Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton


Matthijs

Citaat van: Perton op 03 december 2013 - 18:07:57
Citaat van: Maikel0230 op 03 december 2013 - 16:05:50
Ik lees daar ook ergens tussen de lijnen in dat een coureur die keihard wil stampen sowieso in de problemen komt met zijn brandstofverbruik. Met andere woorden zullen ook in de toekomst de coureurs delta tijden blijven rijden tijdens een race. Nu niet meer om banden te sparen maar om de brandstof.
Dat was al sinds de zomer bekend. Tsja de vraag is of dat slecht is of niet. Zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik wel een voorstander van groen, en zuinig hoort daar bij. Maar ik ben het er mee eens, dat men wel moet kunnen doorstampen. Ik wacht daarom eerst af hoe het in de praktijk is, voor ik hier meteen negatief tegenover sta.

Even een reactie op een iets oudere post: ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen banden sparen en brandstof sparen. Bij banden sparen rij je bewust langzamer in een bocht en durf je niet in te halen omdat je bang bent dat je teveel van de banden vergt. Bij brandstof sparen zet je je motor op standje 'zuinig' en kan je gewoon doorknallen. Bij extreem brandstof sparen zal de coureur wel actief langzamer moeten rijden. Ben benieuwd hoe extreem het volgend jaar uitpakt.

Buxoq

Citaat van: Matthijs op 04 december 2013 - 09:27:37
Citaat van: Perton op 03 december 2013 - 18:07:57
Citaat van: Maikel0230 op 03 december 2013 - 16:05:50
Ik lees daar ook ergens tussen de lijnen in dat een coureur die keihard wil stampen sowieso in de problemen komt met zijn brandstofverbruik. Met andere woorden zullen ook in de toekomst de coureurs delta tijden blijven rijden tijdens een race. Nu niet meer om banden te sparen maar om de brandstof.
Dat was al sinds de zomer bekend. Tsja de vraag is of dat slecht is of niet. Zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik wel een voorstander van groen, en zuinig hoort daar bij. Maar ik ben het er mee eens, dat men wel moet kunnen doorstampen. Ik wacht daarom eerst af hoe het in de praktijk is, voor ik hier meteen negatief tegenover sta.

Even een reactie op een iets oudere post: ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen banden sparen en brandstof sparen. Bij banden sparen rij je bewust langzamer in een bocht en durf je niet in te halen omdat je bang bent dat je teveel van de banden vergt. Bij brandstof sparen zet je je motor op standje 'zuinig' en kan je gewoon doorknallen. Bij extreem brandstof sparen zal de coureur wel actief langzamer moeten rijden. Ben benieuwd hoe extreem het volgend jaar uitpakt.

Matthijs ik ben het helemaal met je eens qua brandstof sparen. Ik heb het zelf volgens mij ook gezegd in een andere topic. Ik zie zelf liever dat ze wat brandstof sparen dan banden aangezien je met brandstof sparen nog steeds enigszins op de limit kan rijden. Verder met dat minimumgewicht snap ik niet waarom het dit jaar 690kg is en volgend jaar 700kg. Weet iemand daar meer van waarom dat zo is?

Matthijs

Citaat van: Buxoq op 04 december 2013 - 12:12:14Verder met dat minimumgewicht snap ik niet waarom het dit jaar 690kg is en volgend jaar 700kg. Weet iemand daar meer van waarom dat zo is?
Nee, volgens mij is het dit jaar nog minder en is de discussie of het volgend jaar 690 of 700 is.

Helemaal weet ik het niet, maar volgens mij heeft het er mee te maken dat de nieuwe 'power train' (motor en ERS etc) veel zwaarder is dan de V8 en KERS in 2013. Daarnaast: als het minimumgewicht omhoog gaat is de noodzaak minder hoog om met dure lichtgewicht materialen te werken. Ook zijn zware coureurs (als een Hülkenberg of een Webber) minder in het nadeel.

Buxoq

Citaat van: Matthijs op 04 december 2013 - 13:01:45
Citaat van: Buxoq op 04 december 2013 - 12:12:14Verder met dat minimumgewicht snap ik niet waarom het dit jaar 690kg is en volgend jaar 700kg. Weet iemand daar meer van waarom dat zo is?
Nee, volgens mij is het dit jaar nog minder en is de discussie of het volgend jaar 690 of 700 is.

Helemaal weet ik het niet, maar volgens mij heeft het er mee te maken dat de nieuwe 'power train' (motor en ERS etc) veel zwaarder is dan de V8 en KERS in 2013. Daarnaast: als het minimumgewicht omhoog gaat is de noodzaak minder hoog om met dure lichtgewicht materialen te werken. Ook zijn zware coureurs (als een Hülkenberg of een Webber) minder in het nadeel.

Ik heb op verschillende plekken gelezen dat het minimum gewicht sowieso naar 700kg zou gaan in 2015. Is dit besloten nadat ze erachter kwamen dat ze het minimum in 2014 moeilijk gingen halen of al van te voren. Als het laatste het geval is, is het denk ik om te zorgen dat ze echt met nieuwe oplossingen moeten komen. Misschien vanavond eens gaan graven, want ik ben nou best benieuwd wat nou precies de reden is.


Figge

Hahahaha you must be joking

Fabian

Citaat van: Perton op 04 december 2013 - 18:35:17
http://sportbild.bild.de/SPORT/formel-1/2013/12/04/sebastian-vettels/neuer-red-bull.html
Heb de foto ook gezien, maar durfde hem niet te delen. Was bang dat ik mensen een hartverzakking zou bezorgen en dat iedereen achter me aan zou gaan rennen om me te slopen. Wat een gruwelijk misbaksel...

0634

Dat was die van dit jaar ook. Vind deze nou niet echt lelijker of zo.

Sabai

Die achterkant komt er ook niet uit te zien met die rare uitlaat.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 04 december 2013 - 19:58:27
Dat was die van dit jaar ook. Vind deze nou niet echt lelijker of zo.
Ik vind dit toch echt n klap lelijker. Lijkt net een snottebel dat ding aan de neus.

Jehoentelaar


3phasE

Ik ben wel heel benieuwd naar de krachtsverhouding in 2014.
Alle teams moeten vanwege de nieuwe reglementen vanaf nul beginnen en een hele nieuwe auto bouwen (dus ook Adrian Newey).
Zou dus zomaar kunnen dat die RedBulls er volgend jaar niet aan te pas gaan komen.
En eens kijken of de V6 turbo-hybrides qua rondetijden een beetje in de buurt gaan komen van de V8 bolides van 2013.
Ik kan niet wachten..........
The future is electric!

Jozef

Citaat van: Fabian op 04 december 2013 - 20:47:08
Citaat van: Jeroen op 04 december 2013 - 19:58:27
Dat was die van dit jaar ook. Vind deze nou niet echt lelijker of zo.
Ik vind dit toch echt n klap lelijker. Lijkt net een snottebel dat ding aan de neus.

Ik vond het meer op een mannelijk geslachtsdeel lijken. :P

0634

Citaat van: Fabian op 04 december 2013 - 20:47:08
Citaat van: Jeroen op 04 december 2013 - 19:58:27
Dat was die van dit jaar ook. Vind deze nou niet echt lelijker of zo.
Ik vind dit toch echt n klap lelijker. Lijkt net een snottebel dat ding aan de neus.

nee, die neus van dit jaar was lekker..