Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Nou, vind ik niet, Franky. Ik lees doorgaans alleen maar dat de 2014-wagens langzamer zijn, het is fijn om te lezen dat Renault blijkbaar meent van niet.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 september 2013 - 08:20:06
Nou, vind ik niet, Franky. Ik lees doorgaans alleen maar dat de 2014-wagens langzamer zijn, het is fijn om te lezen dat Renault blijkbaar meent van niet.
Vergis je niet....ook ik hoop dat Renault gelijk krijgt, doch is de F1 sinds 2004 minder snel geworden. De baanrecords verreden in 2004 blijven nog wel even staan...[correct me if I'm wrong]

0634

Dat zal best, maar daarom is het des te fijner om eens te lezen dat er ook mensen zijn die menen dat de sport dus sneller zal gaan worden.

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 07 september 2013 - 12:35:30
Citaat van: Jeroen op 07 september 2013 - 08:20:06
Nou, vind ik niet, Franky. Ik lees doorgaans alleen maar dat de 2014-wagens langzamer zijn, het is fijn om te lezen dat Renault blijkbaar meent van niet.
Vergis je niet....ook ik hoop dat Renault gelijk krijgt, doch is de F1 sinds 2004 minder snel geworden. De baanrecords verreden in 2004 blijven nog wel even staan...[correct me if I'm wrong]
Mee eens, 2004 was het snelste jaar voorlopig. Maar dat komt behalve de V10 en de aerodynamica ook doordat de teams tegenwoordig met snel slijtend rubber rijden (reden) en niet meer mogen tanken. Kortom: op vers rubber is de auto zwaar en met een lichte auto zijn de banden versleten. Niet een ideale situatie om het baanrecord te breken (want die wordt alleen in de race geregistreerd). Ik denk dat het in de kwalificatie regelmatig voorkomt dat de huidige auto's sneller zijn dan in 2004.

Franky R.


Sabai


Edwin90

Citaat van: Sabai op 16 september 2013 - 21:03:49
Citaat van: Franky R. op 16 september 2013 - 18:48:46
http://www.gppits.net/nieuws/motorentekort_in_2014/

Nog even en dan kunnen ze ook meedoen met de 24 uur van le mans

Nou, er gaan wilde geruchten dat Ferrari mee wil doen aan de 24uur met een protoype. En daar zou inderdaad de F1 motor basis voor moeten staan. Het schijnt dat de motoren voor Le Mans en de Formule1 steeds meer op elkaar gaan lijken?

Met de nadruk op schijnt, want ik heb weinig kaas gegeten van techniek e.d.

robbert

ja en ferrari heeft dus wel problemen met hun motoren voor 2014. Die zouden blijkbaar te zwaar wegen voor hun wagen.

Fabian

Citaat van: robbert op 16 september 2013 - 21:49:34
ja en ferrari heeft dus wel problemen met hun motoren voor 2014. Die zouden blijkbaar te zwaar wegen voor hun wagen.
Waar heb je dat vandaan??? Puur uit interesse!

Dan moeten Alonso en Räikkönen maar afvallen om het te compenseren!  ;)

robbert

uit andere nieuwssites, maar weet niet of ik hier een link mag plaatsen.

Fabian

Mag wel hoor. Anders kan je een PM sturen.

Matthijs

De auto mag 690 wegen dus ze hebben flink wat extra marge gekregen. Me dunkt dat ze wel een motor kunnen bouwen die licht genoeg is. Wat ze misschien bedoelen is dat de motor zwaarder is dan de concurrentie, waardoor teams met een Ferrari-motor minder met ballast kunnen schuiven.

Jehoentelaar

Dat betekent dat ze op een select aantal circuits in het nadeel zouden zijn. Je zou zeggen dat dat dan de circuits zijn waarbij je de ballast vooral naar voren wilt halen, maar dat is misschien te simpel gedacht.

0634

Citaat van: Matthijs op 17 september 2013 - 08:45:02
De auto mag 690 wegen dus ze hebben flink wat extra marge gekregen. Me dunkt dat ze wel een motor kunnen bouwen die licht genoeg is. Wat ze misschien bedoelen is dat de motor zwaarder is dan de concurrentie, waardoor teams met een Ferrari-motor minder met ballast kunnen schuiven.
Hoe zou Ferrari in dit stadium al weten hoe zwaar de prototypes van de concurrenten wegen?

(oprechte vraag hoor, ik heb eigenlijk geen idee of ze dat soort dingen weten)

Maikel0230

Hier moet ik Jeroen in bijstaan, we zullen de geheimen van die motoren pas te weten komen als ze op de baan hun prestaties tentoonstellen. En de mankementen kunnen pas later in het seizoen blootgesteld worden als ze al tijdens de tests niet in de fik vliegen ;)



Het zal weer vreemd zijn om eens om de zoveel ronden een motor te zien gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25