Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:06:28
Aan één kant wel, aan de andere kant is er toch één ontwerper die zich telkenmalen weet te onderscheiden. Ondanks al die restricties ;).

Qua prestaties, ja .... maar qua uiterlijk .... :-\


Citaat van: Edwin90 op 05 december 2013 - 22:45:11
Ik hoorde al dat het bovenstaande filmpje nogal rooskleurig gemaakt was.

Hoop het toch niet.
Blijf de neus er van bovenaf gezien nog steeds vreemd uit zien (breed-smal-breed), maar voor de rest kan ik hier prima mee leven.

0634

Citaat van: Matthijs op 06 december 2013 - 09:21:47
Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 20:26:43
Citaat van: Matthijs op 05 december 2013 - 14:19:52
Ik ben het wel eens met Fietser dat 'de jeugd van tegenwoordig' gewend is geraakt aan 'instant gratification' en daardoor veel sneller verveeld raakt. En dat dit ook de Formule 1 treft en dat men het te snel 'saai' vindt. Maar wat mij betreft heeft Fietser inmiddels zijn punt gemaakt en dat hoeft mijns inziens niet steeds herhaald te worden.

Ik vind het aardig van je, en ik weet niet of je het naar mij toe bedoelde (omdat ik je onder mij postte) maar ik ben allerminst nog jeugd te noemen.
Nee, ik doelde niet op jou. Ik doelde meer op dat de FIA schijnbaar/blijkbaar een zo breed mogelijk kijkerspubliek wil trekken en dat er allerhande kunstgrepen geïntroduceerd moesten worden om kijkers geboeid te houden.

Ik ben geen voorstander van DRS en ik vond het bandensparen van 2013 tenenkrommend. Toch vind ik over het algemeen de Formule 1 de laatste jaren erg boeiend!

Ik ook. Ik ben heel positief over de ontwikkelingen van de laatste jaren.

Kootje

Ik heb er gemengde gevoelens over.

Aan de ene kant vind ik DRS nog steeds 'n waardevolle toevoeging aan de show, anderzijds wordt het slechts zelden gebruikt zoals het imo bedoeld is. Het zou 'n hulpmiddel moeten zijn het gevecht aan te kunnen gaan, geen garantie je positie te verbeteren.

Zelfde geld voor de Pirelli's. Aan de ene kant is het prachtig dat deze bij verkeerd gebruik snel slijten, anderzijds waren ze dit jaar te ver doorgeslagen daarin. Wat dat betreft is het goed dat de 2012 specificatie terug is, maar ja .... daarmee draaiden ze de spanning in het WK wel de nek om.

Hopelijk hebben de FIA en Pirelli volgend seizoen die zaken eindelijk op orde en gaan de turbo's voor verrassingen zorgen.

0634

Mja. Er zullen misschien wat turbo's ploffen hier en daar in het begin, maar structureel zie ik niet echt in waarom andere motoren de show zullen verbeteren.

Kootje

Je zegt het al, er zullen er waarschijnlijk nog wel wat ploffen in de loop van het jaar. En net als 'n mooie crash vind ik 'n mooie plof ook 'n essentieel onderdeel vd show. Zeker als het er een in  de categorie "BAM, zo'n 'n vuurbal jongûh !!!" is. ;D

0634

Dat is ook leuk, maar gedurende het jaar (jaren) zullen ze dat steeds meer onder controle krijgen en blijken turbo's niets toe te voegen aan de show, lijkt me zo.

Kootje

Dat klopt, maar voor volgend jaar verwacht ik nog van wel.

Helaas zullen ook de turbo's betrouwbaar worden en ebt dat deel vd show weer weg, zoals dat ook gebeurde toen men besloot dat versnellingsbakken en motoren 'n X aantal races mee moesten. Uiteindelijk geld deze regel ook voor de turbo's, dus ook daar zal dit mee gebeuren.

0634

Gewoon iedere drie jaar nieuwe motorspecs? ;)

3phasE

Het overstappen op andere motoren heeft toch vooral te maken met het 'groener' worden van de autosport, ik geloof niet dat het vergroten van het show-element er iets mee te maken heeft.
Lagere toerentallen, lager benzineverbruik en meer hybride technologie is de trend....
The future is electric!

Kootje

Citaat van: Jeroen op 06 december 2013 - 10:43:31
Gewoon iedere drie jaar nieuwe motorspecs? ;)

Of die $@&%# regel afschaffen dat zo'n ding meerdere races mee moet.

0634

Dat zullen de kleinere teams niet leuk vinden, Kootje. Die regel heeft ook te maken met kostenreductie, he ;)

Kootje

Tsja ... die zullen dan idd wat meer moeten betalen voor hun motoren ed, maar anderzijds geeft het hun ook meer kans om eens te stunten en in de punten te finishen. Toch iets wat nu eigenlijk bij voorbaat al uit is te sluiten en voorheen nog weleens gebeurde.

Perton

Tsja die betaalbare motor was er met cosworth. Tenminste dat was de bedoeling. Maar als een 'echte' leverancier vervolgens de complete drive train meelevert voor drie tientjes extra is de keuze snel gemaakt. Weer eens falend beleid van de fia. Goede bedoelingen met de regels, maar de consequenties niet snappen. Maar eerlijk gezegd zou ik de oplossin ook niet weten.

3phasE

Op gebied van aerodynamica valt veel meer winst te boeken dan met wat extra motorvermogen, Kootje.
Goed voorbeeld is de Redbull die met de Renault krachtbron niet over de meeste pk's beschikte maar toch jaren achtereen kon domineren....
The future is electric!

Matthijs

Citaat van: Keijmel op 06 december 2013 - 13:52:30
Op gebied van aerodynamica valt veel meer winst te boeken dan met wat extra motorvermogen, Kootje.
Goed voorbeeld is de Redbull die met de Renault krachtbron niet over de meeste pk's beschikte maar toch jaren achtereen kon domineren....
Hoe weet je dat? Niet de hoogste topsnelheid is niet gelijk aan niet de meeste pk's. Misschien is de Renault wel zo goed dat RedBull met veel meer downforce kon rijden.