Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Edwin90

De man heeft wel ruggengraat zeg, hij blijft het inderdaad maar proberen. Maar is hij ook in staat om een team op de been te houden?

Ik hoop overigens dat de FIA het dit keer anders aanpakt met nieuwe teams. De drie van 2010 waren gewoon een regelrechte aanfluiting. Van de voorwaarden die toen gesteld werden is weinig maar van gekomen. :-\

gloudiesaurus

Toch ben ik wel benieuwd wie die  Zoran Stefanovich nu echt is en hoe kapitaalkrachtig hij is  :)

Overigens vind ik het project van Haas ook interessant. Kolles is voor mijn synoniem voor teams die nauwelijks budget hebben... (HRT, Midland, Spyker, etc)

US F1 was een farce, HRT achteraf ook. Dat had die FIA beter moeten beoordelen (heeft ook te maken het budgetcap wat niet doorging natuurlijk....).
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Nee. Niet. Ja qua HRT misschien, maar US F1 toonde al interesse in de sport vóór de budgetcap werd ingevoerd en vóór er überhaupt sprake was van een tenderproces van de FIA. US F1 was dus hoe dan ook een faalproject, daar had een budgetcap niets aan veranderd. Daarom ben ik ook zo huiverig over het project van Haas, want US F1 liet zien dat het niet zo makkelijk is om een Formule 1-team vanuit Amerika te runnen. Aan de andere kant, als iemand het kan dan behoort Haas wel in mijn top vijf Amerikanen om het te doen.

Kolles is inderdaad iemand van de lage budgetten, maar deed dat wel altijd relatief succesvol. Hij weet hoe hij een team moet laten overleven. Ik ben dus nog altijd erg benieuwd wat hij kan als hij wél de middelen heeft om te ontwikkelen.

gloudiesaurus

Jep Amerika is lastig maar een Amerikaanse team zou de Formule 1 in Amerika wel een boost kunnen geven. En als iemand als Haas het al niet kan...

In Kolles heb ik niet zoveel vertrouwen. Maar goed als hij de FIA kan laten zien dat hij de middelen heeft, waarom zouden ze hem dan geen kans geven  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Ik blijf erbij dat die Haas een groot wapen heeft en dat is dat gebouw in Brussel dat kan dienen voor het Europese seizoen maar hoe hij dat gaat doen met personeel en zo blijft me tot op heden een raadsel.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/renault_blaast_sportwagenproject_caterham_af/

Wat zou hier achter zitten? Zou Fernandes langzaam op zijn speeltje, bij gebrek aan prestaties, uitgekeken zijn?
Als nu ook Renault afhaakt vind ik dat vrij zorgelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Tje het zit hem niet mee

Air Asia doet het nog redelijk goed maar veel Caterhams verkoopt ie niet, het F1 Team hangt achteraan het veld, zijn voetbalploeg doet het ook niet zo geweldig.

De man zal zijn geld beter moeten besteden en het F1 Team moet gaan presteren, Renaul ziet die bui ook hangen en zal liever een betrouwbare partner willen voor de lange termijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Fernandes deed er eerst alles aan om de Lotus-naam te mogen houden en toen de rechtszaak eenmaal voorbij was en hij een soort van gelijk had gekregen (als ik het me goed herinner) stapte hij even makkelijk over op Caterham. Geen idee wat er achter de schermen is gebeurd, maar misschien dat Renault niet genoeg vertrouwen heeft in zijn toewijding.

Maikel0230

Kan me daarvan alleen herinneren dat het een belachelijke toestand was.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 25 maart 2014 - 20:44:31
Kan me daarvan alleen herinneren dat het een belachelijke toestand was.


Wat ik mij nog kan herinneren, was dat Fernandes net wat slimmer bezig was...En toen kwam Genii met haar geldbuidel zwaaien, en vonden de nabestaanden van Chapman Fernandes opeens niet meer zo interessant.

Maikel0230

Tja, zo werkt de wereld nu eenmaal

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Jep... rare situatie was dat.
Maar Fernandes heeft geld genoeg, raar dat Renault het dan niet zou vertrouwen.
Fernandes is met QPR ook met voetbal bezig en is onlangs een Moto2-team gestart.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/fia-president_todt_vraagt_om_geduld/


Wat jullie? Todt gelooft dat de sport de juiste pad heeft gekozen...wat is jullie mening?

robbert

Citaat van: Franky R. op 01 april 2014 - 05:20:20
http://www.gppits.net/nieuws/fia-president_todt_vraagt_om_geduld/


Wat jullie? Todt gelooft dat de sport de juiste pad heeft gekozen...wat is jullie mening?

ik zou het nog niet weten. 1ding is zeker, veranderingen zijn altijd nodig, of het is zoals todt zegt, het kan opeens bergafwaarts gaan met de f1. Maar met veranderingen kan dat ook, het is iets dat je niet weet. Als opeens alle fans de f1 de rug toekeren of blijf kritiek geven op de sport, kan het wel eens slecht gaan met de f1

0634

Ik heb geen probleem met de nieuwe formule dus hoef ook geen geduld te hebben, wat goed is, want dat heb ik ook niet.