Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

SDG

Citaat van: robbert op 29 november 2013 - 11:35:35
alé ik weet al wat de kritiek voor volgend seizoen zal zijn. Ipv saai, zal de races traag zijn, en dat zal dan ook weer niet goed zijn

Vooruit, je hebt bij deze je excuus om volgend jaar de review niet in huis te moeten halen nu al gevonden.  ;)

Perton

Citaat van: Figge op 29 november 2013 - 13:30:10
Dat hele geneuzel van verplicht 2 compounds gebruiken is mij uit principe al een doorn in het oog.
Gewoon 1 compound klaar. Dat geeft verschillende mogelijkheden. Dit is echt belachelijk.
Twee compounds vind ik wel prima, maar laat de keuze vrij en schaf dat gedoe af dat je moet starten met je banden uit Q3. Dan is het aan de teams om hun keuzes te maken. Als iedereen dan alsnog een eenstopper op de harde banden doet, nou prima. Maar dit is typisch Formule 1: beweren dat er keuzevrijheid is, maar alsnog tientallen restricties invoeren, en dan verbaasd zijn dat het hele plan niet werkt.

Ik ben benieuwd hoe snel men spijt gaat hebben van de verplichte pitstops.

Figge

Citaat van: Breaktest op 29 november 2013 - 13:29:31
Sauber en Marussia verkennen de mogelijkheid om te fuseren. Nog even en we zijn weer terug bij af, net als 2009 en 2005 toen er ook maar 20 wagens op de grid stonden. Wat mij betreft is 26 het ideale startveld, maar dat zal wel nooit meer gehaald worden, ben ik bang. 

Ik denk dat de startopstelling best wel weer naar 26 auto's kan, maar dat daarvoor meer reglementaire vrijheden moeten worden toegestaan.
Deze moeten zich vervolgens evolueren ipv om de 4 a 5 jaar rigoreus te wijzigen.
De technische regels maken F1 te duur en daar moeten ze iets aan doen. Keuze vrijheid is het toverwoord. En ja dat zou kunnen betekenen dat er bijvoorbeeld verschillende motorconfigs rondrijden. 

Figge

Citaat van: Perton op 29 november 2013 - 13:36:08
Citaat van: Figge op 29 november 2013 - 13:30:10
Dat hele geneuzel van verplicht 2 compounds gebruiken is mij uit principe al een doorn in het oog.
Gewoon 1 compound klaar. Dat geeft verschillende mogelijkheden. Dit is echt belachelijk.
Twee compounds vind ik wel prima, maar laat de keuze vrij en schaf dat gedoe af dat je moet starten met je banden uit Q3. Dan is het aan de teams om hun keuzes te maken. Als iedereen dan alsnog een eenstopper op de harde banden doet, nou prima. Maar dit is typisch Formule 1: beweren dat er keuzevrijheid is, maar alsnog tientallen restricties invoeren, en dan verbaasd zijn dat het hele plan niet werkt.

Ik ben benieuwd hoe snel men spijt gaat hebben van de verplichte pitstops.

Hey ik zie het woord keuzevrijheid. Dat is het toverwoord voor competitie in F1. Hoe minder vrijheid hoe doorslaggevender de kwaliteit van de auto wordt. Tenminste dat vind ik.

Perton

Vind ik ook. Daarom ben ik voorstander van budgetcap. Laat ze binnen een bepaald budget maar uitmaken wie de beste ideeën kan verzinnen.

Figge

Bijvoorbeeld, of laat de prestaties van de auto's "indexeren" tot een maximum. Ze mogen niet meer Downforce geneneren dan X.
Niet meer PK's leveren dan X. Dat soort zaken. Wel op een manier dat ook het kampioenschapsteam kan verbeteren, maar niet meer dan X.
Zo heeft het ook geen nut meer om heel veel te investeren in bijvoorbeeld aerodynamica.

Jehoentelaar

RIP Strategie. Het wordt onderhand net zo lachwekkend als bij DTM. Mocht dat er doorheen komen, krijg je dus inderdaad niks anders meer dan een optochtje met DRS-inhaalacties. Jammer.

0634

Citaat van: Breaktest op 29 november 2013 - 13:29:31
Sauber en Marussia verkennen de mogelijkheid om te fuseren. Nog even en we zijn weer terug bij af, net als 2009 en 2005 toen er ook maar 20 wagens op de grid stonden. Wat mij betreft is 26 het ideale startveld, maar dat zal wel nooit meer gehaald worden, ben ik bang.
Is toch prima. Zoals Marussia nu gaat heeft het geen enkele waarde voor het startveld en als een fusie Sauber kan redden, dan graag. Zie eigenlijk alleen maar pluspunten.

Jehoentelaar

Ik niet. Het kost weer twee auto's op de grid en het verprutst de sportieve uitdaging voor Caterham. Met een beetje pech duiken we zo naar achttien of zelfs zestien auto's, tenzij er echt actie wordt ondernomen.

Perton

Citaat van: Jeroen op 29 november 2013 - 17:40:16
Citaat van: Breaktest op 29 november 2013 - 13:29:31
Sauber en Marussia verkennen de mogelijkheid om te fuseren. Nog even en we zijn weer terug bij af, net als 2009 en 2005 toen er ook maar 20 wagens op de grid stonden. Wat mij betreft is 26 het ideale startveld, maar dat zal wel nooit meer gehaald worden, ben ik bang.
Is toch prima. Zoals Marussia nu gaat heeft het geen enkele waarde voor het startveld en als een fusie Sauber kan redden, dan graag. Zie eigenlijk alleen maar pluspunten.
Ik heb liever dat de FIA haar beloftes nakomt wanneer ze nieuwe teams naar de Formule 1 lokken.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 29 november 2013 - 17:47:10
Ik niet. Het kost weer twee auto's op de grid en het verprutst de sportieve uitdaging voor Caterham. Met een beetje pech duiken we zo naar achttien of zelfs zestien auto's, tenzij er echt actie wordt ondernomen.

Welnee. Zo'n vaart loopt dat niet. Als die twee fuseren is er één team minder. Meer niet.

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 november 2013 - 17:49:47
Citaat van: Jeroen op 29 november 2013 - 17:40:16
Citaat van: Breaktest op 29 november 2013 - 13:29:31
Sauber en Marussia verkennen de mogelijkheid om te fuseren. Nog even en we zijn weer terug bij af, net als 2009 en 2005 toen er ook maar 20 wagens op de grid stonden. Wat mij betreft is 26 het ideale startveld, maar dat zal wel nooit meer gehaald worden, ben ik bang.
Is toch prima. Zoals Marussia nu gaat heeft het geen enkele waarde voor het startveld en als een fusie Sauber kan redden, dan graag. Zie eigenlijk alleen maar pluspunten.
Ik heb liever dat de FIA haar beloftes nakomt wanneer ze nieuwe teams naar de Formule 1 lokken.


Daar heb je gelijk in....de bron van alle ellende voor Caterham, Marussia en HRT...

0634

Citaat van: Perton op 29 november 2013 - 17:49:47
Citaat van: Jeroen op 29 november 2013 - 17:40:16
Citaat van: Breaktest op 29 november 2013 - 13:29:31
Sauber en Marussia verkennen de mogelijkheid om te fuseren. Nog even en we zijn weer terug bij af, net als 2009 en 2005 toen er ook maar 20 wagens op de grid stonden. Wat mij betreft is 26 het ideale startveld, maar dat zal wel nooit meer gehaald worden, ben ik bang.
Is toch prima. Zoals Marussia nu gaat heeft het geen enkele waarde voor het startveld en als een fusie Sauber kan redden, dan graag. Zie eigenlijk alleen maar pluspunten.
Ik heb liever dat de FIA haar beloftes nakomt wanneer ze nieuwe teams naar de Formule 1 lokken.

Ik ook. Maar dat is niet gebeurd en ik zie het ook niet heel snel gebeuren.

Perton

Citaat van: Jeroen op 29 november 2013 - 17:50:37
Citaat van: Jehoentelaar op 29 november 2013 - 17:47:10
Ik niet. Het kost weer twee auto's op de grid en het verprutst de sportieve uitdaging voor Caterham. Met een beetje pech duiken we zo naar achttien of zelfs zestien auto's, tenzij er echt actie wordt ondernomen.

Welnee. Zo'n vaart loopt dat niet. Als die twee fuseren is er één team minder. Meer niet.
Huidige (serieuze!) plan is om naar 8 teams te gaan (STR gaat in Red Bull op, en Caterham/Lotus fuseren, ja ik weet hoe ironisch dat klinkt na het gedoe van een paar jaar terug). Weliswaar met 3 auto's per team, maar toch. Ten eerste zit ik er niet op te wachten om het podium bezet te zien door één team (zelfs als het om mijn favoriete team zou gaan), ten tweede, als er dán twee teams wegvallen om wat voor reden, ben je meer de lul dan nu. Dus of het zo'n vaart zal lopen... niet direct nee, maar de consequenties zijn op de middellange termijn een stuk groter dan "twee auto's minder"

0634

Welnee. Allemaal vage plannen. Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren hoor, maar een grid met 20 wagens is niks mis mee. Ik heb helemaal niks met kansloze teams als Caterham of Marussia waar al jaren geen enkel schot in zit. Die ben ik net zo lief kwijt dan rijk.