Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Breaktest

Citaat van: Perton op 05 maart 2014 - 17:37:20
Allemaal leuk en aardig zo'n Europees kampioenschap, maar het grote geld zal nog altijd in het wereldkampioenschap zitten, net als de roem, prestige en al het andere. Dus alle topcoureurs zitten dan gewoon in het wereldkampioenschap en alle talenten zullen in de GP2, FR3.5 etc. zitten. In feite creëer je niets anders dan een nieuwe Superleague, met als verschil dat de auto's nog wat krachtiger zijn. Daarbij zal zo'n Europees kampioenschap nooit op de echt mooie circuits rijden, want uiteindelijk blijven de echt toffe Europese circuits wel gewoon in het WK F1, hoe angstig iedereen doet (en nee, Spa behoort tegenwoordig helaas niet meer tot de echt toffe circuits, dat hebben de coureurs zelf ook meerdere malen aangegeven) en Bernie gaat natuurlijk in de contracten afdwingen dat ze geen races mogen organiseren van het Europese kampioenschap.

Dus dan heb je een kampioenschap met Assen, Valencia, Brno, Brands Hatch, Oschersleben, Imola en verzin er nog twee. Op een of twee na eigenlijk ook geen circuits waar je nou echt warm van wordt, en dat is nou juist de essentie van de hele klacht van het verdwijnen uit Europa.  Dus op papier allemaal heel mooi zo'n Europees kampioenschap, maar in de realiteit compleet haalbaar. Of je moet ergens in de luwte willen zitten, maar de essentie lijkt me juist dat het populair moet worden. En dat gaat echt niet lukken.
Er is bijna geen circuit dat winst maakt. Het eerste dat ik zou doen als ik circuitdirecteur was, zou oprichting van een internationale unie racecircuits zijn en die de onderhandelingen laten plegen. Ecclestone heeft zijn machtsbasis verworven o.a. door circuits tegen elkaar te laten uitspelen. Vervolgens misbruikte hij zijn macht door circuits die oren hadden naar alternatieve series met uitsluiting  te dreigen. De EU heeft in het verleden wel halfhartig onderzoek naar zijn monopoliepositie gedaan maar dit nooit doorgezet - waarschijnlijk gesneuveld door lobbywerk met andere belangen. Maar de wind waait niet altijd uit dezelfde hoek. Mogelijk maakt zo'n onderzoek tegenwoordig iets meer kans.

Perton

Ja, da's ook het eerste wat ik zou doen, maar het is nou eenmaal zo dat daar al 10 jaar over gepraat wordt en het niet gebeurt. Dus zo lang de angst voor Ecclestone er is, zal dat nooit gebeuren en dus een (succesvol) Europees kampioenschap ook niet. Zodra Ecclestone om wat voor reden dan ook niet meer de macht heeft (dood of veroordeeld, is mij om het even), zal die angst er niet meer zijn en kan er echt progressie worden geboekt - maar de vraag is natuurlijk of het dan nog noodzakelijk is aangezien Eccclestone dan weg is.

0634

Citaat van: Perton op 05 maart 2014 - 23:51:11
En jij hebt nu in drie zinnen samengevat waarom de mensen die er jarenlang voor hebben geleerd er al decennialang over discussiëren wat nu de grenzen zouden zijn. :) Dat jij het Europa vindt, is leuk, maar net zo arbitrair als dat wanneer ik stel dat het Azië zou moeten zijn.

Tja, ik vind dat er dan ook meer naar mij geluisterd moet worden. Ik los heel veel grote vraagstukken in een aantal zinnen op ;).


Gonzalo

Duitsland zou alvast sneuvelen :o

T.Nuvolari

#2074
Citaat van: Perton op 05 maart 2014 - 22:43:47
Citaat van: M@rc op 05 maart 2014 - 22:20:15
Volgens mij ligt het eraan waar de hoofdstad ligt. Als de regel van het grootste deel telt is Turkije een Aziatisch land en zouden ze niet mee mogen doen met EK's, de EU, Eurosong, etc...
de hoofdstad ligt in Azië,  beste vriend..istanbul is niet de hoofdstad ;)
Dat van Istanbul weet ik, de geografische ligging van Ankara was me duidelijk niet bekend.  :-[

Maakt het eigenlijk uit welke GP er eventueel bijkomt? Als het maar leuk is. Ik kan eigenlijk best leven met een beurtrol voor bepaalde GP's bijvoorbeeld. Sommige "klassiekers" zou ik zelfs niet misesn.
Sommige circuits horen absoluut op de kalender, maar dat zijn er echt niet zoveel. De meesten die wij op de kalender willen zien zouden er ook maar opstaan uit nostalgiscg oogpunt.

Maikel0230

Citaat van: Gonzalo op 06 maart 2014 - 09:05:15
Duitsland zou alvast sneuvelen :o

Heb ik ook net gelezen, de kans bestaat dat Bernie Duitsland wil laten vallen omdat "ze gewoon geen centen hebben"

dus voor 2015

-Duitsland --->Onzeker
-India ---> uitgesteld tot 2016
-Korea ---> Kansloos omdat ze geen regering hebben naar de zin van Bernie (:o)
-New Yersey --->gaat blijkbaar toch door omdat ze geld gevonden hebben
-Frankrijk ---> Er is een contract volgens Bernie maar hij wil garaties dat het geen 'Onenightstand' wordt
-Mexico ---> Staat nog steeds op de kalender

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Hoe is India uitgesteld tot 2016? Gewoon tot 2015 toch?

Maikel0230

#2077
Edit: Jawel toch 2016, is nog een jaartje extra uitgesteld

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ah ik lees het nu. Ach, da's gewoon Bernie zijn manier van werken. Als je zijn argumentatie ook ziet, hij wil de bureaucratie voor de F1 opgelost hebben. Als India dat fixt, staan ze gewoon in 2015 op de kalender. Gewoon zijn typische manier van circuitbazen onder druk zetten.

Overigens heb ik vanaf het moment dat India in eerste instantie naar 2015 werd uitgesteld altijd al gedacht dat het een makkelijke manier is om de race te lozen. Ik verwacht dan ook niet dat ie überhaupt nog terugkeert.

SDG

Hoe is het overigens met dat verhaal van een mogelijke F1-race in Thailand afgelopen? Bestaat daar nog enige kans toe?

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: SDG op 06 maart 2014 - 11:25:21
Hoe is het overigens met dat verhaal van een mogelijke F1-race in Thailand afgelopen? Bestaat daar nog enige kans toe?
Red Bull heeft Oostenrijk nu terug, dus lijkt me weinig reden meer te hebben om die race door te laten gaan. Hierbij ga ik er overigens vanuit dat de Thaise GP door Red Bull zou worden gefinancierd, geen idee of dat echt zo is verder.

Franky R.

Citaat van: Perton op 06 maart 2014 - 12:08:53
Citaat van: SDG op 06 maart 2014 - 11:25:21
Hoe is het overigens met dat verhaal van een mogelijke F1-race in Thailand afgelopen? Bestaat daar nog enige kans toe?
Red Bull heeft Oostenrijk nu terug, dus lijkt me weinig reden meer te hebben om die race door te laten gaan. Hierbij ga ik er overigens vanuit dat de Thaise GP door Red Bull zou worden gefinancierd, geen idee of dat echt zo is verder.


Het laatste nieuws was dat Phuket de GP zou hosten...niets meer van gehoord, daar de politiek nu wel andere dingen aan haar hoofd heeft. De RoC werd er zelfs door afgelast...

gloudiesaurus

Daarna was er nog even het verhaal van een stratenrace in Bangkok.

En waar zijn de plannen voor de Grand-Prix van Bulgarije, Griekenland, of Marokko gebleven  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 06 maart 2014 - 19:10:25
Daarna was er nog even het verhaal van een stratenrace in Bangkok.

En waar zijn de plannen voor de Grand-Prix van Bulgarije, Griekenland, of Marokko gebleven  ;D


Bulgarije, geen idee
Griekenland, private investeerders zagen er toch geen been in
Marokko, ???