Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Waarom is dat fout? We zitten niet eens aan het maximum.

Perton

Het idee van een maximum is niet erg. Zo voorkom je een wildgroei aan teams zoals er begin jaren '90 waren. Andrea Moda is de afgelopen dagen al genoemd. Echter gezien de hoge kosten die met de Formule 1 zijn gepaard, lijkt dát me al genoeg om de nietszeggende teams af te schrikken, dus een reglementair maximum zou van mij niet hoeven.


Wings


Perton

Volgens een vriend van me is een airbox niet zo nodig bij turbo-motoren. Ik heb daar totaal geen verstand van. Iemand anders een mening?

Wings

#1955
Minder van belang dan bij een atmosferische motor. Een atmosferische motor zuigt omgevingslucht aan terwijl de turbo bij een turbomotor deze geforceerd inblaast.


Jozef

#1957
Citaat van: Perton op 13 december 2013 - 20:28:31
https://twitter.com/mame_MCDesign/status/411494210185871360/photo/1

Heb je de andere van dezelfde gast ook gezien? Interessant concept, weet niet of het legaal is.

http://livedoor.blogimg.jp/mame_nafr/imgs/a/f/afd8c7c6.png

Edit: toch maar als link, als afbeelding in het topic is hij nogal groot ;)

Perton

Nee had ik niet. Dat tweede concept zou ik nog wel eens op de baan willen zien rijden.

Franky R.


Jehoentelaar

Allebei zijn ze vrij apart. Zou wel leuk zijn als teams met uiteenlopende dingen als dit op de proppen komen, zolang het niet allemaal praktisch hetzelfde wordt.

Wings

Ik las dat de neuzen juist omlaag gaan. Het concept van Jozef strookt niet echt met de dingen die ik door de maanden lees. Maar ben benieuwd.


Wings

Agree. Dit concept zou het kortst bij de werkelijkheid liggen. Hoewel, heb ik niet ergens gelezen dat -ik dacht Newey- de nieuwe auto's als lelijk bestempeld?

0634

Die neus is toch ook net zo lelijk? Wat is dat voor gek aanhangsel daaronder? De voorkant is net een playmobiel handje.