Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Mja, ik ben geloof ik de enige daarin maar zoveel lelijker dan dat ze de afgelopen jaren toch al zijn vind ik het niet.

robbert

Citaat van: Jeroen op 09 december 2013 - 17:56:40
Mja, ik ben geloof ik de enige daarin maar zoveel lelijker dan dat ze de afgelopen jaren toch al zijn vind ik het niet.

nee ik vind dat ook. We moeten het toch aanvaarden, en als dat de spanning terug brengt, dan ben ik zeer blij

Jehoentelaar

De FIA was even bij elkaar gekomen en er zijn wat dingen besloten. Geen gekke dingen tegengekomen. Althans...

CitaatDouble drivers' and constructors' points will be awarded at the final race of the Formula One season in order to maximise focus on the Championship until the end of the campaign.

http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes

Buxoq

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/304415/fia-begint-zoektocht-naar-twaalfde-formule-1-team/ Ik ben benieuwd of er mensen nu nog in de F1 willen stappen al krijgen we schijnbaar in 2015 een budgetcap.

Sabai

Wel heel toevallig. Zouden ze weer onder het lokkertje van de budgedcap een team de F1 in te krijgen.

Buxoq

Citaat van: Sabai op 11 december 2013 - 21:19:48
Wel heel toevallig. Zouden ze weer onder het lokkertje van de budgedcap een team de F1 in te krijgen.
Dat zou heel goed kunnen al denk ik dat ze nu wel de budgetcap ook echt moeten invoeren anders verliezen ze echt alle geloofwaardigheid.

Jehoentelaar

Ik denk niet dat we het wat budgetten betreft nog over geloofwaardigheid kunnen hebben in de Formule 1.

0634

Niet alleen in F1. De Financial Fair Play bij het voetbal slaat ook helemaal nergens op. Valt blijkbaar allemaal niet mee om een wereld die om geld draait, financieel te beperken. Er zijn er namelijk altijd een boel die juist door al dat geld een voordeel hebben en dat voordeel graag willen behouden.

Perton

Leuk wat de fia wil maar zolang bernie een vinger in de pap heeft bij het opstellen van concorde agreement en slechts tien teams wil gaat het financieel niet chill zijn om een twaalfde team te worden.

Franky R.

Citaat van: Perton op 11 december 2013 - 21:58:02
Leuk wat de fia wil maar zolang bernie een vinger in de pap heeft bij het opstellen van concorde agreement en slechts tien teams wil gaat het financieel niet chill zijn om een twaalfde team te worden.


Precies! Dan zou Bernie die maatregel moeten terugdraaien, maar dat wil hij niet. Zonder om het verleden te idealiseren...De jaren 1980 en 1990 waren wild en chaotsich, maar dit soort gelul had men toen in ieder geval niet!

0634

Wat niet? Teams met geldzorgen? WAnt die hadden we toen ook.

Jehoentelaar

Uiteraard, maar het verschilt nogal of je drie teams met geldzorgen hebt op een totaal van 22 of 26 (of meer) auto's. Plus, destijds zaten er ook wel echt koekenbakkers tussen (hoi Andrea Moda), tegenwoordig zijn het stuk voor stuk high-tech bedrijven.

0634

Hoezo? Dat was gewoon in verhouding. De topteams waren in de jaren 80 ook minder geavanceerd als de topteams van nu, de achterhoede teams dus ook.

Er waren toen net zoveel probleemgevallen als nu. Ik zie het verschil niet zo. HRT is net zo'n prutsteam als dat Life was. En zo zijn er nog een hele reeks en zo zijn er over 20 jaar nog steeds gloryhunters die het eens proberen en het niet trekken.

Teams met problemen zijn van alle tijden. Begin een budgetcap, en er vallen nog teams om. Overigens ben ik wel pro-budgetcap hoor, maar ga nou niet zeggen dat deze problemen vroeger nooit voorkwamen. Vraag Verstappen anders eens naar Simtek. De EuroBrun's, Pacifics en Onyxen zijn van alle tijden.

Jehoentelaar

Uiteraard, maar dat waren (met HRT) zoals je zegt koekenbakkers die hun zaakjes niet op orde hadden en dat eigenlijk nooit hadden. Nu verandert de sport niet mee met de economische malaise om ons heen, waardoor op zich prima teams meer in de problemen komen. Ik noem het meer in de problemen komen, omdat ik de situatie intern niet ken; zou mogelijk zijn dat Sauber en Lotus onder gezondere economische omstandigheden net zo goed in de narigheid zouden zijn gekomen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 december 2013 - 18:59:50
Hoezo? Dat was gewoon in verhouding. De topteams waren in de jaren 80 ook minder geavanceerd als de topteams van nu, de achterhoede teams dus ook.

Er waren toen net zoveel probleemgevallen als nu. Ik zie het verschil niet zo. HRT is net zo'n prutsteam als dat Life was. En zo zijn er nog een hele reeks en zo zijn er over 20 jaar nog steeds gloryhunters die het eens proberen en het niet trekken.

Teams met problemen zijn van alle tijden. Begin een budgetcap, en er vallen nog teams om. Overigens ben ik wel pro-budgetcap hoor, maar ga nou niet zeggen dat deze problemen vroeger nooit voorkwamen. Vraag Verstappen anders eens naar Simtek. De EuroBrun's, Pacifics en Onyxen zijn van alle tijden.


@Jeroen,Natuurlijk kwamen en gingen ook in die jaren teams, coureurs en "sponsors" [die achteraf voor kleurrijke verhalen zorgen]...maar...er zat toen géén beperking qua deelnemers. Dat is IMHO de fout die met name Ecclestone heeft gemaakt.Hij deed er goed aan om tot een minimum aan deelnemende teams te komen, de fout is echter dat hij een maximum instelde. Ja, en nu smeekt de FIA welhaast om een 12e team...in crisistijd. Ik vind dat onzin. Gewoon die inschrijving open laten ipv dom gewauwel [van opa Bernie] over 'kwaliteit voor kwantiteit'.