Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Flying A

Doet me denken aan discussies die we een jaar of 3 geleden ook hadden met de smalle achtervleugels en brede voorvleugels. Namen als strijkijzers en dergelijke deden de ronde. Nu een aantal jaren later zijn we eraan gewend. wel zo zal het waarschijnlijk weer gaan. Mooi toch die ontwikkeling? Beter dan dat het stil staat.

0634

Door de jaren heen zijn ze er ook niet mooier op geworden, vind ik.

Tuesday

#1967
Citaat van: Flying A op 14 december 2013 - 09:49:48
Doet me denken aan discussies die we een jaar of 3 geleden ook hadden met de smalle achtervleugels en brede voorvleugels. Namen als strijkijzers en dergelijke deden de ronde. Nu een aantal jaren later zijn we eraan gewend. wel zo zal het waarschijnlijk weer gaan. Mooi toch die ontwikkeling? Beter dan dat het stil staat.
is alweer 5 jaar geleden. We zijn er idd wel aan gewend, maar ik blijf de auto's van daarvoor toch veel mooier vinden en k ben alvast blij dat iig de voorvleugel weer smaller wordt en dat de neuzen weer omlaag gaan. Hoe dan ook, ik wil eerst wel een echte auto zien voor dat ik ga oordelen.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 14 december 2013 - 10:54:14
Citaat van: Flying A op 14 december 2013 - 09:49:48
Doet me denken aan discussies die we een jaar of 3 geleden ook hadden met de smalle achtervleugels en brede voorvleugels. Namen als strijkijzers en dergelijke deden de ronde. Nu een aantal jaren later zijn we eraan gewend. wel zo zal het waarschijnlijk weer gaan. Mooi toch die ontwikkeling? Beter dan dat het stil staat.
is alweer 5 jaar geleden. We zijn er idd wel aan gewend, maar ik blijf de auto's van daarvoor toch veel mooier vinden en k ben alvast blij dat iig de voorvleugel weer smaller wordt en dat de neuzen weer omlaag gaan. Hoe dan ook, ik wil eerst wel een echte auto zijn voor dat ik ga oordelen.


Noodgedwongen wennen we eraan...Maar ik hoop toch op diverse, gevarieerde oplossingen.

Jehoentelaar

Je kan binnen alle reglementen op zich prima auto's creëren (qua uiterlijk). Strookt alleen te vaak niet echt met het aerodynamische aspect.

0634

Hoppa, en (misschien) weer een nieuw team in de maak:

CitaatNASCAR team co-owner Gene Haas is working on plans to launch a new American Formula 1 team, AUTOSPORT has learned.

High level sources have confirmed that Haas, who part owns the Stewart-Haas team, is working with former Red Bull and Jaguar technical director Gunther Steiner on the F1 project.

The new team, which is provisionally called Haas Racing Developments, has lodged an application with the FIA to join the grid now that a slot has been opened up.

The FIA announced in December that it was seeking new entrants for F1 that could bolster the grid from 2015 onwards.

Although there is no indication yet from the FIA about whether or not the Haas plans will be successful, Steiner has confirmed that the project is being evaluated.

He told AUTOSPORT: "Haas Racing Developments has asked for a licence and expressed an interest, but at the moment we have no further comment to make.

"The FIA is still in the decision-making process and there is still one more step to go before they award the licence."

Stewart-Haas recently expanded its facilities in Charlotte, which could be part of the preparations for a potential F1 involvement.

Haas owns factory facilities in Brussels that could become a European base for the team.

He is also the owner of the full-scale Windshear windtunnel that has been used regularly by F1 teams.

AUTOSPORT understands that if the project is given the go-ahead then the team would likely enlist Dallara to help build its initial F1 car.

The other potential contenders for the new team slot are believed to be former F1 team boss Colin Kolles, and Stefan GP, which has previously applied for a place on the grid.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112160

Perton

Tsja Ferrari zei laatst dat er een Amerikaans team zo kon instappen indien klantenchassis iets meer gemeengoed werden. Maar goed, Autosport heeft het dan over Dallara.... misschien moet Haas eens even een Spaans telefoonboek pakken om uit te zoeken of dat een succesverhaal kan gaan worden. Stefan GP probeert het al sinds 1996, dus het zou wel eens tijd worden voor ze om hun Formule 1-debuut te maken ;D En Kolles, tsja, wat zal ik zeggen.

Ik zou enorm graag een twaalfde (en zelfs dertiende) team erbij zien, maar ik word niet meteen enthousiast van dit nieuwsbericht.

0634


Perton

Haha absoluut niet! Eerder gezond sceptisch :P

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

http://www.gppits.net/magazine/analyse_brandstoflimiet_zal_zwaar_vallen/


Een kijkje qua de mogelijke uitwerkingen van het nieuwe brandstofverbruik-regels.

Maikel0230

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/17/ecclestone-hates-f1-needs-new-engines/

De meesten onder jullie kijken wel eens vaker op F1 fanatic denk ik, dus jullie weten wel dat de administrator daar, Keith Collantine weinig opiniestukjes schrijft. Als hij dat wel doet krijg je vaak stukjes die er bonk op zitten. Ook in dit stukje haalt hij vernietigend uit naar Bernie Ecclestone.

Deze quote is alvast goud waard in mijn boek

CitaatWhat is Ecclestone's competing vision? A de facto specification series using increasingly obsolete engines? Tarted up with gimmicks like DRS-fuelled overtaking and a super bonus double points season finale bonanza beneath a glittering hotel?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 17 januari 2014 - 13:52:50
http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/17/ecclestone-hates-f1-needs-new-engines/

De meesten onder jullie kijken wel eens vaker op F1 fanatic denk ik, dus jullie weten wel dat de administrator daar, Keith Collantine weinig opiniestukjes schrijft. Als hij dat wel doet krijg je vaak stukjes die er bonk op zitten. Ook in dit stukje haalt hij vernietigend uit naar Bernie Ecclestone.

Deze quote is alvast goud waard in mijn boek

CitaatWhat is Ecclestone's competing vision? A de facto specification series using increasingly obsolete engines? Tarted up with gimmicks like DRS-fuelled overtaking and a super bonus double points season finale bonanza beneath a glittering hotel?


Ja, ik ga wel eens naar F1fanatic...Ze hebben soms een goede kijk op de gang van zaken. Collantine ken ik niet, maar de man is dus geen fan van opa Bernie... :P

Kootje

En weer wordt er de fout gemaakt dat Ecclestone beslist hoe het F1 reglement eruit komt te zien. Dat is dus niet zo. De FIA bepaalt dat er met Turbo's gereden gaat worden, ERS en DRS verplicht zijn etc. etc. Bernie kan daar alleen luchtballonnetjes voor oplaten zoals het medaillesysteem, dat de FIA niet adopteerde, of het dubbele puntensysteem. De FIA beslist dit, niet Bernie. Wat die ouwe wel beslist, hoogstwaarschijnlijk in samenspraak met CVC CEO's, is waar en wanneer er geracet wordt, wat promotors hiervoor moeten betalen en aan welke tv stations hij de rechten verkoopt. Het commerciële plaatje dus.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 17 januari 2014 - 14:08:15
En weer wordt er de fout gemaakt dat Ecclestone beslist hoe het F1 reglement eruit komt te zien. Dat is dus niet zo. De FIA bepaalt dat er met Turbo's gereden gaat worden, ERS en DRS verplicht zijn etc. etc. Bernie kan daar alleen luchtballonnetjes voor oplaten zoals het medaillesysteem, dat de FIA niet adopteerde, of het dubbele puntensysteem. De FIA beslist dit, niet Bernie. Wat die ouwe wel beslist, hoogstwaarschijnlijk in samenspraak met CVC CEO's, is waar en wanneer er geracet wordt, wat promotors hiervoor moeten betalen en aan welke tv stations hij de rechten verkoopt. Het commerciële plaatje dus.


Je hebt 100% gelijk...Maar vergeet ook niet dat Bernie een beste invloed heeft op de teams en ze daarmee kan 'bewegen' tot bepaalde zaken. Het dubbele puntensysteem bijvoorbeeld... ;)