Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Verplichte pitstops is waardeloos. Een flink deel van de tactiek is daarmee uitgeroeid. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Jehoentelaar

Dan kun je beter op een dag meerdere races houden zonder pitstops, ja. À la WTCC of BTCC. Drie sprintjes voluit knallen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 17:54:27
Hm, volgens mij valt het nog niet mee hoor, om een deugdelijke regelgeving te vinden. Hier op het forum merk je al dat alles zijn voor- en nadelen heeft. En dan heb je nog allerlei andere invloeden. Zoals de teams die van alles menen te moeten vinden. En Pirelli. En de motorleveranciers. En Bernie heeft ook nog wat te zeggen. De media heeft invloed. Het is echt niet zo dat je zomaar even een groot boek vol met regeltjes schrijft.


En toch zou ik graag die kans willen krijgen....


CitaatAh Mr Hypocrite himself. De RRA negeren en vervolgens beweren dat andere teams er zelf voor kiezen te veel te spenderen.


Ik dacht het! Jij zegt het... :)
En inderdaad wel erg triest om nu opeens naar de andere teams te wijzen. Horner vergeet idd dat hij met man en macht zich losrukte van het RRA...

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 30 november 2013 - 21:22:02
Dan kun je beter op een dag meerdere races houden zonder pitstops, ja. À la WTCC of BTCC. Drie sprintjes voluit knallen.

De doodsteek van de Formule 1.

Jozef

De strategie is al jaren dood in de formule 1. Dat gebeurde toen de teams niet meer zelf hun compound mochten kiezen, of toen tanken verboden werd, etc. Deze nieuwe regel maakt het niet veel erger dan het al was. En ik snap ook de redenering: in combinatie met de hardere banden zal dit het bandensparen helemaal wegwerken.

Ik ga mee met robbert deze keer: het is ook nooit goed. Als er maar wat te zeiken valt, dan zijn de meesten op internetfora al tevreden...

Perton

Misschien helpt het als de fia geen tegenstrijdige reglementen maakt. Wel verplicht beide compounds gebruiken maar dan ook de top tien op hun kwalificatiebanden laten strijden.

HeT heeft er vrij weinig mee te maken dat men altijd wel wat te klagen vindt, maar meer dat enige logica in de reglementen gewoon afwezig is.

robbert

Citaat van: Perton op 30 november 2013 - 22:51:37
Misschien helpt het als de fia geen tegenstrijdige reglementen maakt. Wel verplicht beide compounds gebruiken maar dan ook de top tien op hun kwalificatiebanden laten strijden.

HeT heeft er vrij weinig mee te maken dat men altijd wel wat te klagen vindt, maar meer dat enige logica in de reglementen gewoon afwezig is.

maar het is toch zo. Begin dit seizoen was er spektakel te zien, doordat de banden snel slijten, de meeste klaagdden dat het loterij was en er niet voluit kon geracet worden . Toen hebben ze die banden veranderd, gevolg de races waren saaier geworden met 1 winnaar maar, weer niet goed (mss terecht). Nu zouden ze verplichte pitstops invoeren, waardoor niemand hun banden meer moet sparen en voluit kan geracet worden, maar het is weer niet goed. En het nieuwe seizoen moet zelfs nog beginnen!!!! :-\ ::) ???

Perton

De banden zijn veranderd als paniekreactie op Silverstone. Tevens klaagde ik nie dit seizoen. Mijn probleem is ook niet de verplichte pitstops (al vind ik het een domme regel), mijn probleem is dat door een maximumlengte aan stints in te stellen er geen optie voor de teams is om hun eigen strategie te kiezen.

Logisch dat mensen blijven klagen.

Breaktest

Citaat van: Perton op 30 november 2013 - 19:47:32
Dat men een oplossing verzint wil niet zeggn dat het een goede oplossing is.
Om voluit te kunnen racen heb je geen pitstops nodig. Slechts banden die het een race lang uithouden.

Jozef

Citaat van: Breaktest op 30 november 2013 - 23:21:54
Citaat van: Perton op 30 november 2013 - 19:47:32
Dat men een oplossing verzint wil niet zeggn dat het een goede oplossing is.
Om voluit te kunnen racen heb je geen pitstops nodig. Slechts banden die het een race lang uithouden.

Dat experiment hebben we in 2005 al een keer gehad en dat was toch ook niet alles...

Matthijs

Citaat van: robbert op 30 november 2013 - 19:46:20
Citaat van: Perton op 30 november 2013 - 19:43:48
Citaat van: robbert op 30 november 2013 - 19:38:51
ik snap het niet. Nu hebben ze een regel dat er voluit kan geracet worden. Want er was toch kritiek dat er niet voluit geracet kan worden, toch? En met die regel, kunnen de piloten, tot aan hun pitstop voluit racen, en dat willen we toch allemaal zien
punt is dat dat dus niet zo is want door de regels moet iedereen.in ongeveer dezelfde ronde binnenkomen. Schaf pitstops dan gewoon helemaal af.

wel iedereen klaagdde dat er niet meer voluit werd geracet door de banden, nu kunnen ze dat door die pitstops en het is weer niet goed??????,
Als er een probleem is moet je dit bij de kern aanpakken. Niet een nieuwe regel verzinnen die als pleister op het oude probleem geplakt wordt.

0634

Ik snap niet zo wat het met 'zeiken' te maken heeft of met 'het is ook nooit goed'. Je zit hier met zoveel mensen op het internet, die hebben natuurlijk allemaal een andere mening. Er is er dus altijd wel iemand die 'zeikt'. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik vind dat Pirelli de sport leuker heeft gemaakt, anderen hier vinden van niet. Dus zijn dat de zeikerds. Op het moment dat het terugveranderd, ben ik de zeikerd. Dus ja, we lopen altijd te zeiken ja, dat heb je nou eenmaal met zoveel meningen.

Sabai

Wat ik het probleem vind is de lengte van de maximale stint. Als je naar de DTM kijkt daar heb je ook 2 verplichte stops maar waneer mogen ze zelf weten zolang het maar 3 ronden voor het einde van de race is. Daar heb ik dit jaar leuke races gezien dus die twee pitstops is het probleem niet. Zolang ze maar niet gaan zeggen pitstop 1 tussen ronde 6 en 12 pitstop 2 tussen ronde 25 en 30. Dat zou ik zeer jammer vinden.

Perton

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/304133/button-verwacht-zeer-listige-auto-s-in-2014/ dit wordt bij elke regelverandering wel geroepen en dan blijkt het vervolgens reuze mee te vallen maar als button ook.maar beetje gelijk krijgt zou dat wel mooi zijn.

T.Nuvolari

Senna zei dat ook over de wagens van '94. Ik denk niet dat ik toen heel veel extra rijdersfouten heb gezien dat jaar. Kan me voorstellen dat ze er wat moeite mee gaan hebben, maar eens je de juiste balans te pakken hebt mag dat toch geen probleem meer zijn.