Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

Dit jaar viel het vaak nog mee, vorig jaar was het erger. Wat er nu aankomt, is echt wéér een categorie lelijker.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 04 december 2013 - 21:52:19
Citaat van: Fabian op 04 december 2013 - 20:47:08
Citaat van: Jeroen op 04 december 2013 - 19:58:27
Dat was die van dit jaar ook. Vind deze nou niet echt lelijker of zo.
Ik vind dit toch echt n klap lelijker. Lijkt net een snottebel dat ding aan de neus.

nee, die neus van dit jaar was lekker..
Die van dit jaar vond ik niet verkeerd. Dit is weer een stap lelijker als je het mij vraagt.

Jehoentelaar

Ik begin zo stilletjes aan de jaren van voor 2009 wel te missen. Jullie?

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 04 december 2013 - 22:33:34
Ik begin zo stilletjes aan de jaren van voor 2009 wel te missen. Jullie?
Yup.

0634


robbert

Citaat van: Jeroen op 04 december 2013 - 22:37:37
Alleen qua uiterlijk.

ja qua spanning mag het wegblijven. Was gewoon treintje rijden

0634

En dat vind ik ook wat waard. Bovendien zijn de wagens al langer lelijk (in mijn ogen dan). Eigenlijk al sinds begin deze eeuw, of iets daarna. Jaarlijks worden ze lelijker en krijgen ze een hoger Jamin-gehalte. Van dat breekbare spul. Straalt helemaal niks meer uit.

robbert

ja het was mss beter met al die vleugeltjes die men monteerde op de wagens ;)

0634

Eerder daarvoor nog. Toen het allemaal wat robuuster was, wat stoerder. Echte racemonsters met grote vleugels en een bredere wielbasis. Dat vind ik mooier dan al dat iele gepiel met flaps en petieterige vleugeltjes. Maar okee, dat is slechts smaak, kunnen we eindeloos over discussieren en er nooit uitkomen. Het gaat om het racen natuurlijk.

robbert

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 11:46:08
Eerder daarvoor nog. Toen het allemaal wat robuuster was, wat stoerder. Echte racemonsters met grote vleugels en een bredere wielbasis. Dat vind ik mooier dan al dat iele gepiel met flaps en petieterige vleugeltjes. Maar okee, dat is slechts smaak, kunnen we eindeloos over discussieren en er nooit uitkomen. Het gaat om het racen natuurlijk.

ja maar je hebt gelijk. Dan waren de races aantrekkelijker om te volgen ook

SDG

Citaat van: Jozef op 04 december 2013 - 21:53:32
Dit jaar viel het vaak nog mee, vorig jaar was het erger. Wat er nu aankomt, is echt wéér een categorie lelijker.

Daarmee vergeleken zijn zelfs de huidige Indycars nog mooi te noemen. Ik denk in ieder geval dat ze in Amerika eens goed zullen lachen indien dit werkelijkheid zou worden...

Fietser

Ja, de F1 is erg lelijk geworden. In het vorige decennium zag het er veel beter uit. Nee, toch niet, want in de negentiger jaren was het pas echt gaaf. Of toch eigenlijk de tachtiger jaren, met die ruige turbo-monsters? Of misschien toch de seventies met die stoere vleugels en nog zonder grond-effect. Nee, want dan reis ik veel liever terug naar mijn tijd: de sixties met die elegante, lage bolides zonder vleugels - toen er nog lekker veel doden vielen. Alhoewel, die ruige tractoren uit de vijftiger jaren waren misschien nog wel het mooist: stoere kerels die nog echt op de bok zaten. En voor de oorlog was natuurlijk alles veel eerlijker. Afijn, alles was beter dan nu. En dus kankeren we er vrolijk op los. Over de nieuwe reglementen, de laatste technische aanpassingen, de vormgeving van de nieuwste bolides, over het geluid, over Ecclestone, Tilke, de geldschieters, de saaie races, de dominantie van team A of rijder B, het gebrek aan regen en de commentatorstemmen, over het feit dat talent niet geld maar dat alles om geld draait. Ach, ach, ach. We balen van alles en nog wat en tegelijkertijd volgen we alle ins en outs van de huidige F1. En we tellen af naar zondag 16 maart in Melbourne. Heerlijk!

Jehoentelaar

Citaat van: SDG op 05 december 2013 - 12:50:47
Citaat van: Jozef op 04 december 2013 - 21:53:32
Dit jaar viel het vaak nog mee, vorig jaar was het erger. Wat er nu aankomt, is echt wéér een categorie lelijker.

Daarmee vergeleken zijn zelfs de huidige Indycars nog mooi te noemen. Ik denk in ieder geval dat ze in Amerika eens goed zullen lachen indien dit werkelijkheid zou worden...
Dat vind ik anders prima ogende auto's.

0634

Citaat van: Fietser op 05 december 2013 - 13:20:02
Ja, de F1 is erg lelijk geworden. In het vorige decennium zag het er veel beter uit. Nee, toch niet, want in de negentiger jaren was het pas echt gaaf. Of toch eigenlijk de tachtiger jaren, met die ruige turbo-monsters? Of misschien toch de seventies met die stoere vleugels en nog zonder grond-effect. Nee, want dan reis ik veel liever terug naar mijn tijd: de sixties met die elegante, lage bolides zonder vleugels - toen er nog lekker veel doden vielen. Alhoewel, die ruige tractoren uit de vijftiger jaren waren misschien nog wel het mooist: stoere kerels die nog echt op de bok zaten. En voor de oorlog was natuurlijk alles veel eerlijker. Afijn, alles was beter dan nu. En dus kankeren we er vrolijk op los. Over de nieuwe reglementen, de laatste technische aanpassingen, de vormgeving van de nieuwste bolides, over het geluid, over Ecclestone, Tilke, de geldschieters, de saaie races, de dominantie van team A of rijder B, het gebrek aan regen en de commentatorstemmen, over het feit dat talent niet geld maar dat alles om geld draait. Ach, ach, ach. We balen van alles en nog wat en tegelijkertijd volgen we alle ins en outs van de huidige F1. En we tellen af naar zondag 16 maart in Melbourne. Heerlijk!

Met alle respect, maar wat is nou precies steeds je punt? Iets anders dan dat we niet mogen mopperen, kan ik er niet uithalen.

Ik vond vroeger een aantal dingen verschrikkelijk goed. Ik vind nu ook een aantal dingen verschrikkelijk goed. Tevens vond ik vroeger een aantal dingen kut. En dat zei ik toen ook. En nu vind ik ook een aantal dingen kut. En dan zeg ik het ook.

Lijkt mij niets mis mee. Niet alles is slecht, maar ook niet alles is goed. Het feit dat wij hier allemaal wekelijks kijken, lijkt mij genoeg bewijs dat wij het allemaal nog altijd hartstikke leuk vinden. Tegelijkertijd plaatsen we ieder op onze eigen plek een kanttekening over bepaalde zaken.

Wat is daar nou eigenlijk mis mee?

Matthijs

Ik ben het wel eens met Fietser dat 'de jeugd van tegenwoordig' gewend is geraakt aan 'instant gratification' en daardoor veel sneller verveeld raakt. En dat dit ook de Formule 1 treft en dat men het te snel 'saai' vindt. Maar wat mij betreft heeft Fietser inmiddels zijn punt gemaakt en dat hoeft mijns inziens niet steeds herhaald te worden.