Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 19 november 2013 - 17:51:54
Ik hou meer van de wat stoerdere jaren 70 en 80 wagens, maar ja, da's nou eenmaal smaak.


Jaren 70, 80 en 90...Cleane auto's zonder een veelheid aan flapjes en datjes. En diversiteit tussen de teams!

Jehoentelaar

Eerste helft jaren '90 is voor mij het summum. 8)

KVDracer

Citaat van: Maikel0230 op 19 november 2013 - 17:15:50
Persoonlijk heb ik nooit echt veel problemen gehad met de aesthetica vanaf 2009 (behalve dan die getrapte neuzen, oh de horror).

Toch moet ik toegeven dat dit



zoveel mooier is dan dit



Ieder zijn eigen meug.

Ieder zijn ding, maar geef mij maar de onderste.
Veel minder vleugeltjes en zeker die flap die over de neus loopt heb ik steeds afschuwelijk gevonden. Als ik naar afgelopen jaar kijk moet ik zeggen dat ik de wagens van 2009 de mooiste vind. Voorvleugel, achtervleugel, body en voor de rest geen afschuwelijke vleugels.

NielsD

De aller- allermooiste wagens stammen toch uit de periode 1995 tot 1999. Vooral de Benetton van 1996 en de Williams van 1997.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Gerard

Geen F1 race in Zuid Korea in 2014.... Dus nnaast India "verliezen" we ook deze.... :P

Bron; http://www.nu.nl/sport/3633835/geen-grand-prix-zuid-korea-in-2014.html


Jehoentelaar

Nou, ik lig er wakker van hoor. ;)

Wings

Integendeel: ik slaap vanaf vanavond beter. ;)

robbert

alé goed nieuws. Hoeveel races telt de kalender nu?

Franky R.

Citaat van: Gerard op 20 november 2013 - 15:44:58
Geen F1 race in Zuid Korea in 2014.... Dus nnaast India "verliezen" we ook deze.... :P

Bron; http://www.nu.nl/sport/3633835/geen-grand-prix-zuid-korea-in-2014.html


Beter laat dan nooit...wat een droeve gedoe was dat in Z-Korea zeg!!! :( :( :(

Gerard

#1704
De voorlopige kalender volgens de mensen bij Sky... 19 races...
http://www.jenniegow.co.uk/2014-schedule-f1/


Perton

Te idioot voor woorden dat Aussie en Maleisië niet back-to-back is. Had dan China en Bahrein omgewisseld (was China in het verleden niet al eerder normaalgesproken?), dan had Maleisië daarmee nog back-to-back gekund.

Japan en Rusland beetje raar dat dat back-to-back is gezien het feit dat Sochi nieuw is en nieuwe races normaalgesproken nooit back-to-back worden geplaatst (als ik Saward tenminste mag gelopen).

Jammer dat Abu Dhabi seizoensfinale is, maar wel logisch met het oog op een testsessie daar na afloop van het seizoen.

Korea en India zal ik totaal niet missen, New Jersey jammer dat die niet doorgaat, Mexico niet gezien de verkrachting van het circuit die ze van plan waren.

Arthur

Citaat van: Perton op 20 november 2013 - 22:25:21
Te idioot voor woorden dat Aussie en Maleisië niet back-to-back is. Had dan China en Bahrein omgewisseld (was China in het verleden niet al eerder normaalgesproken?), dan had Maleisië daarmee nog back-to-back gekund.

Japan en Rusland beetje raar dat dat back-to-back is gezien het feit dat Sochi nieuw is en nieuwe races normaalgesproken nooit back-to-back worden geplaatst (als ik Saward tenminste mag gelopen).

Jammer dat Abu Dhabi seizoensfinale is, maar wel logisch met het oog op een testsessie daar na afloop van het seizoen.

Korea en India zal ik totaal niet missen, New Jersey jammer dat die niet doorgaat, Mexico niet gezien de verkrachting van het circuit die ze van plan waren.

Net zoals ze Hockenheim veranderd hebben, je kunt het rustig een groepsverkrachting noemen....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

Eigenlijk heb ik meerdere wensen, zoals een fikse boete voor teams die tijdens vrije trainingen in de pitbox blijven vanwege de regen en daarmee een dikke middelvinger opsteken naar het opgedraafd publiek. Echter bovenaan mijn lijstje voor Sinterklaas is: afschaffing van stuurflippers en de halfautomatische versnellingsbak.

Ooit was het misschien een briljante uitvinding (John Barnard, Ferrari 1989) die het team verder naar voren hielp op de grid. Maar als eenmaal alle teams hierover beschikken valt dit voordeel weg en kun je nadenken over de meerwaarde ervan in een breder perspectief. En die is nul wat mij betreft - en dan druk ik me nog mild uit. Ik vind ze walgelijk, verfoeilijk, de dood in de pot. Wat heeft dit nu te maken met het coureurschap, met de edele kunst van de wagenbeheersing? Weg ermee. (dit is niet ongebruikelijk; er worden wel vaker hulpmiddelen afgeschaft nadat ze eenmaal gemeen goed zijn geworden, bv skirts in 1981)

Op de eerste plaats kan ik me als toeschouwer hier niet mee identificeren aangezien ik ze zelf niet in mijn auto heb. Op de tweede plaats neemt het een stuk vaardigheid weg waarmee coureurs zich kunnen onderscheiden. Het verschil tussen rauwdouwers en coureurs met een fluwelen touch die èn snel kunnen gaan, èn hun materiaal heel kunnen houden moet weer tot uitdrukking komen. Daarnaast is er niets mooier dan een coureur daadwerkelijk te zien werken. Ooit (hier komt een ouwelul-verhaal uit de F1 Zandvoort periode) kon je vanaf de duinrand coureurs vlak voor de panoramabocht zien terugschakelen. Dat was voor mij het summum van kijkplezier, helemaal in combinatie met een inhaalactie.  300 km per uur door een bocht met twee handen aan het stuur is geen kunst, maar doe het maar eens met een hand, en die ander op een onwillige pook. Dat wil ik zien!

0634

#1708
Ik heb zelf ook geen voorvleugel of open wielen. Ik identificeer me sowieso niet met F1-coureurs en probeer me tijdens het autorijden ook niet met hen te meten.

Ik zag het graag, handgeschakelde bakken, maar het is passé. Sommige dingen moet je niet meer willen. De impact van het herinvoeren zou veel en veel te groot zijn. Geen rijder die er aan gewend is om in een bocht de hand van het stuur te halen en te schakelen. Je moet er zelfs aan denken om het in lagere Formule klassen dan ook maar in te gaan voeren, om er aan te wennen.

De auto's zijn er ook niet meer op gebouwd. Senna en Prost hadden vroeger vier, vijf knoppen en een pook, tegenwoordig hebben ze een halve laptop als stuur. Ga ze dan ook niet vragen om nog handmatig te schakelen. Met koppeling.

Ergens zou ik het wel leuk vinden hoor, echt, maar het is net als de Nordschleife of een rokende James Hunt naast zijn Hesketh: niet meer van deze tijd.


Perton

Ik kan me ook niet identificeren met de goals die Zlatan maak, dus voor mij zou dat in de autosport ook niet per se hoeven. Formule 1 moet draaien om vooruitstrevende techniek, het beste van het beste (wel met grenzen, er moet een sportief en menselijk element in blijven zitten) en in de huidige tijdsgeest is dat dus groen, groen, groen. Dat is dan ook mijn toekomstwens :P