Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Mwah .... als ik kijk naar 'n baan lay-out, kijk ik naar mogelijkheden voor uitremacties en of er hoogteverschillen inzitten. Waar de baan ligt is voor mij echt bijzaak. Ik weet natuurlijk niet hoe de rest daarover denkt.

0634

Nou, die uitremacties worden zo op het oog heel moeilijk. Net als in Abu Dhabi; na het lange rechte stuk steevast een veel te haakse bocht en dus vermoedelijk maar één racelijn. Dat wat Alonso dus verfoeide in 2010 achter die Rus. Daar moet een veel vloeiendere bocht liggen.

Kootje

het moet ook niet te makkelijk worden hé?

0634

Nee, maar het moet wel mogelijk zijn. Als iemand als Alonso veertig ronden of zoiets niet langs Petrov komt, dan durf ik te stellen dat het schier onmogelijk is, als de auto's onderling niet téveel verschillen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2013 - 16:02:27
Nee, maar het moet wel mogelijk zijn. Als iemand als Alonso veertig ronden of zoiets niet langs Petrov komt, dan durf ik te stellen dat het schier onmogelijk is, als de auto's onderling niet téveel verschillen.
Wel gek dan, dat er in de GP2 of AutoGP veel meer strijd te zien was...

0634

Citaat van: Franky R. op 25 augustus 2013 - 16:10:38
Wel gek dan, dat er in de GP2 of AutoGP veel meer strijd te zien was...
Niks geks aan. Is altijd zo. Maar wij kijken naar F1 toch, daar waar inhalen altijd twee klappen moeilijker is. Andere configuratie en alles. En in de F1 blijkt dat rechte stuk met die bocht geen geweldige combi en Alonso mopperde achteraf dat dat kwam omdat je daar maar één lijn kunt rijden. Dat neem ik dan serieus.

Nogmaals, in werkelijkheid moet blijken hoe goed of niet goed die baan is, maar ik deel in deze Jozef's mening, dat ik niet inzie waarom deze layout zo goed zou zijn, zoals het volgens velen blijkbaar is. Ik zie geen potentiele 130R of Parabolica. Ik zie slechts een tamelijk inspiratieloos ontwerp. Niks meer dan dat.

Franky R.

@Jeroen,


Ik heb alleen gezegd dat ik benieuwd was naar de lay-out, niet dat het zo fantastisch was...Want dat kun je niet op de voorhand weten...


En het e.e.a. hangt ook af van persoonlijke voorkeur. Ik zelf hou van pijnsnelle banen, zoals Monza, het oude Hockheim..maar ook Avus of Norisring.


Zo zal Kootje ook weer zijn voorkeur hebben?


CitaatEn toch zou ik een F1-race op een oval saai vinden. Dan mag het nog Indianapolis zijn.


Voor ons als toeschouwers, misschien! Ik weet zeker dat de coureurs ogen tekort komen... ;D  ...En Jeroen, we hadden het over de aantrekkelijkheid van circuits [qua aantal bochten en zo], toch? Me dunkt is Indy ook een circuit! ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 25 augustus 2013 - 16:22:05
Ik heb alleen gezegd dat ik benieuwd was naar de lay-out, niet dat het zo fantastisch was...Want dat kun je niet op de voorhand weten...
Er werd gezegd interessant. En dat mag je of wie dan ook uiteraard vinden, maar zo op het eerste gezicht lijkt het mij allesbehalve interessant.

CitaatEn het e.e.a. hangt ook af van persoonlijke voorkeur. Ik zelf hou van pijnsnelle banen, zoals Monza, het oude Hockheim..maar ook Avus of Norisring.
Ligt eraan. Niet op alle snelle banen kan je lekker racen. Op het oude Hockenheim wel, en op Montreal ook, maar op Monza is de race over het algemeen gewoon heel vaak een optocht.

Overigens vond ik Avus wel heel erg matig hoor... Er mag wel wat gestuurd worden zo af en toe ;).

CitaatVoor ons als toeschouwers, misschien! Ik weet zeker dat de coureurs ogen tekort komen... ;D  ...En Jeroen, we hadden het over de aantrekkelijkheid van circuits [qua aantal bochten en zo], toch? Me dunkt is Indy ook een circuit! ;)

Ehm, Franky: dat was mijn quote niet, maar van Jozef ;).

Mijn mening over ovals in het algemeen: geen reet aan. De Indy500 kijk ik vaak wel, maar als ik hem mis, vind ik het ook prima. Duurt me allemaal veel te lang, vind er weinig knaps aan, veel te veel neutralisaties. Alleen rauwe snelheid doet mij niks.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 25 augustus 2013 - 16:22:05
En het e.e.a. hangt ook af van persoonlijke voorkeur. Ik zelf hou van pijnsnelle banen, zoals Monza, het oude Hockheim..maar ook Avus of Norisring.

Zo zal Kootje ook weer zijn voorkeur hebben?


Idd.

Ik hou van banen waar je 'n hoge kans op uitremacties en inhaalmanouvres hebt, en van New Jersey verwacht ik dat dat zo'n baan is. Uiteraard is dat gebaseerd op de tekeningen, foto's en video's die er over deze baan beschikbaar zijn, weten doe ik het ook niet.

Jehoentelaar

Die tekening van de vorige pagina in dit draadje is op basis van de huidige infrastructuur. Terwijl F1 juist zo goed in staat is om alles te verbouwen tot alles aan de (soms enorm overtrokken) regels voldoet.

En ja, ik ben gek op Canada. Het zal mij een zorg zijn of een lay-out er boeiend uit ziet of dat het een uitdagende baan is, zolang het racen maar goed is. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Jozef

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2013 - 11:24:41
Oké .... maar daar ben ik er dus één van. Ik zie echt wel mogelijkheden op deze baan, juist vanwege die semi-rechte stukken gevolgd door 'n haakse rechter. Toegegeven, op dat plaatje ziet het er niet uit, maar op dit plaatje .... ::)

http://cdn.rsvlts.com/wp-content/uploads/2012/07/NJ-Formula-1-race-track.jpg

Ik zie daar wel mogelijkheden in bocht 1, 5 (mét DRS), 12, 14 & 17 (zonder DRS) voor mooie uitremacties. De uitloopstroken zijn er, dus daar zal het niet echt aan liggen. De baan is breed, genoeg al lijkt dat door de vangrails minder, aangezien het hier hoofdverkeersaders betreft. (uit ervaring weet ik dat die in Amerika over het algemeen erg breed zijn) Voeg daarbij de hoogteverschillen geïllustreerd op dit plaatje,

http://f1us.co/wp-content/uploads/2011/10/gp-of-a-track-map.jpg

en ik denk dat het juiste recept voor 'n mooie race aanwezig is. De skyline van New York, zeker in het geval van 'n avond/nachtrace, is 'n leuke bonus die het plaatje compleet maakt. ;)

http://us.123rf.com/400wm/400/400/sepavo/sepavo1109/sepavo110900128/10545796-new-york-city-skyline-viewed-from-weehawken-new-jersey.jpg

Voor bocht 1 en voor de chicane heb je rechte stukjes van niks en er zal dus ook niet ingehaald worden. Na de chicane heb je een zigzaggend recht stuk, waardoor het als achterligger onmogelijk is om langszij te komen (de voorligger hoeft gewoon de racelijn te volgen om afwisselend links en rechts de deur dicht de gooien). In 'bocht' 11 hang je dus nog steeds achter de versnellingsbak van je voorligger en het stuk naar bocht 12 is te kort om er nog voorbij te komen, al is uitremmen hier wel een optie. Bocht 14/15 is eerst een knikje naar rechts en dan een bocht van bijna 180 graden, door dat knikje is het ook weer een lastige plek om in te halen. Alleen bocht 18, dat is écht een serieuze inhaalplek.

Ik weet dat dit een eerder pessimistische kijk is, maar zo denk ik erover.

Kootje

en wie weet heb je gelijk

ik hoop en denk van niet, maar zolang er niet gereden wordt zullen we t ook niet weten

Edwin90

Het lijkt me alleen al gaaf om de wagens full speed die heuvel op te zien klimmen met al die kleine knikjes  :) helemaal in de eerste ronde.

Lijkt me tot nu toe echt een leuke baan. Maar nu heb ik wat met stratencircuits.

Gonzalo

Grandprix.com:

Renault chief thinks 2014 cars to be faster

Renault chief Remi Taffin does not think the cars will lose much of their speed as F1 moves from V8 to V6 power next year.

"I don't think we'll lose so much," the French marque's head of track operations told Russia's Championat.

"Formula one is formula one, and we want the cars to still be the quickest. And they will be fast," he said.

"I think that at the beginning of the season they will be slower than the current cars by a second, but after mid-season they could even be faster.

"It's always been like that, (such as) when we moved from V10 to V8, and when there were big changes in the aerodynamics in 2009," Taffin added.

What will definitely change dramatically next year, however, is F1's sound. Recently, Renault released an audio clip of its new turbo power, and now Mercedes has followed suit.

The Mercedes clip, which can be heard here (), depicts a development engine at the German marque's Brixworth base simulating a lap of Monza.

Renault's Taffin thinks F1 will be loud enough next year.

"Have you heard the GP3 cars?" he asked. "If you find yourself in the pitlane during their races, you are unlikely to last the whole race without earplugs.

"Yes, the sound of the (F1) engines will be quite different in 2014, but it will still be very loud. It will still be formula one."

Finally, Taffin said there has been progress with 2014 Renault engine deals for existing customers Caterham and Lotus.

"The fact that the contracts are not signed yet does not mean we are not already working with them (for 2014)," he revealed.

"But the signing of the contract is not so simple: we're talking about technical matters, marketing, finance.

"We know that the talks will end positively, but some questions still remain to be answered."

Franky R.

Citaat van: Gonzalo op 06 september 2013 - 18:32:38
Grandprix.com:

Renault chief thinks 2014 cars to be faster

Renault chief Remi Taffin does not think the cars will lose much of their speed as F1 moves from V8 to V6 power next year.

"I don't think we'll lose so much," the French marque's head of track operations told Russia's Championat.

"Formula one is formula one, and we want the cars to still be the quickest. And they will be fast," he said.

"I think that at the beginning of the season they will be slower than the current cars by a second, but after mid-season they could even be faster.

"It's always been like that, (such as) when we moved from V10 to V8, and when there were big changes in the aerodynamics in 2009," Taffin added.

What will definitely change dramatically next year, however, is F1's sound. Recently, Renault released an audio clip of its new turbo power, and now Mercedes has followed suit.

The Mercedes clip, which can be heard here (), depicts a development engine at the German marque's Brixworth base simulating a lap of Monza.

Renault's Taffin thinks F1 will be loud enough next year.

"Have you heard the GP3 cars?" he asked. "If you find yourself in the pitlane during their races, you are unlikely to last the whole race without earplugs.

"Yes, the sound of the (F1) engines will be quite different in 2014, but it will still be very loud. It will still be formula one."

Finally, Taffin said there has been progress with 2014 Renault engine deals for existing customers Caterham and Lotus.

"The fact that the contracts are not signed yet does not mean we are not already working with them (for 2014)," he revealed.

"But the signing of the contract is not so simple: we're talking about technical matters, marketing, finance.

"We know that the talks will end positively, but some questions still remain to be answered."


Hadden we al eerder gepost, al was het Brawn die zich toen zorgen maakte... [size=78%]http://www.gppits.net/nieuws/brawn_betrouwbaarheid_bepalend_in_2014/[/size]