Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

#1560
Citaat van: Kootje op 27 september 2013 - 17:44:22
Oke, das dan ook weer duidelijk.

(de betekenis dan hé? de werking totaal niet

Ik ken het Mercedes-systeem niet maar het idee om voor- en achterwielen te verbinden in een raceauto heeft doorgaans te maken met het gedrag tijdens accelereren en (vooral) remmen. Als je remt, verplaatst het gewicht van de auto zich naar voren waardoor de voorwielen inveren en de achterwielen uitveren. Dit kan ongewenst zijn omdat het de camberhoek van de wielen verandert (wat wel wenselijk kan zijn bij het inveren naar links of rechts als je de bocht om gaat, maar dus niet als je remt of optrekt). Door voor en achter te verbinden, kun je het in- en uitveren tijdens remmen en accelereren beperken.

Nogmaals, ik weet niet of dit het idee van Mercedes is, maar dit is volgens mij meestal waar het om gaat. Het is eigenlijk te vergelijken met een antirollbar: die beperkt het rollen van de auto in de bocht. Dit systeem zou je dan een "antipitchbar" kunnen noemen omdat het het 'duiken' (pitch) van de auto beperkt.

Edit: met even heel snel googelen lijkt het erop dat het er bij Mercedes wel om gaat om dit in- en uitveren te beperken zoals ik zei, maar dan niet om de verandering in camber te beperken maar om de aerodynamica niet te verstoren.

Kootje

Toch fijn dat er ook technisch onderlegde mensen zijn. Nu snap ik het wel. Thanx.

Jehoentelaar

Dat zijn dan van die technologische dingen die ik persoonlijk wel leuk vind. En wat mogen we blij zijn dat Jozef hier is. :)

Over het geluid: er is nauwelijks wat te zeggen over een digitaal geluid, maar de wat zwaardere geluiden vind ik wel mooi. Beetje zoals die V8-motoren van midden jaren '90. Hoop dat het geluidstechnisch die kant op gaat. De huidige generatie V8-motoren heeft het allemaal net niet: niet laag en niet hoog genoeg. V10 is natuurlijk nog beter, maar dat gaan we helaas niet meer terugzien.

Wings

Volgens mij probeert men met FRIC het effect van de actieve (en verboden) wielophanging te verkrijgen namelijk; een gelijke rijhoogte in bochten,  tijdens sturen, remmen en accelereren. De auto wordt dan stabieler en laat zich makkelijker lezen wat resulteert in snellere rondetijden én gelijkmatigere slijtage. Dit systeem werkt passief dus het gebeurt als de auto beweegt. Dat is wel toegestaan.

Maikel0230

In april riep ik nog dat Bernie die roterende camera's maar moest afkijken van indycar en vandaag instaleerde de FOM voor de eerste keer een roterende camera op de wagen van Fernando Alonso. Een verbetering ongetwijfeld voor de kijkervaring van de F1 fab

Citaat van: Maikel0230 op 13 april 2013 - 19:38:13
Citaat van: Franky R. op 13 april 2013 - 14:30:42
Niet mee eens. Nu moeten de coureurs harder werken, om hun auto op beide compounds te laten werken. Overigens heeft Bernie die verplichting afgekeken van de Champcars... ;)

Keek hij die roterende camera's maar eens af van indycars dat zou leuk zijn en zo zouden bepaalde on-track incidenten nog beter beoordeeld kunnen worden.  ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Enzo

Heb ze nog niet gezien in VT2 Maikel, is Alonso de enige die dit heeft?

Maikel0230



Bekijk het snel nu het nog kan, FOM zal dit filmpje wel snel verwijderen denk ik. In VT1 was Alonso de enige die het had.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Enzo

Citaat van: Maikel0230 op 01 november 2013 - 17:24:20


Bekijk het snel nu het nog kan, FOM zal dit filmpje wel snel verwijderen denk ik. In VT1 was Alonso de enige die het had.

Gaaf hoor, van mij mag dat wel verplicht op elke wagen.  8)
Dank voor de link.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 01 november 2013 - 17:24:20


Bekijk het snel nu het nog kan, FOM zal dit filmpje wel snel verwijderen denk ik. In VT1 was Alonso de enige die het had.

Roterende camera ... ??? ... enige dat roteert is dat achterwiel. ;) :P

Franky R.

Daar komen ze nu pas mee? Ach, beter laat dan nooit... ::)

0634

Ik heb daar nooit veel mee. Net als met zo'n kanaal dat je zelf kan kiezen welke camera. Ik wil altijd gewoon het standaard beeld zien. Uiteindelijk geeft dat het beste beeld.

Kan me er bijvoorbeeld ook gruwelijk aan irriteren als er tijdens een inhaalactie een onboardcamera wordt gebruikt. Dan zie je dus vaak de andere wagen niet. Ziet er wel fraai uit, maar ik wil overzicht.

robbert

Citaat van: Jeroen op 01 november 2013 - 18:45:43
Ik heb daar nooit veel mee. Net als met zo'n kanaal dat je zelf kan kiezen welke camera. Ik wil altijd gewoon het standaard beeld zien. Uiteindelijk geeft dat het beste beeld.

Kan me er bijvoorbeeld ook gruwelijk aan irriteren als er tijdens een inhaalactie een onboardcamera wordt gebruikt. Dan zie je dus vaak de andere wagen niet. Ziet er wel fraai uit, maar ik wil overzicht.

ja inderdaad, het enigste dat je kan goed zien, is hoe dicht de andere wagen zit. Maar als je een inhaalactie wil zien, dan ben je best met een camera die langs het circuit staat

janke

Laten ze maar eens een camera in een engine stoppen. Dat kan hoor. Gearbox net zo. :D
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Krijg je de inhaalacties niet beter van te zien hoor. :P

janke

Some things are too important to be left in the past.