Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

Ik niet, omdat ik het niet fair vindt waaróm ze niet mee kunnen komen. Maar goed, daarover verschillen we wellicht van mening

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 29 november 2013 - 17:56:17
Welnee. Allemaal vage plannen. Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren hoor, maar een grid met 20 wagens is niks mis mee. Ik heb helemaal niks met kansloze teams als Caterham of Marussia waar al jaren geen enkel schot in zit. Die ben ik net zo lief kwijt dan rijk.
Twintig is een redelijk aantal, maar Caterham kun je praktisch wegstrepen omdat die toch nergens meer voor rijden. Dat is dan nog een seizoen leuk, maar dat duurt ook echt niet heel lang meer mocht Marussia daadwerkelijk die fusie voor elkaar krijgen. Lotus blijft financieel twijfelachtig, evenals Force India.

Dat er geen enkel schot in die kleine teams zit ligt meer aan de omstandigheden waarin ze meedoen dan dat ze er zelf wat aan kunnen doen. Het mag een wonder heten dat er van de drie die in 2010 begonnen er nog twee over zijn.

Maikel0230

Ik zou graag zien dat meer teams terug naar de F1 komen, met name wat meer fabrieksteams, we hebben nu alleen maar Ferrari en Mercedes en dat vindti ik wat dunnetjes. Hoe meer teams er zijn, hoe meer variaties en mogelijke uitslagen je kunt hebben.

Maar het huidige klimaat en de verdeelsleutel van Bernie laten dat niet toe.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Tsja ik ben altijd in dubio geweest over fabrieksteams. Want zodra het economisch even wat minder gaat, vallen ze bij bosjes.

Maikel0230

Dat is inderdaad een treurige vastelling, Mercedes is hiervan de vreemde uitzondering.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 november 2013 - 18:40:39
Tsja ik ben altijd in dubio geweest over fabrieksteams. Want zodra het economisch even wat minder gaat, vallen ze bij bosjes.


Daarom liever veel kleine teams die kunnen leunen op een middelgrote motorenleverancier, zoals Cosworth! Helaas bouwt dat bedrijf [voorlopig?]  geen 1600cc V6-turbo...

robbert

http://www.gppits.net/nieuws/verplichte_stops_in_2014/


hmm, benieuwd hoeveel kritiek daar zal op komen. Want dat is ook een beetje kunstmatig é. Verplichte pitstops op een bepaalde tijd (dat de teams zelf niet mogen kiezen) om te kunnen voluit racen. En sommige waren al tegen het kunstmatige van de sport. :D

Sabai

Citaat van: robbert op 30 november 2013 - 08:08:35
http://www.gppits.net/nieuws/verplichte_stops_in_2014/


hmm, benieuwd hoeveel kritiek daar zal op komen. Want dat is ook een beetje kunstmatig é. Verplichte pitstops op een bepaalde tijd (dat de teams zelf niet mogen kiezen) om te kunnen voluit racen. En sommige waren al tegen het kunstmatige van de sport. :D


Ik zou het geen positieve ontwikkeling willen noemen.

Kootje


0634

Yup. Achterlijk. Zometeen leggen we ook meteen vast wanneer wie naar binnen moet. Weten we dat vantevoren tenminste ook al.

T.Nuvolari

My god. Ze gaan de race dus eigenlijk verdelen in 3 sprintjes van een paar ronden.

Maikel0230

Belachelijk idee, de strategie is een mooi onderdeel van de sport, het is al serieus ingekort, moet nu ook dit kapot gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Lijkt me ook niks, voordeel is wel dat bandensparen veel minder belangrijk zou worden.

Maikel0230

Als je erover nadenkt hebben we eigenlijk al een verplichte bandenstop. De teams zijn toch verplicht om beide droge compounds te gebruiken?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Jawel, maar nu is het (in theorie) aan de teams om te bepalen hoe ze dat gaan invullen. Door nu een maximumlengte aan een stint te verbinden, kunnen teams dat niet meer. Ik zeg in theorie, omdat het in de praktijk natuurlijk niet zo is, vanwege het feit dat je de race start op de banden waarmee je je hebt gekwalificeerd als je in de top-tien staat.

Dus ja, er is een verplichte stop, maar het moment daarvan is volledig vrij, in tegenstelling tot in de nieuwe reglementen.