft Force India ook geen last van, waarom zou dat bij Marussia anders moeten zijn? Ik zeg niet dat wat in dit nieuwsbericht staat daadwerkelijk de waarheid is, ik zeg alleen dat ik geen reden heb eraan te twijfelen. Waarom zou ik ook? Omdat het Russen zijn?

Wow rustig maar, ik bedoelde het niet slecht hoor, laten we eerlijk zijn dat dat heel Marussia project in Rusland is nooit echt van de grond geraakt, ik vond het dus maar vreemd dat er geld was om in een F1 Team te steken maar goed dat terzijde.

En laat dat laatste zinnetje maar weg want het interesseert me niet of dat nu Russen zijn of niet, ik ben niet opgezet met die insinuatie Perton.

Ik ben begaan met de toekomst van het team en meer niet, enige voorzichtigheid in moeilijke tijden is dus zeker niet slecht.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton


Kootje

Citaat van: Maikel0230laten we eerlijk zijn dat dat heel Marussia project in Rusland is nooit echt van de grond geraakt, ik vond het dus maar vreemd dat er geld was om in een F1 Team te steken maar goed dat terzijde.


Het supercarproject niet nee, maar Marussia is blijkbaar meer dan alleen 'n supercarbouwer

Jehoentelaar


Kootje

 ;D


En ze doen blijkbaar ook nog iets met communicatie onder de noemer Marussia Communications Limited ::)

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 09 april 2014 - 13:05:12
;D


En ze doen blijkbaar ook nog iets met communicatie onder de noemer Marussia Communications Limited ::)

Yup en er is over dat bedrijf bijna geen informatie te vinden behalve dat het bestaat, maar wat ze precies doen..

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Daar communiceren ze blijkbaar weinig over.

Kootje

Frontje vd Russische maffia misschien? ???

Maikel0230

Geen idee maar het team lijkt safe te zitten, de financiën waren al een tijdje gescheiden van Marussia Motors en is gewoon overgeheveld naar een ander bedrijf van  Nikolai Fomenko.

Het is maar de vraag of die er nog zin in heeft eens het jaar voorbij is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25