Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Het zal me een zorg zijn. Als het een mooi circuit wordt, wordt het een mooi circuit en een mooie toevoeging aan de kalender.

Als ik een GP bezoek is het toch Belgie of Duitsland, en komt er toch geen enkele race in aanmerking.

SDG

Citaat van: Jeroen op 05 maart 2014 - 18:47:20
Het zal me een zorg zijn. Als het een mooi circuit wordt, wordt het een mooi circuit en een mooie toevoeging aan de kalender.

Als ik een GP bezoek is het toch Belgie of Duitsland, en komt er toch geen enkele race in aanmerking.

Als, als, ja. Als die race überhaupt al zal doorgaan. De Kaukasus is bovendien een politiek vrij instabiele regio en ik acht het niet uitgesloten dat daar vroeg of laat nog eens een tweede Oekraïne uitbreekt.

0634

Eens, maar dat is een andere kwestie natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 05 maart 2014 - 18:30:30
Dat roept volk en vaderland altijd, maar de uitdaging is er volgens de coureurs allang uit en de races zijn doorgaans ook niet heel bijzonder. Ja, als het regent, maar dan is het in Bahrein ook leuk.
dat geldt ook voor alle andere europese circuits. Perton heeft het over de tofste Europese circuits en zegt dat België daar niet meer bij hoort. Dan ben ik wel benieuwd welke circuits hij hoger aanslaat dan Spa. De races zijn misschien niet altijd even spannend, maar er zijn altijd bijzondere momenten en gave inhaalactie's. Daarnaast is het onvoorspelbare weer ook een pluspunt en iets dat Spa dus nog eens extra voor heeft op Bahrein. Bahrein zal ook best spannend zijn als het regent, maar dat zullen we nooit zeker weten omdat dat gewoon niet gaat gebeuren. Trouwens wie weet wordt Spa weer een stukje uitdagender met de hogere topsnelheden en mindere downforce voor 2014.

Sabai

Voor mij persoonlijk is Spa het mooiste circuit op de kalender. Ik zou het echt een gemis vinden als deze gp zal verdwijnen.

gloudiesaurus

Bernie wil alleen naar Bakoe omdat er heel veel olie-geld zit. En daarom geef ik Baku ook meteen een hele grote kans op een Grand-Prix, er is geld genoeg.

Raar land overigens, steenrijk, ruzie met de buren, en een dictator-familie die alle macht heeft. En over mensenrechten zit het in dat land ook niet helemaal 100% snor. Maar goed dat zal Bernie een zorg zijn....

Met heel veel geld kun je overigens wel een state-of-the-art circuit bouwen. Zoals bijvoorbeeld Abu Dhabi...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

@Jeroen,

Azerbedjan ligt net als Turkije deels in Europa, deels in Azie. Echter waar Turkije qua ligging grotendeels Aziatisch is, is dat bij Azerbedjan juist Europees.

0634

Citaat van: Kootje op 05 maart 2014 - 21:42:55
@Jeroen,

Azerbedjan ligt net als Turkije deels in Europa, deels in Azie. Echter waar Turkije qua ligging grotendeels Aziatisch is, is dat bij Azerbedjan juist Europees.

Dat weet ik wel, maar daarom vraag ik me af waar het nou bij hoort. Ik kan het niet terugvinden.

Maikel0230

#2048
http://www.gppits.net/nieuws/bernie_wil_naar_azerbeidzjan_tegen_2016/

Geweldig, een race ergens in een of ander afgelegen land waar de lokale bevolking 0,0 voeling heeft met motorsport, staan-en zitplaatsen waarschijnlijk leeg blijven en er niemand eigenlijk weet waarom we in dat land racen.

:'( zucht, dit soort van beslissingen kunnen we niet langer blijven tolereren.

Bernie weet zijn dictatoriale landjes wel uit te kiezen moet ik zeggen. Thailand, Rusland, Azerbeidzjan

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jeroen op 05 maart 2014 - 22:04:29
Citaat van: Kootje op 05 maart 2014 - 21:42:55
@Jeroen,

Azerbedjan ligt net als Turkije deels in Europa, deels in Azie. Echter waar Turkije qua ligging grotendeels Aziatisch is, is dat bij Azerbedjan juist Europees.

Dat weet ik wel, maar daarom vraag ik me af waar het nou bij hoort. Ik kan het niet terugvinden.

Oke, dan begreep ik je verkeerd. Maar goed ... in dat geval denk ik dat je het als Europees land moet zien, omdat het grootste deel van het land in Europa ligt.

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 05 maart 2014 - 22:12:43
http://www.gppits.net/nieuws/bernie_wil_naar_azerbeidzjan_tegen_2016/

Geweldig, een race ergens in een of ander afgelegen land waar de lokale bevolking 0,0 voeling heeft met motorsport, staan-en zitplaatsen waarschijnlijk leeg blijven en er niemand eigenlijk weet waarom we in dat land racen.

:'( zucht, dit soort van beslissingen kunnen we niet langer blijven tolereren.

Bernie weet zijn dictatoriale landjes wel uit te kiezen moet ik zeggen. Thailand, Rusland, Azerbeidzjan

inderdaad, die ouwe moet met pensioen, dit is het zoveelste bewijs

T.Nuvolari

Volgens mij ligt het eraan waar de hoofdstad ligt. Als de regel van het grootste deel telt is Turkije een Aziatisch land en zouden ze niet mee mogen doen met EK's, de EU, Eurosong, etc...

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 05 maart 2014 - 18:36:28
Citaat van: Jehoentelaar op 05 maart 2014 - 18:30:30
Dat roept volk en vaderland altijd, maar de uitdaging is er volgens de coureurs allang uit en de races zijn doorgaans ook niet heel bijzonder. Ja, als het regent, maar dan is het in Bahrein ook leuk.
Monza, Monaco, Barcelona en Silverstone zijn ook niet altijd leuk. Heel Europa maar afschaffen dan? ;)
Ik doe geen uitspraken over het wel of niet moeten afschaffen van die races, maar het argument dat die races altijd leuk en spannend zijn gaat simpelweg niet op. De settings mogen wel heel leuk zijn, als er tientallen ronden niks zinnigs gebeurt slaap ik vanzelf.

Perton

@tuesday: ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt. Uiteraard blijft spa qua sfeer, prestige, historie en alles altijd een geweldige baan. Echter de grote meerderheid van de coureurs (en dat verzin ik niet, ik heb jarenlang persberichten en previews doorgespit) geeft vaak.aan dat het spectaculaire er met de huidige auto's tegenwoordig wel af is. Dat is wat ik ermee bedoelde. Ik hoop dan ook dat de turbos hier weer verandering in gaan brengen.

Over Azerbeidzjan: geografisch (en dan spreek ik als geografiestudent, dus geloof me hierin maar) ligt het natuurlijk niet in europa. Echt geografisch bedoel ik dan, niet de arbitraire grenzen die door mensen zijn bepaald. Er zijn zelfs mensen die stellen dat europa überhaupt geen continent zou moeten zijn omdat het eigenlijk net als india een groot schiereiland van Azië is, maar das een andere discussie. Cultureel, volgens mij is het van al die lanfen in de regio het meest westers georiënteerd, maar dat maakt het nog niet per se europees.

Hoe dan ook, dat hele gebied is gewoon superdiscutabel waar het bij zou moeten horen en zelfs de slimme acadecimi uit mijn wereldje zijn er niet over uit, dus ik verwacht ook niet dat wij er uit zullen komen.

Kootje

@Marc,

Zit wat in. Ik zou niet weten of er überhaupt 'n regel voor is, maar je Turkije EK verhaal klinkt plausibel. In dat geval is Azerbedjan sowieso Europees, aangezien de Europese Spelen van 2015 in Baku gehouden worden.