Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Matthijs

Citaat van: M@rc op 02 december 2013 - 12:00:18
Senna zei dat ook over de wagens van '94. Ik denk niet dat ik toen heel veel extra rijdersfouten heb gezien dat jaar.
Als we maar geen dooien zien zoals in 1994, maargoed, dat waren meer samenlopen van omstandigheden.

Figge

En dat de veiligheid natuurlijk extreem veel verbeterd is sindsdien.
En wat ik mij afvraag is wat Jenson met listig bedoeld. Beetje onderstuur, overstuur icm een soort turbogat?
Dat hoeft natuurlijk te betekenen dat de auto's (levens)gevaarlijk worden.
En dat is wel wat Senna destijds bedoeld.

Maikel0230

Well een poll op F1fanatic windt er geen doekjes om



De fans zijn er in het algemeen geen voorstander van.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik zou wel willen weten in hoeverre er weerstand zou zijn als het gebruik van welke banden je bij de start gebruikt vrij is en er geen maximumlengte aan een stint is. Nog steeds wel groot, maar ik vermoed wel wat kleiner.

Gerard

Mij hebben ze niets gevraagd.....  Zou toch voor YES hebben gekozen... Raggen met die banden! ;D

Franky R.

Citaat van: Gerard op 02 december 2013 - 16:25:59
Mij hebben ze niets gevraagd.....  Zou toch voor YES hebben gekozen... Raggen met die banden! ;D
;D ;D ;D

Kootje

Citaat van: Perton op 02 december 2013 - 16:24:37
Ik zou wel willen weten in hoeverre er weerstand zou zijn als het gebruik van welke banden je bij de start gebruikt vrij is en er geen maximumlengte aan een stint is. Nog steeds wel groot, maar ik vermoed wel wat kleiner.

Idd.
Ook dan ben ik het er niet mee eens, maar vind ik het iig ook niet belachelijk. Nu wel.

Jehoentelaar

Andrew Benson legt het hele verhaal voor 2014 nog eens uit. De zorgen om het uiterlijk van de auto's komen ook hier weer terug. Trapneuzen in combinatie met een stuk lager einde van de neuskegels klinkt in gedachten al naar.

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/25158104

Maikel0230

#1823
Ik lees daar ook ergens tussen de lijnen in dat een coureur die keihard wil stampen sowieso in de problemen komt met zijn brandstofverbruik. Met andere woorden zullen ook in de toekomst de coureurs delta tijden blijven rijden tijdens een race. Nu niet meer om banden te sparen maar om de brandstof.

Ik lees goede dingen maar ook veel slechte dingen in deze analyse van Gary Anderson. Ik heb nu een flashback gevoel naar 2009 toen de internet community zijn gal uitkotste over de 'looks' van de wagens. Alsof de FIA niets geleerd heeft van de kritiek van de laatste jaren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 03 december 2013 - 16:05:50
Ik lees daar ook ergens tussen de lijnen in dat een coureur die keihard wil stampen sowieso in de problemen komt met zijn brandstofverbruik. Met andere woorden zullen ook in de toekomst de coureurs delta tijden blijven rijden tijdens een race. Nu niet meer om banden te sparen maar om de brandstof.
Dat was al sinds de zomer bekend. Tsja de vraag is of dat slecht is of niet. Zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik wel een voorstander van groen, en zuinig hoort daar bij. Maar ik ben het er mee eens, dat men wel moet kunnen doorstampen. Ik wacht daarom eerst af hoe het in de praktijk is, voor ik hier meteen negatief tegenover sta.

Over de FIA die niets geleerd heeft. Tsja toen de double diffuser er was, waren de overige teams gewaarschuwd door de engineers die wél hadden opgelet, en volgens mij was dat met de getrapte neus ook zo. Tuurlijk zijn in de basis de reglementen de verantwoordelijkheid van de FIA en falen zij (esthetisch gezien, technisch gezien heb ik er geen mening over) in eerste instantie. Maar het zijn vervolgens de concurrerende teams die niet luisteren naar hun concullega's (wat ik een van de ergste woorden in de Nederlandse taal vindt, excuses dat ik 'em gebruik). Of dat in het geval van de auto's van 2014 weer zo is, of dat het nu echt alleen de FIA was, weet ik niet. Maar het is te makkelijk om alléén de FIA de schuld te geven. Maar ze gaan uiteraard ook niet vrijuit.

Maikel0230

De teams bouwen hun wagens nog altijd naar de regels van de FIA bij mijn weten, ook al is er zoiets als de Strategy Group. De eindbeslissing ligt bij de FIA en dus ook de verantwoordelijkheid.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Jawel, maar als team A vervolgens zegt: "Heuh jongens, misschien moeten we even om de tafel gaan zitten, want zus en zo" en teams B en C roepen vervolgens: "Je moeder dikke vinger, flikker een eind op", dan is dát niet de verantwoordelijkheid van de FIA. Daarom is deze zin ook de essentie van mijn verhaal:

"Maar het is te makkelijk om alléén de FIA de schuld te geven"

Franky R.


Figge

Pakkend omschreven probleem van de paddock. Formule 1 teams zijn geen sociale instellingen blijkt maar weer eens.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 03 december 2013 - 23:45:44
Jawel, maar als team A vervolgens zegt: "Heuh jongens, misschien moeten we even om de tafel gaan zitten, want zus en zo" en teams B en C roepen vervolgens: "Je moeder dikke vinger, flikker een eind op", dan is dát niet de verantwoordelijkheid van de FIA. Daarom is deze zin ook de essentie van mijn verhaal:

"Maar het is te makkelijk om alléén de FIA de schuld te geven"

Geef ik je gelijk in, toch is er altijd die gewoonlijke maaarrrrrr....., je mag ook niet vergeten dat het minimumgewicht zoals het nu omschreven staat origineel van de FIA komt, bij mijn weten moeten die toch voldoende onderzoek of hun regels wel haalbaar zijn, niet? Zij wegen bij mijn weten nog altijd de coureurs? Dan hadden ze toch wel kunnen berekenen dat sommige mensen dat niet gingen halen.

Dat een coureur wat gewicht verliest kan nooit kwaad maar in het geval van Ricciardo kan er voor zijn lengte niets meer af, dat hij dus nu zijn spiermassa moet verminderen vind ik echt te ver gaan. Button zou hetzelfde moeten doen maar die zit dat niet zitten heb ik verstaan.

Inzake deze materie draagt de FIA toch wel het merendeel van de schuld IMHO

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25