Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Maikel0230

Daar gaan onze twee nieuwe F1 teams denk ik...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Indien ze blijven (gok ik wel op overigens), hoop ik niet dat het een Caterham/Marussia-verhaal gaat worden...

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 19:37:17
Daar gaan onze twee nieuwe F1 teams denk ik...
Dat zou sowieso moeilijk gaan, want geen van de huidige motorleveranciers wil aan nog een team [erbij] leveren...

Kootje

Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:28:32
Niet mee eens, want als bijv. Sutil niet zou afvallen, dan zou het team het wel aan hem vragen! Of men zou hem niet meer contracteren...En dan?

Ten eerste ging het hier over Vergne die zelf aangaf op dieet te zijn gegaan om het gewichtsvoordeel dat Kvyat op hem heeft te verkleinen. Komt dus niet bij het team vandaan.

Ten tweede lijkt het mij sterk dat jou stelling enige waarheid bevat, want ... waarom Sutil dan überhaupt contracteren? Iedereen weet dat hij groot en dus realtief zwaar is. Waarom dan geen kleine lichte coureur nemen? Er lopen er genoeg rond die over dezelfde capaciteiten beschikt, het is nu eenmaal geen 2e Vettel.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:50:58
Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:28:32
Niet mee eens, want als bijv. Sutil niet zou afvallen, dan zou het team het wel aan hem vragen! Of men zou hem niet meer contracteren...En dan?

Ten eerste ging het hier over Vergne die zelf aangaf op dieet te zijn gegaan om het gewichtsvoordeel dat Kvyat op hem heeft te verkleinen. Komt dus niet bij het team vandaan.

Ten tweede lijkt het mij sterk dat jou stelling enige waarheid bevat, want ... waarom Sutil dan überhaupt contracteren? Iedereen weet dat hij groot en dus realtief zwaar is. Waarom dan geen kleine lichte coureur nemen? Er lopen er genoeg rond die over dezelfde capaciteiten beschikt, het is nu eenmaal geen 2e Vettel.


Hulkenberg... :)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:51:59
Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:50:58
Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:28:32
Niet mee eens, want als bijv. Sutil niet zou afvallen, dan zou het team het wel aan hem vragen! Of men zou hem niet meer contracteren...En dan?

Ten eerste ging het hier over Vergne die zelf aangaf op dieet te zijn gegaan om het gewichtsvoordeel dat Kvyat op hem heeft te verkleinen. Komt dus niet bij het team vandaan.

Ten tweede lijkt het mij sterk dat jou stelling enige waarheid bevat, want ... waarom Sutil dan überhaupt contracteren? Iedereen weet dat hij groot en dus realtief zwaar is. Waarom dan geen kleine lichte coureur nemen? Er lopen er genoeg rond die over dezelfde capaciteiten beschikt, het is nu eenmaal geen 2e Vettel.


Hulkenberg... :)

En wanneer heeft hij dan van het team te horen gekregen dat hij op dieet moet omdat het anders exit is?
Nooit!
Hülkenberg en Ferrari is juist 'n voorbeeld dat mijn punt onderstreept, niet het jouwe. ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:54:09
Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:51:59
Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:50:58
Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:28:32
Niet mee eens, want als bijv. Sutil niet zou afvallen, dan zou het team het wel aan hem vragen! Of men zou hem niet meer contracteren...En dan?

Ten eerste ging het hier over Vergne die zelf aangaf op dieet te zijn gegaan om het gewichtsvoordeel dat Kvyat op hem heeft te verkleinen. Komt dus niet bij het team vandaan.

Ten tweede lijkt het mij sterk dat jou stelling enige waarheid bevat, want ... waarom Sutil dan überhaupt contracteren? Iedereen weet dat hij groot en dus realtief zwaar is. Waarom dan geen kleine lichte coureur nemen? Er lopen er genoeg rond die over dezelfde capaciteiten beschikt, het is nu eenmaal geen 2e Vettel.


Hulkenberg... :)

En wanneer heeft hij dan van het team te horen gekregen dat hij op dieet moet omdat het anders exit is?
Nooit!
Hülkenberg en Ferrari is juist 'n voorbeeld dat mijn punt onderstreept, niet het jouwe. ;)


Ik noemde Hulk omdat hij ondanks zijn talent niet door een topteam werd opgepikt...Sowieso vind ik het kul dat een rijder niet wordt gekozen vanwege zijn fysiek. Dan moet ik aan de bijna twee meter lange Justin Wilson denken.

Overigens was het Sauber die besloot om Sutil zonder drinkwater de baan op te sturen. Weet niet of je dat meegekregen had?

Kootje

Die heb ik idd meegekregen. Wat mij echter niet duidelijk is geworden is of dat 'n besluit van Sauber was, of dat Sutil zelf op dat idee gekomen is, of dat dit in samenspraak gegaan is.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:59:15
Die heb ik idd meegekregen. Wat mij echter niet duidelijk is geworden is of dat 'n besluit van Sauber was, of dat Sutil zelf op dat idee gekomen is, of dat dit in samenspraak gegaan is.


Accoord..maar dat was dus een besluit van Sauber, waar Sutil behoorlijk boos over werd! Vandaar dat ik dat zei, dat de teams het eea vragen van de coureurs. Dus waarom ook niet het afvallen?

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:59:15
Die heb ik idd meegekregen. Wat mij echter niet duidelijk is geworden is of dat 'n besluit van Sauber was, of dat Sutil zelf op dat idee gekomen is, of dat dit in samenspraak gegaan is.

Citaat uit ons artikel van Sutil

Citaat"De courerus die iets zwaarder zijn zoals mij moeten zoveel gewicht verliezen, er kan al niet veel af bij mij. Ik kan dus niet trainen om in vorm te blijven zodat ik de kleine spieren kwijt raak. Het is gewoon niet eerlijk. Kleine coureurs kunnen eten waar ze zin in hebben zonder een halve seconde te verliezen! In Bahrein zal ik niet kunnen drinken, anderhalf uur op zondag. In Maleisië kreeg ik ook maar een klein beetje thee. "

"Het is gewoon veel te gevaarlijk, stel dat ik uitdroog of sterker flauwval. We rijden wel 300 km/u hé op het rechte stuk. Je kan niet meer garanderen dat elke coureur 100% in fysiek in orde is. "

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Ik heb het gelezen, maar nergens zegt hij wie dat besluit genomen heeft. Zijn opmerking dat het niet eerlijk is gaat over het nadeel dat men heeft als je iets groter of zwaarder bent, niet over het feit dat hij niets te drinken krijgt. Dat is slechts 'n gevolg waar hij, for all we know, zelf (mede)verantwoordelijk voor is.

De Sauber schijnt 30 kilo te zwaar te zijn, dus alle beetjes helpen. Maar teamgenoot Gutiérez is echt geen 30 kilo lichter dan Sutil. Als deze beslissing dus bij het team vandaan komt, dan zegt de logica mij dat Esteban ook geen drinken meekrijgt. Die heb ik daar vooralsnog niet over gehoord.

Maikel0230

Nou ik vind zijn toon toch wel erop wijzen dat het niet zijn beslissing is hoor, je gaat toch niet zelf met iets op de proppen komen waar je niet achter staat, toch?

Anders zou het wel zijn eigen dikke fout zijn natuurlijk maar dat denk ik echt niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

DC had boulimia in zijn kartdagen, kan natuurlijk best zijn dat Sutil dit wel zelf heeft gesuggereerd omdat hij geen oog voor zijn gezondheid heeft, omdat hij maar zoveel mogelijk wil besparen. Aan de andere kant, dan zou hij er denk ik niet zoveel op hameren voorafgaand aan de race, dus ik denk ook wel dat het meer een teambeslissing is geweest.

0634

Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:48:44
Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 19:37:17
Daar gaan onze twee nieuwe F1 teams denk ik...
Dat zou sowieso moeilijk gaan, want geen van de huidige motorleveranciers wil aan nog een team [erbij] leveren...

Maar Merc krijgt een plaatsje vrij, want McLaren verdwijnt daar volgend seizoen.

Perton

Haas gaat gewoon met Ferrari-motoren hoor. Luca di Montezemolo was volgens mij zelfs degene die als eerste meldde dat Haas Formule 1-plannen had. Dus enige vraagteken is wat Kolles gaat doen. En dat kan dan inderdaad best Mercedes zijn.