Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

En als je de geruchten omtrend RBR en Cosworth mag geloven krijgt Renault ook weer plek. Daarnaast zal Cosworth het ook niet erg vinden om aan nog 'n tweede team te leveren. En dan is er nog Honda van wie ik de exclusiviteit best in twijfel durf te trekken. ;)

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 21:22:48
Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:48:44
Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 19:37:17
Daar gaan onze twee nieuwe F1 teams denk ik...
Dat zou sowieso moeilijk gaan, want geen van de huidige motorleveranciers wil aan nog een team [erbij] leveren...

Maar Merc krijgt een plaatsje vrij, want McLaren verdwijnt daar volgend seizoen.

En in principe kan Ferrari er ook nog eentje bijnemen, het is eigenlijk de vraag wat Honda gaat doen en in hoeveel die bereid zijn aan nog andere teams te leveren, naar het schijnt is McLaren exclusief maar dat blijft een dusver niet bevestigd door een van de twee partijen.

Dan krijg je
Mercedes 4
Ferrari 4
Renault 4
Honda 1

Er zijn nog mogelijkheden en wie weet brengt een van die twee projecten ook een motorpartner mee maar die kans lijkt me klein.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Misschien is er ook een kans dat Honda van McLaren wel mag leveren aan een kleiner team. Daar hebben ze misschien zelf ook voordeel bij.


Edwin90

Ik denk dat de contracten met de nieuwe teams nét getekend zijn. Tijd om de keutel weer eens in te trekken.

Perton

Bernie zei (zo'n twee uur eerder dan Todt het niet doorgan van de budgetcap bevestigde) dat Haas en Kolles inderdaad beide zijn geaccepteerd, maar dat het nog even de vraag is of 'het tweede team' (hij heeft het Roemeense team nooit bij naam genoemd) er uiteindelijk wel bij zal zijn. Kan budgetcapafhankelijk zijn inderdaad.

Jehoentelaar

Dan komen Caterham en Marussia misschien weer eens wat anders tegen dan elkaar, of Sutil.

Figge

Tenzij die nwe teams met Mercedes gaan rijden. Dan verandert er niks achter :)

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 07 april 2014 - 11:04:17
Dan komen Caterham en Marussia misschien weer eens wat anders tegen dan elkaar, of Sutil.
Misschien kan Sutil wel voor Kolles rijden, heeft ie al genoeg ervaring mee

Maikel0230

Er komt verontrustend nieuws uit Rusland, blijkbaar stopt Marussia Motors met alle projecten omdat het merk niet leefbaar is, de eigenaar zou al begonnen zijn met de activa te verkopen. De kans is dus groot dat Marussia binnenkort te koop zal staan

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Jammer dat Stefanovic elke keer weer weg wordt gepest, anders had hij het mooi kunnen overnemen.

Ben benieuwd of Haas de boel anders misschien overkoopt, in ieder geval assets als de fabriek enzo.

Figge

Je weet simpelweg niet wat daarvan de reden is. Misschien is het zo als je de feiten volledig weet, je het wel begrijpt.

Perton

Was dat een reactie op mijn Stefanovic? Ja, wellicht wel. Maar de feiten die ik wel ken is dat alleen teams met Cosworth-motoren in 2010 zijn toegelaten, zelfs Prodrive, dat al jarenlang bezig was met een F1-project, is geweigerd. Ook had Stefanovic daadwerkelijk auto's in handen, in tegenstelling tot een US F1. Dus de feiten moeten wel heel frappant zijn wil de FIA een goede reden hebben gehad hem telkens te weigeren.

Figge

Ja dat was het. Een reactie op Stefanovic.
Wat ik bedoelde is dat wij niet weten wat de echte reden is om hem niet toe te laten. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat het aanschaffen van een team, een eerste is. Maar dat het runnen qua budget te dun is. En dan is Stefan GP maar een hobby van een rijke zakenman. Kan mij voorstellen dat de FIA dat een te groot risico vindt.

Perton

Gelukkig had US F1 zo'n geweldig budget ;)

US F1 en Campos hebben bewezen dat de FIA er gewoon flink naastzat: 2 van de 3 door hen gekozen teams bestonden al niet meer voor het seizoen van start ging. De ene was dan gelukkig nog overgenomen. Dus tsja, sorry dat ik niet zoveel waarde hecht aan het argument 'dat het budget van Stefan GP dan wel niet voldoende zou zijn geweest', want het is erg duidelijk dat de FIA daar niet tot nauwelijks naar heeft gekeken, anders hadden Campos en US F1 nooit een plek gekregen.