Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Breaktest

Om zo veel mogelijk te voorkomen dat 'strategisch' wordt gereden (lees: met de rem erop om banden te sparen ), wil men  volgend seizoen twee pitstops verplicht verplicht stellen, in combinatie met harder rubber.
Op zich best begrijpelijk, maar ik vraag me af wat dit betekent voor het kijkplezier. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van al dat gewissel,  ook de huidige praktijk niet. Op de eerste plaats kan een positiewisseling dankzij een snelle pitstop me niet echt boeien. Ook wordt vaak de angel uit een duel gehaald door te pitten. Op de derde plaats maakt het de race zelf onoverzichtelijk en moet je als kijker flink je best doen om de actuele situatie om te zetten naar een virtuele volgorde.
Ik ben niet naïef en denk niet dat we ooit nog van die pitstops af komen, maar waarop niet per seizoen een paar GP's erin gooien met ultra-harde compounds waar juist niet gewisseld mag worden (tenzij je een lekke band hebt). Leve de variatie. En dan maar eens kijken welke races spannender zijn.


Franky R.

Breaktest, je komt wel met een goed argument...De F1 zou juist op knetterharde banden moeten rijden. Ik zie voordelen;


- Nagenoeg geen slijtage
- Geen grip, dus de heren moeten werken voor hun geld
- De auto's kunnen voluit gaan
- Eén keertje je banden blokkeren vergalt niet meteen je performance...


Wat jullie? :)

0634

Zullen we eens niet van die gekke regeltjes verzinnen en gewoon eens gaan racen?

Lijkt me beter. :)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 16:36:32
Zullen we eens niet van die gekke regeltjes verzinnen en gewoon eens gaan racen?

Lijkt me beter. :)


Tja, dat is natuurlijk het beste...Maar als ik de bepalende figuur was. Ooh, wat zou de F1 dan mooi zijn! ;)

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 30 november 2013 - 16:38:49
Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 16:36:32
Zullen we eens niet van die gekke regeltjes verzinnen en gewoon eens gaan racen?

Lijkt me beter. :)


Tja, dat is natuurlijk het beste...Maar als ik de bepalende figuur was. Ooh, wat zou de F1 dan mooi zijn! ;)
Of ik...  ;D racen zonder regeltjes, is dat misschien wat?

0634

Hm, volgens mij valt het nog niet mee hoor, om een deugdelijke regelgeving te vinden. Hier op het forum merk je al dat alles zijn voor- en nadelen heeft. En dan heb je nog allerlei andere invloeden. Zoals de teams die van alles menen te moeten vinden. En Pirelli. En de motorleveranciers. En Bernie heeft ook nog wat te zeggen. De media heeft invloed. Het is echt niet zo dat je zomaar even een groot boek vol met regeltjes schrijft.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Als er een instantie is die zichzelf diskwalificeert als het om regelgeving gaat, is het wel de vereniging van teambazen (FOTA). Het korte-termijndenken en eigenbelang voert hier de boventoon. En vervolgens is het een en al huilie huilie als ze geconfronteerd worden met de gevolgen van hun beslissingen, zie:   
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/304120/horner-stijgende-kosten-eigen-schuld-van-teams/

Perton

#1793
Ah Mr Hypocrite himself. De RRA negeren en vervolgens beweren dat andere teams er zelf voor kiezen te veel te spenderen. Niet iedereen heeft een miljardenbedrijf als Red Bull achter zich staan. Zodra Horner iets beweert, weet ik automatisch dat het tegenovergestelde zeer waarschijnlijk dichter bij de waarheid ligt. Meest walgelijke vent die momenteel in de Formule 1 werkzaam is (ik tel Marko niet mee als F1-werknemer), juist door zijn hypocrisie. Tuurlijk, elke teambaas gedraagt zich zo, maar de rest gaat vervolgens niet verontwaardigd doen dat veel fans en tegenstanders ze niet moeten. Maar hé, je wordt niet voor niets het schoothondje van Bernie.

Ik dwaal af, Horner moet gewoon zijn domme hoofd dichthouden.

0634

Bij Horner zit het hem in de voornaam, denk ik, Perton ;).

Verder krijg ik het idee dat je het niet echt hebt op onze vrienden van Red Bull. Maar misschien ligt dat aan mij.

robbert

ik snap het niet. Nu hebben ze een regel dat er voluit kan geracet worden. Want er was toch kritiek dat er niet voluit geracet kan worden, toch? En met die regel, kunnen de piloten, tot aan hun pitstop voluit racen, en dat willen we toch allemaal zien

Perton

Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 19:35:14
Bij Horner zit het hem in de voornaam, denk ik, Perton ;).

Verder krijg ik het idee dat je het niet echt hebt op onze vrienden van Red Bull. Maar misschien ligt dat aan mij.
dat klopt. En zijn voornaam is inderdaad fout. Er staat een h te veel in.

Perton

Citaat van: robbert op 30 november 2013 - 19:38:51
ik snap het niet. Nu hebben ze een regel dat er voluit kan geracet worden. Want er was toch kritiek dat er niet voluit geracet kan worden, toch? En met die regel, kunnen de piloten, tot aan hun pitstop voluit racen, en dat willen we toch allemaal zien
punt is dat dat dus niet zo is want door de regels moet iedereen.in ongeveer dezelfde ronde binnenkomen. Schaf pitstops dan gewoon helemaal af.

robbert

Citaat van: Perton op 30 november 2013 - 19:43:48
Citaat van: robbert op 30 november 2013 - 19:38:51
ik snap het niet. Nu hebben ze een regel dat er voluit kan geracet worden. Want er was toch kritiek dat er niet voluit geracet kan worden, toch? En met die regel, kunnen de piloten, tot aan hun pitstop voluit racen, en dat willen we toch allemaal zien
punt is dat dat dus niet zo is want door de regels moet iedereen.in ongeveer dezelfde ronde binnenkomen. Schaf pitstops dan gewoon helemaal af.

wel iedereen klaagdde dat er niet meer voluit werd geracet door de banden, nu kunnen ze dat door die pitstops en het is weer niet goed??????,

Perton

Dat men een oplossing verzint wil niet zeggn dat het een goede oplossing is.