Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Matthijs

Citaat van: Gerard op 11 november 2013 - 14:36:41
Dat de beste wint, prachtig, zo hoort het...
Maar zonder enige vorm van tegenwind op je sloffen de titel binnenkaren... mwa, daar vind ik niet zoveel aan
Kun je zeggen dat het de vruchten zijn van het " jaren lang hard werken" maar dat maakt voor ons fans geen hol uit, saai blijft saai...

Ben overigens bebnieuwd hoeveel fans de F1 overhoud als Seb de komende 3 jaar ook zo dominant is als dit jaar....
Kaarten voor races, TV rechten etc .zullen duurder en duurder worden als mensen afhaken omdat alle spanning eruit is!

Ja dominantie is saai dat klopt. Maar dat komt met vlagen. Na de saaie dominante jaren van Schumacher kwamen een flink aantal topjaren met hevige strijd vooraan! Ik twijfel er niet aan dat binnen enkele jaren de dominantie van RedBull en Vettel kleiner of helemaal weg is. Zonder kunstmatige ingrepen.

Gerard

Ik hoop het van harte!
Jaren als 2007/2008 waren toch wel de hoogtepunten wat mij betreft! :)

0634

2008? Dat WK was toch al heel snel beslist? ;)

robbert


SDG

Citaat van: Matthijs op 11 november 2013 - 14:45:59
Ja dominantie is saai dat klopt. Maar dat komt met vlagen. Na de saaie dominante jaren van Schumacher kwamen een flink aantal topjaren met hevige strijd vooraan! Ik twijfel er niet aan dat binnen enkele jaren de dominantie van RedBull en Vettel kleiner of helemaal weg is. Zonder kunstmatige ingrepen.

Het hangt er ook vanaf hoe het kampioenschap verloopt en hoe snel de beslissing valt. Vettel werd dan wel al vier keer op rij kampioen, maar op de manier waarop dat in 2010 en 2012 gebeurde, met de beslissing die pas in de laatste race viel, je kunt toch niet zeggen dat dat saai en voorspelbaar was? Dat waren toch twee geweldige seizoenen?

robbert

Citaat van: SDG op 11 november 2013 - 18:19:23
Citaat van: Matthijs op 11 november 2013 - 14:45:59
Ja dominantie is saai dat klopt. Maar dat komt met vlagen. Na de saaie dominante jaren van Schumacher kwamen een flink aantal topjaren met hevige strijd vooraan! Ik twijfel er niet aan dat binnen enkele jaren de dominantie van RedBull en Vettel kleiner of helemaal weg is. Zonder kunstmatige ingrepen.

Het hangt er ook vanaf hoe het kampioenschap verloopt en hoe snel de beslissing valt. Vettel werd dan wel al vier keer op rij kampioen, maar op de manier waarop dat in 2010 en 2012 gebeurde, met de beslissing die pas in de laatste race viel, je kunt toch niet zeggen dat dat saai en voorspelbaar was? Dat waren toch twee geweldige seizoenen?

dat vinden de vettelhaters niet. ik vond vooral 2012 zeer spannend

Kootje

Jawel hoor, ook ik als Vettelhater vindt dat. ;)

0634

Ik ook. Geen enkel probleem mee als Vettel volgend jaar kampioen wordt op een dergelijke manier. Alhoewel ik het een ander na de afgelopen vier jaar misschien wel iets meer gun, is het vnml de manier waarop die het leuk of niet leuk maakt.

Gerard

#1628
Citaat van: robbert op 11 november 2013 - 18:12:20
Citaat van: Jeroen op 11 november 2013 - 17:16:45
2008? Dat WK was toch al heel snel beslist? ;)

ja vanaf race 1 ;D
;D
2012 was het jaaar dat Alosno werd "opgehouden" in Abu Dhabi door Petrov? of was dat 2011?

pff ik word oud, ik weet het niet meer.. ;D


Kootje

Citaat van: Jeroen op 11 november 2013 - 19:52:12
Ik ook. Geen enkel probleem mee als Vettel volgend jaar kampioen wordt op een dergelijke manier. Alhoewel ik het een ander na de afgelopen vier jaar misschien wel iets meer gun, is het vnml de manier waarop die het leuk of niet leuk maakt.

Precies.
Ook ik zie liever 'n ander kampioen (Hamilton, Räikkönen) worden, maar als Vettel aan het eind vd rit z'n 5e titel pakt vindt ik dat ook best. Als het maar aan het eind vd rit is en niet al 'n X aantal races voor het einde seizoen. Ik heb 'n hekel aan dominantie, dat maakt de sport saai.

Wallie

Volgend jaar is ook toekomst, volgens autosport gaan de neuzen er volgend jaar zo uit zien:


CitaatFormula 1 teams worried about 'ugly' 2014 cars
By Craig Scarborough    Tuesday, November 12th 2013, 15:25 GMT

F1 teams worried about 'ugly' 2014 cars

Formula 1 teams are concerned that the 2014 technical regulations are forcing them into 'ugly' designs with hooked nose sections, as shown by this AUTOSPORT image.

The rules for next season require a high chassis of 525mm and a low nose tip at 185mm.

But the regulations only demand a relatively small nose tip cross-section, and teams will want to minimise the width of this area to improve air flow under the chassis.

That raises the prospect of slender, drooping nose tip extensions to meet minimum rules requirements for this section, protruding from a higher, more bulky, section that will pass crash tests and fit teams' aerodynamic needs.

While not all teams are believed to be heading down this design route, it is understood that several leading outfits believe it is the best solution.

AUTOSPORT understands that some senior Formula 1 technical personnel have already called for changes to improve aesthetics, but this was not successful due to a lack of agreement on the need to do something.

An FIA technical directive has also been issued ruling out an alternative nose solution that was put forward with a request for clarification.

Red Bull design chief Adrian Newey and McLaren sporting director Sam Michael have admitted that the 2014 cars are likely to be "ugly" due to the front impact structure.

"The low nose is not a problem," Michael explained.

"The problem is the vagaries in the way you get through the crash test - and the teams will mostly be going down one solution.

"It is not because of the chassis height."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111262

Wat een lelijk gedrocht!
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Maikel0230

AAAAAAAAHHHHH, mijn ogen, het brandt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:'( :'( :'( :'( :'( :'(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

ja verschillende teams hadden gelijk. De wagens worden oerlelijk. En dat voor een aantal jaar

0634

Naja, die neuzen vallen toch wel mee? Een stuk beter dan die getrapte gedrochten van vorig jaar.