Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Fabian

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2013 - 17:37:19
Klopt. De pics zullen fraai zijn, maar daarintegen lijkt de lay-out me nog niet je van het.
Nee de lay-out zal misschien niet je van het zijn, maar zolang der niet gereden is kunnen we daar nog weinig van zeggen. Misschien levert het wel een hele vette race op.

Kootje

Citaat van: Jozef op 24 augustus 2013 - 17:01:47
Ach kom op, je kunt toch niet serieus menen dat dit misbaksel een interessante lay-out is? Een circuit met 7 bochten. ::)

En hoeveel bochten had het oude Hockenheim?


Het aantal bochten an sich bepaald niet of 'n circuit 'n mooie lay-out heeft, maar het aantal bochten waar je actie kunt verwachten wel. Ik zie in New Jersey zo al 3 bochten die daarvoor de potentie hebben, zelfs zonder DRS. Hoeveel circuits ken jij met net zoveel of zelfs meer van dat soort bochten?

Jozef

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2013 - 18:02:03
Citaat van: Jozef op 24 augustus 2013 - 17:01:47
Ach kom op, je kunt toch niet serieus menen dat dit misbaksel een interessante lay-out is? Een circuit met 7 bochten. ::)

En hoeveel bochten had het oude Hockenheim?
12 à 14, zo even uit het hoofd.

0634

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2013 - 18:02:03
Citaat van: Jozef op 24 augustus 2013 - 17:01:47
Ach kom op, je kunt toch niet serieus menen dat dit misbaksel een interessante lay-out is? Een circuit met 7 bochten. ::)

En hoeveel bochten had het oude Hockenheim?

Het oude Hockenheim had een unieke layout door de enorme snelheden die er gehaald konden worden op de lange rechte lappen baan. Daar kon ingehaald worden, voor iedere chicane. Echte race baan.

Dit New Jersey geval is onvergelijkbaar daarmee. Gekke slingerende rechte stukjes, stratenbaan; dus waarschijnlijk hartstikke smal. Ziet er zo op dit plaatje (maar oké, het is maar een plaatje) niet uit als een baan waarop er lekker geracet kan worden.

Kootje

#1489
Citaat van: Jozef op 24 augustus 2013 - 19:03:32
12 à 14, zo even uit het hoofd.

Ten eerste zijn de chicanes en het stadiongedeelte pas later gekomen en had het circuit oorspronkelijk maar 3 bochten. Later, als je de chicanes als 2 á 3 bochten rekent kreeg het er idd 'n klap meer, maar voor mij is 'n chicane maar één bocht en dan kom je ook niet verder dan 9 stuks.

http://www.circuitsofthepast.nl/nl-NL/hockenheim


Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2013 - 19:06:32
Het oude Hockenheim had een unieke layout door de enorme snelheden die er gehaald konden worden op de lange rechte lappen baan. Daar kon ingehaald worden, voor iedere chicane. Echte race baan.

Maar dat is hier toch niet anders? Ook hier heb je de lange "rechte" stukken met daarna 'n bocht waar waarschijnlijk ingehaald kan worden. Maar goed ... daar ging het vergelijk niet om. Dat ging me vooral om het aantal "echte" bochten dat New Jersey heeft. Dit zou, volgens Jozef, te weinig zijn om de lay-out interessant te vinden. Het Hockenheim zoals wij het graag zagen had slechts twee "echte" bochten meer.


CitaatDit New Jersey geval is onvergelijkbaar daarmee. Gekke slingerende rechte stukjes, stratenbaan; dus waarschijnlijk hartstikke smal. Ziet er zo op dit plaatje (maar oké, het is maar een plaatje) niet uit als een baan waarop er lekker geracet kan worden.

Smal? Weleens in Amerika geweest? Zelfs de eenbaansweggetjes zijn daar breed, laat staan de hoofdverkeersaders in de steden waar deze lay-out overheen is gelegd. Nee .... ik zie hier echt wel mogelijkheden.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 24 augustus 2013 - 17:01:47
Ach kom op, je kunt toch niet serieus menen dat dit misbaksel een interessante lay-out is? Een circuit met 7 bochten. ::)



Indianapolis heeft maar vier bochten, maar als coureur krimpen je ballen [bij de eerste keer] tot erwtjes, aldus Jan Lammers... ;D

Jehoentelaar

Er zijn genoeg hele interessante circuits met nauwelijks bochten. Anderzijds heb je ook circuits met heel veel bochten dat echt gedrochten zijn. Het hangt er maar net vanaf of de auto's passen bij het totale plaatje van het circuit. Monza heeft ook vrij weinig bochten, maar daar hoor je niemand over.

Bovendien is dit ook gewoon iets heel anders dan de vijftig-in-een-dozijn banen die we nu overal op de planeet hebben liggen. Aangezien driekwart van die Tilkedingen hun uitwerking totaal niet hebben, zou dit op zijn minst een kans moeten krijgen.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 24 augustus 2013 - 20:40:23
Citaat van: Jozef op 24 augustus 2013 - 17:01:47
Ach kom op, je kunt toch niet serieus menen dat dit misbaksel een interessante lay-out is? Een circuit met 7 bochten. ::)

Indianapolis heeft maar vier bochten, maar als coureur krimpen je ballen [bij de eerste keer] tot erwtjes, aldus Jan Lammers... ;D

En toch zou ik een F1-race op een oval saai vinden. Dan mag het nog Indianapolis zijn.

0634

#1493
Ik snap ook niet waarom ovals er nou ineens bij worden gehaadl. Totaal andere categorie. Weh bben het hier toch over F1?

Ik vind het ook gewoon een saaie layout. Bijna haakse bochten( dus veelal maar één racelijn), geen echte lange rechte stukken, maar semi lang en dan met gekke slingers. Dan is het ook nog eens een stratencircuit dus relaitef smal, veel vangrailsen ipv uitloopstroken en dus moeilijk inhalen.

Het is alleen maar vanaf een plaatje, dus wie weet. Maar zo op het oog is er helemaal niets spannends aan, maar omdat het in een stad is vinden we moeten we het maar leuk vinden. In Singapore zijn de plaatjes ook fraai, veel fraaier dan in Canada, maar geef mij Canada maar.

Kootje

Maar vind je, als je alleen naar het plaatje kijkt, de lay-out van Canada zo mooi dan?



Dat zijn ook praktisch alleen maar semi-rechte stukken met wat haakse bochten/chicanes. Toch hebben we daar altijd de mooiste races.

0634

Klopt. Daarom zei ik ook: het is alleen maar een plaatje en dus moeilijk te beoordelen.

Maar het was ook als reactie op iemand die het zo'n mooie layout vond, maar dat zie ik echt niet. Ik zie alleen maar facetten die het eerder een waardeloze baan maken dan een mooie. Hoe het uiteindelijk uit zal pakken weet niemand.

Kootje

#1496
Oké .... maar daar ben ik er dus één van. Ik zie echt wel mogelijkheden op deze baan, juist vanwege die semi-rechte stukken gevolgd door 'n haakse rechter. Toegegeven, op dat plaatje ziet het er niet uit, maar op dit plaatje .... ::)



Ik zie daar wel mogelijkheden in bocht 1, 5 (mét DRS), 12, 14 & 17 (zonder DRS) voor mooie uitremacties. De uitloopstroken zijn er, dus daar zal het niet echt aan liggen. De baan is breed, genoeg al lijkt dat door de vangrails minder, aangezien het hier hoofdverkeersaders betreft. (uit ervaring weet ik dat die in Amerika over het algemeen erg breed zijn) Voeg daarbij de hoogteverschillen geïllustreerd op dit plaatje,



en ik denk dat het juiste recept voor 'n mooie race aanwezig is. De skyline van New York, zeker in het geval van 'n avond/nachtrace, is 'n leuke bonus die het plaatje compleet maakt. ;)



0634

Ik betwijfel of je uberhaupt ergens kunt inhalen. Die haakse bochten zijn net als die in Abu Dhabi, zo haaks dat je er maar één racelijn hebt, dus niet in te halen. Verder is het met tweebaanswegen gewoon smal voor een race en wordt aanvallend rijden ingeperkt doordat er vangrails zal staan. Ziet er ook op deze pics uit als een optochtenbaan.

Kootje

Tsja ..... helaas zullen we het voorlopig en wellicht wel nooit weten. Ik keek iig wel uit naar deze GP en ik kan je zeggen, dat doe ik niet gauw als het straatraces betreft. Want idd .... doorgaans zijn dat optochten.

0634

Nou ja, weet je; als je het puur over de layout van de baan hebt; picture deze dan niet in de stad maar ergens in een woestijn of zo, en ik vrees dat niemand enthousiast is. En dan heb ik dus mijn bedenkingen. Maar, er is inderdaad weinig van te zeggen, dat is natuurlijk zo.