Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Edwin90

Ik vond de wagens van 2008 juist gaaf! Beter dan die uit verhouding getrokken misbaksels die vanaf 2009 rondrijden. De term het oog wil ook wat is in de Formule 1 de laatste jaren helemaal geschrapt.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 16 november 2013 - 14:56:08
Dat is leuk, een paar lelijke auto's noemen, maar tegenwoordig zijn ze allemaal lelijk en in die jaren waren de meesten gewoon mooi. Althans, dat is mijn mening.

Ik kan er nog veel meer noemen hoor. ;)
Maar goed, in die jaren hadden de ontwerpers natuurlijk ook nog veel meer vrijheid. F1 is qua uiterlijk gewoon 'n eenheidsworst geworden. Dus ja ... als er dan één auto lelijk is, dan is de rest dat ook al gauw.


CitaatDie hele lichting auto's van de laatste 4,5 jaar is dramatisch voor het oog.

De Engelsen hebben daar 'n mooi gezegde voor, namelijk: Beauty is in the eye of the beholder.
Ik vind dat namelijk helemaal niet. Ja ... die getrapte neuzen was 'n verschrikking, maar voor de rest vind ik ze niets minder mooi als begin deze eeuw.

0634

Dat is inderdaad smaak natuurlijk. Maar ik vind het fragiele speelautootjes. Die forsere monsters van vroeger vind ik gewoon veel krachtiger, mooier, robuuster. Maar ja, de discussie over wat mooier is, is natuurlijk ondoenlijk.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 16 november 2013 - 15:25:42
Ik vond de wagens van 2008 juist gaaf! Beter dan die uit verhouding getrokken misbaksels die vanaf 2009 rondrijden. De term het oog wil ook wat is in de Formule 1 de laatste jaren helemaal geschrapt.

Vanaf 2011 vond ik de auto's er opnieuw alsmaar mooier uitzien. De ontwerpers beheersten de limieten waarbinnen ze moesten werken duidelijk zichtbaar al een stuk beter dan in 2009 en ook die verschrikkelijke rugvinnen waren definitief verdwenen. Ook de huidige auto's zonder getrapte neus (McLaren, Force India...) vind ik best wel mooi. Maar als je ziet wat er nu in de pijplijn zit...

Jozef

Ik vond de auto's van 2008 over het algemeen echt cool, vooral de Sauber.

In/sinds 2009 verschenen er veel gedrochten maar de BGP001 vind ik nog steeds een van de mooiste auto's van de laatste 15 jaar.

Jehoentelaar

Van mij mag er best wat lelijk spul tussen zitten, maar het moet niet zo zijn dat het hele zooitje geen gezicht meer is. Maar ja, dat krijg je als alles is dichtgetimmerd.

Jozef

Dat is inderdaad een 'probleem'. Als je ze allemaal wit schildert, zal het weinig mensen lukken om de verschillende teams te herkennen. Een leek zal zelfs moeite moeten doen om überhaupt verschillen te zien tussen de auto's.

Jehoentelaar

Ik zou dan nu ook geen flauw idee meer hebben. Zonder de livery's zie ik echt het verschil tussen die dingen niet. Hooguit de Marussia omdat die wel een typerend verloop van de neus heeft.

Franky R.

Een leuke vraag om jezelf druk mee te houden. Zouden de auto's nog steeds zoveel op elkaar lijken, zonder de dwingende hand van de FIA?


Immers hoppen de ingenieurs tegenwoordig veel makkelijker van team naar team.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 18 november 2013 - 18:35:14
Ik zou dan nu ook geen flauw idee meer hebben. Zonder de livery's zie ik echt het verschil tussen die dingen niet. Hooguit de Marussia omdat die wel een typerend verloop van de neus heeft.

Eens. Ik zou alleen de Red Bull waarschijnlijk nog herkennen. Omdat die vooraan rijdt ;).

T.Nuvolari

... en aangezien de coureurs evenveel van helmkleur wisselen als van onderbroek moet je daar ook niet meer op letten...

Gerard

Citaat van: M@rc op 19 november 2013 - 15:24:01
... en aangezien de coureurs evenveel van helmkleur wisselen als van onderbroek moet je daar ook niet meer op letten...
uh, om de week een schone onderbroek bedoel je? ???  :-\

GATVERDEGATVERDAMME!  ;D

Maikel0230

Persoonlijk heb ik nooit echt veel problemen gehad met de aesthetica vanaf 2009 (behalve dan die getrapte neuzen, oh de horror).

Toch moet ik toegeven dat dit



zoveel mooier is dan dit



Ieder zijn eigen meug.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Ja, als ze er in 2008 al slicks onder hadden gezet, dan was het perfect geweest voor mij. :)

0634

Ik hou meer van de wat stoerdere jaren 70 en 80 wagens, maar ja, da's nou eenmaal smaak.