Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Wings

Citaat van: Sabai op 05 december 2013 - 19:06:21
Als ik zo de nieuwe regels voor 2014 bekijk vind ik dat de aerodynamische onderdelen flink versoberd zijn. Zo is de voorkant lager, voorvleugel word smaller.De achterkant is compleet anders.Geen geblazen diffuser meer.Ik denk dat mechanisme grip een belanrijke rol gaat spelen.

Zeer goed! Wordt de Formule 1 weer betaalbaar.

Lees ook: http://www.sportskeeda.com/2013/11/11/f1-needs-to-restrict-aerodynamic-costs-rather-than-engine-costs-says-alain-prost/

Sabai



In dit filmpje zijn de wijzigingen tussen de auto's van 2013 en 2014 te zien.

Wings

Zo heb ik hem al meerdere malen zien passeren. En, om eerlijk te zijn, ik vind het een verbetering t.o.v. voorgaande jaren. Alles wat ik lelijk vind aan de bolides wordt anders komend seizoen. En dan ook nog eens turbomotoren. Als turbofanaat kan ik mijn lol niet op. Verheug me nu al op komend seizoen.

0634

Yup. Me 2.

Bovendien is die pokkewinter dan voorbij ;).

Jehoentelaar

In die graphics zien ze er geweldig uit. Op de tekeningen die hier en daar opduiken echter een stuk minder. De trapneus en de miereneterslurf (laat ik het eens een nettere omschrijving geven) zien we hier niet terug.

Wings

Klopt. Maar waarom zouden teams die neus zo construeren? Kijk, die getrapte neus had een oorzaak en onderbouwing die meteen plausibel was. Deze ben ik nog niet tegengekomen wat betreft de miereneterslurf.

Jehoentelaar

Van wat ik zo hier en daar begreep was het de aerodynamische weerstand (zeg ik in lekentaal) die met een slurf minder is dan met een gewone neus. Kan ik echter heel erg naast zitten.

3phasE

Veranderingen zijn alleen maar goed voor de sport, formule1 auto's evolueren al zolang ze bestaan.
Dat is ook precies datgene wat de sport zo aantrekkelijk maakt voor auto- en motorenfabrikanten.
De nadruk ligt nu erg op het 'groener' maken van de sport (de auto's van 2014 worden immers hybrides waarbij de hybride-systemen zo'n 20 á 25% van het maximale vermogen gaan leveren)....

Bijkomend voordeel is dat de hierarchie van Redbull waarschijnlijk wordt doorbroken doordat alle teams bij het bouwen van hun nieuwe auto weer bij nul moeten beginnen....
The future is electric!

Franky R.

Citaat van: Fabian op 04 december 2013 - 19:14:28
Citaat van: Perton op 04 december 2013 - 18:35:17
http://sportbild.bild.de/SPORT/formel-1/2013/12/04/sebastian-vettels/neuer-red-bull.html
Heb de foto ook gezien, maar durfde hem niet te delen. Was bang dat ik mensen een hartverzakking zou bezorgen en dat iedereen achter me aan zou gaan rennen om me te slopen. Wat een gruwelijk misbaksel...
;D

Sabai

Citaat van: Keijmel op 05 december 2013 - 21:48:35
Veranderingen zijn alleen maar goed voor de sport, formule1 auto's evolueren al zolang ze bestaan.
Dat is ook precies datgene wat de sport zo aantrekkelijk maakt voor auto- en motorenfabrikanten.
De nadruk ligt nu erg op het 'groener' maken van de sport (de auto's van 2014 worden immers hybrides waarbij de hybride-systemen zo'n 20 á 25% van het maximale vermogen gaan leveren)....

Bijkomend voordeel is dat de hierarchie van Redbull waarschijnlijk wordt doorbroken doordat alle teams bij het bouwen van hun nieuwe auto weer bij nul moeten beginnen....


Uit eindelijk blijft F1 hierdoor ook leuk voor mij .Ik heb hoge verwachtingen voor volgend jaar.

Franky R.

Citaat van: SDG op 05 december 2013 - 20:01:13
Citaat van: Jehoentelaar op 05 december 2013 - 19:19:43
Ik heb er geen verstand van (en heb me er ook niet heel erg in verdiept), maar dat klinkt op zich wel goed. Al blijven die voorspelde neuzen wel jammerlijk.

Vroeger waren er uiteraard ook wel auto's die tot wenkbrauwengefrons leidden toen ze voor het eerst het daglicht zagen - ik denk aan de March met het dienblad op de neus uit 1971, de Eifelland uit 1972 met die 'periscoop' vlak voor de neus van de coureur, de Ensign uit 1979, de Williams uit 2004 met die walrusneus... Het verschil met nu is echter dat het toen éénmalige ontwerpen van afzonderlijke constructeurs waren, omdat het technische reglement nog voldoende vrijheid tot experiment bood. En indien een ontwerp op de baan tegenviel, verdween het na een tijdje weer met stille trom. Met het huidige keurslijf waarin de Formule 1 zit worden de ontwerpers echter willens nillens in een bepaalde, zo goed als uniforme richting gedwongen. En als die richting dan tot een lelijke auto leidt, dan zie je dat ontwerp bij zowat het hele deelnemersveld terugkeren - zie bv. de getrapte neuzen - in plaats van dat het tot één team beperkt blijft, en vaak is het nu ook een trend die verschillende seizoenen lang aanhoudt.


Geen woord verkeerd, SDG! Helemaal met je eens...

0634

Aan één kant wel, aan de andere kant is er toch één ontwerper die zich telkenmalen weet te onderscheiden. Ondanks al die restricties ;).

Fabian

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:06:28
Aan één kant wel, aan de andere kant is er toch één ontwerper die zich telkenmalen weet te onderscheiden. Ondanks al die restricties ;).
Jan des Bouvries? Janice?  ;)

Edwin90

Ik hoorde al dat het bovenstaande filmpje nogal rooskleurig gemaakt was, en dat het vere van zeker was dat de wagens zo zullen worden.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 20:26:43
Citaat van: Matthijs op 05 december 2013 - 14:19:52
Ik ben het wel eens met Fietser dat 'de jeugd van tegenwoordig' gewend is geraakt aan 'instant gratification' en daardoor veel sneller verveeld raakt. En dat dit ook de Formule 1 treft en dat men het te snel 'saai' vindt. Maar wat mij betreft heeft Fietser inmiddels zijn punt gemaakt en dat hoeft mijns inziens niet steeds herhaald te worden.

Ik vind het aardig van je, en ik weet niet of je het naar mij toe bedoelde (omdat ik je onder mij postte) maar ik ben allerminst nog jeugd te noemen.
Nee, ik doelde niet op jou. Ik doelde meer op dat de FIA schijnbaar/blijkbaar een zo breed mogelijk kijkerspubliek wil trekken en dat er allerhande kunstgrepen geïntroduceerd moesten worden om kijkers geboeid te houden.

Ik ben geen voorstander van DRS en ik vond het bandensparen van 2013 tenenkrommend. Toch vind ik over het algemeen de Formule 1 de laatste jaren erg boeiend!