Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

Hongarije heeft inderdaad best leuke races gehad en heeft daardoor wel een zekere geschiedenis opgebouwd. Eerste zege van Alonso, eerste zege van Button in de gietende regen, bijna-zege van Hill in de Arrows, en zo zijn er nog wel meer momenten te vinden. En het is een uitdagend circuit voor de rijders, al merken wij daar niet heel veel van (op de computer is de Hungaroring wel een van m'n favorieten :P).

Perton

Arthur, ik zeg ook nergens dat Hungaroring dan leuker is dan Spa of Silverstone, of zelfs maar even leuk, dat wil ik ook niet beweren. Mijn punt was juist dat de Hungaroring in vergelijking met andere circuits die als saai te boek staan eigenlijk lang zo erg nog niet is. En om dat te verduidelijken gaf ik aan dat Spa en Silverstone bij een echte goede zomerzon (en dat is wat anders dan 'wanneer de zon schijnt' zoals jij het omschrijft) ook lang zo interessant niet zijn.

Het was in ieder geval niet mijn bedoeling de Hungaroring met die twee circuits te vergelijken.

Arthur

Citaat van: Perton op 09 maart 2014 - 22:58:18
Arthur, ik zeg ook nergens dat Hungaroring dan leuker is dan Spa of Silverstone, of zelfs maar even leuk, dat wil ik ook niet beweren. Mijn punt was juist dat de Hungaroring in vergelijking met andere circuits die als saai te boek staan eigenlijk lang zo erg nog niet is. En om dat te verduidelijken gaf ik aan dat Spa en Silverstone bij een echte goede zomerzon (en dat is wat anders dan 'wanneer de zon schijnt' zoals jij het omschrijft) ook lang zo interessant niet zijn.

Het was in ieder geval niet mijn bedoeling de Hungaroring met die twee circuits te vergelijken.

Dat had ik gemist. Maar overall mag de Hongaroring toch echt verdwijnen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Niet mee eens. Los van dat ik het niet het meest saaie circuit vind (wel een van de, maar er zijn ergere), in die hele tsunami van Tilke-banen is het fijn dat er ook afwijkende circuits zijn. En het liefst heb ik dan natuurlijke mooie, snelle circuits met veel inhaalmogelijkheden, etc. Maar bij gebrek daaraan... liever een saaie race op een baan met wat historie dan een saaie race op een Tilke-baan.

Maar mochten er op de middellange termijn veel leuke interessante circuits bijkomen, dan mag de Hungaroring van mij ook wel worden geloosd.

0634

Hongarije is niet top, maar ik heb de vaker leuke races gezien dan op Monaco. Dus als ik even de mooie plaatjes achterwege laat...

Kootje

En zo zie je maar weer eens, jekunt nooit iedereen tevreden stellen. Bij mij hoort de Hungaroring juist tot een van m'n favoriete banen. Zeker geen top 3, maar hij staat echt wel in m'n top 10 en ik zou het dan ook graag op de kalender houden.

robbert

Citaat van: Kootje op 10 maart 2014 - 09:44:08
En zo zie je maar weer eens, jekunt nooit iedereen tevreden stellen. Bij mij hoort de Hungaroring juist tot een van m'n favoriete banen. Zeker geen top 3, maar hij staat echt wel in m'n top 10 en ik zou het dan ook graag op de kalender houden.

ja inderdaad, mij maakt het niet uit welke circuits er op de kalender staan. Als er nog genoeg europese zijn. Op spa heb je ook al saaie races hoor, en het is ook een mooi circuit

SDG

Citaat van: Arthur op 09 maart 2014 - 20:52:19
Meestal een saaie race daar. Maar Valencia was nog erger...

Hing ook af van de omstandigheden. De laatste editie in 2012 was bv. bijzonder spannend. Het probleem met dat circuit was echter vooral dat de F1 daar niet echt leefde. Ik ben er geweest en op een paar grote reclamepanelen in de stad na was het zo goed als niet te merken dat er daar in hetzelfde weekend een F1-race gehouden werd. Het leuke aan die omloop als toeschouwer ter plaatse was dan weer dat je enorm dicht bij de baan zat, doordat het een statencircuit was en er bijgevolg nauwelijks uitloopzones waren.

T.Nuvolari

Saaie en aangename races zullen elkaar altijd afwisselen, maakt niet uit op welk circuit je rijdt. Als de verschillende parameters allemaal juist zitten kan éénder welk circuit een geweldig spannende race opleveren. Als de volgende 2 edities op Spa ook tegenvallen, gaan we dan roepen om dit circuit ook van de kalender te schrappen? Waarschijnlijk niet, want die heuvel achter het rode water is toch zo mooi. Alhoewel ze die toch ook al een heel stuk minder hebben gemaakt.

Jehoentelaar

Ik vind de Hungaroring ook wel een prima baantje met an sich prima races. Niet de hoogtepunten van het jaar, maar dat zijn Silverstone, Spa en Monaco racetechnisch ook lang niet altijd.

Kootje

Precies ... ik denk ook niet dat er ook maar één circuit te vinden is dat garant staat voor spektakel. Zelfs op ovals heb ik doodsaaie races gezien waarin echt totaal niets gebeurde. Daarbij blijft het sowieso 'n kwestie van smaak. Het door de meeste mensen verafgode Silverstone, mag van mij vandaag nog vd kalender af. Om een of andere reden, geen idee welke, kunnen de races aldaar mij nooit echt boeien. Een circuit als Monaco mag daarentegen nooit verdwijnen, al kun je daar doorgaans beter van 'n optocht spreken als van 'n race. Dus ja ... :-\

Jehoentelaar

Het heeft mijns inziens meer met het materiaal te maken dan met de circuits zelf. Op bijna elk circuit zijn er wel klassen die er uitstekende races kunnen produceren, alleen de allersaaiste circuits krijgen dat nergens voor elkaar. Waar Formule 1 steekjes laat vallen qua spektakel zijn andere klassen daar soms wat beter in. Uiteindelijk bepaalt het totaalplaatje de kwaliteit van de races.

Kootje

Idd.
En zelfs als dat totaalplaatje klopt, is dat geen garantie dat er geen saaie races meer plaatsvinden.

Perton

Saaie races zal je altijd hebben, net als toen Montoya in Duitsland won in 2003 meen ik, toen er in de eerste bocht 3 van de favorieten aflagen. Geen idee of de race verder spannend was of niet, maar Montoya won wel met iets van een minuut voorsprong. Vond ik verre van erg, maar het was natuurlijk niet echt spannend verder.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25