Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.


SDG

#1456
Citaat van: Franky R. op 21 juni 2013 - 17:27:38
Ik heb zelden races gemist, maar soms is het niet anders...Al was het vrij bizar dat ik Imola 1994 juist wel had gemist... :-X

Ik vermoed dat ik de laatste vijfentwintig jaar misschien goed en wel vijf races echt gemist heb - dus ook niet opgenomen op video of samenvatting achteraf gezien. Ondertussen heb ik die bewuste races echter alsnog op internet gevonden, haha...

Een van de meest bizarre manieren waarop ik ooit een race miste, was echter ongetwijfeld Monaco 1982. Je weet wel, die race met die sensationele slotronden die uiteindelijk gewonnen werd door Riccardo Patrese. Die dag was ik namelijk gestraft en mocht ik niet kijken omdat ik 's middags de kip met rijst die mijn moeder klaargemaakt had niet lustte...  :P

Kootje

Nadat ik als kleine jongen soms wel, soms ook niet keek en in de jaren '80 eigenlijk vaker niet dan wel, was San Marino '94 wrang genoeg de eerste race in jaren die ik keek. Sindsdien heb ik alleen Frankrijk '96 gemist. Was toen op het Roskilde festival en had 'm opgenomen. Op de terugweg hoorde ik dat Schumacher had gewonnen en tsja .... als ik de uitslag al weet hoef ik 't niet meer te zien. Op dat moment heb ik besloten nooit en dan ook echt nooit meer 'n race niet live te kijken. Nu heb ik mezelf daar niet aan kunnen houden, voornamelijk vanwege de iets te gezellige zaterdagavond, maar heb dan toch altijd de herhalingen gekeken en alle vormen van menselijk contact en media gemeden tot dat zover was. Ondanks dat het me steeds vaker gebeurt dat ik of m'n ogen niet open kan houden, of dat de race me nauwelijks boeit, zie ik dat in de toekomst (wink naar 't topic topic) niet snel veranderen.

SDG

#1458
Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 18:28:37
Nadat ik als kleine jongen soms wel, soms ook niet keek en in de jaren '80 eigenlijk vaker niet dan wel, was San Marino '94 wrang genoeg de eerste race in jaren die ik keek. Sindsdien heb ik alleen Frankrijk '96 gemist. Was toen op het Roskilde festival en had 'm opgenomen. Op de terugweg hoorde ik dat Schumacher had gewonnen en tsja .... als ik de uitslag al weet hoef ik 't niet meer te zien. Op dat moment heb ik besloten nooit en dan ook echt nooit meer 'n race niet live te kijken. Nu heb ik mezelf daar niet aan kunnen houden, voornamelijk vanwege de iets te gezellige zaterdagavond, maar heb dan toch altijd de herhalingen gekeken en alle vormen van menselijk contact en media gemeden tot dat zover was. Ondanks dat het me steeds vaker gebeurt dat ik of m'n ogen niet open kan houden, of dat de race me nauwelijks boeit, zie ik dat in de toekomst (wink naar 't topic topic) niet snel veranderen.

Je had achteraf gezien misschien toch beter gekeken, want de race werd gewonnen door Damon Hill. Schumacher ging er al in de opwarmronde uit met een opgeblazen motor.  ;)

Ik zat die dag overigens op Graspop, en Iron Maiden haalde in de toegiften ineens een grote Britse vlag met de naam van Hill erop boven. Wist ik meteen genoeg. Maar ik heb uiteindelijk toch nog de race bekeken...

Kootje

Dan zal het '97 geweest zijn, ben er vaker geweest. ;)

Al met al kijk ik nooit naar iets waar ik de uitkomst al van ken, simpelweg omdat het me dan niet meer kan boeien. Bij voetbal kijk ik hooguit de samenvatting totdat alle doelpunten geweest zijn, voor de rest hooguit wat fragmentjes. Ik ga iig echt geen 1,5 uur naar 'n race zitten kijken terwijl ik al weet wie er wint. In het Schumi era kon ik iig nog hopen dat Hill hem versloeg, hij kapot zou gaan of eraf zou vliegen. Maar als al vaststaat dat hij gewonnen heeft (of ieder ander voor wat 't waard is) dan hoeft 't voor mij niet meer.

SDG

Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 18:49:40
Dan zal het '97 geweest zijn, ben er vaker geweest. ;)

Al met al kijk ik nooit naar iets waar ik de uitkomst al van ken, simpelweg omdat het me dan niet meer kan boeien. Bij voetbal kijk ik hooguit de samenvatting totdat alle doelpunten geweest zijn, voor de rest hooguit wat fragmentjes. Ik ga iig echt geen 1,5 uur naar 'n race zitten kijken terwijl ik al weet wie er wint. In het Schumi era kon ik iig nog hopen dat Hill hem versloeg, hij kapot zou gaan of eraf zou vliegen. Maar als al vaststaat dat hij gewonnen heeft (of ieder ander voor wat 't waard is) dan hoeft 't voor mij niet meer.

Nu dat je een hele hoop races in hun geheel online kunt vinden, bekijk ik soms wel een 'historische' Grote Prijs nog eens opnieuw, gewoon uit nostalgie. Zo heb ik een tijd terug nog eens Mexico 1986 opgezet, met de eerste overwinning van Gerhard Berger. Ik kende de uitslag uiteraard al, maar het maakte het er voor mij niet minder leuk op om die oude beelden terug te zien. Ik maak er ook een gewoonte van om van alle races die ik zelf bezoek - niet alleen Formule 1, maar bv. ook MotoGP, DTM, WTCC of dergelijke - alle beeldmateriaal dat ik kan vinden van zowel race als kwalificaties of zelfs vrije trainingen te verzamelen. Zeg nu zelf, een leuker aandenken aan een reis of een weekendje uit om een race te gaan bekijken bestaat er toch niet?  ;)

Maikel0230

#1461
Het geluidsfragment op de website van Renault werkt bij nog steeds niet. Ik heb op twitter gelezen dat nog meer mensen dit probleem ondervinden dus post ik eventje een youtube linkje



Ik was niet echt een tegenstander van deze motorformule maar als je dit fragment hoort dan begin je toch serieus te twijfelen hoor. Het heeft wat weg van het geluid van een GP2 wagen  :(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Geluid valt een beetje tegen. Gelukkig hoor ik binnenkort de motoren van dit seizoen van dichtbij.

0634

Zo kan je er weinig van zeggen...

Kootje

Citaat van: SDG op 21 juni 2013 - 19:06:53
Ik maak er ook een gewoonte van om van alle races die ik zelf bezoek - niet alleen Formule 1, maar bv. ook MotoGP, DTM, WTCC of dergelijke - alle beeldmateriaal dat ik kan vinden van zowel race als kwalificaties of zelfs vrije trainingen te verzamelen. Zeg nu zelf, een leuker aandenken aan een reis of een weekendje uit om een race te gaan bekijken bestaat er toch niet?  ;)

Heb ik dus helemaal niet. Maak ook nooit geen foto's od. Ik geef daar echt helemaal niets om vreemd genoeg.



Maar goed, back on topic:

Vreemd geluid, klinkt niet echt als 'n raceauto. Maar goed, zal ook wel weer wennen.

Jehoentelaar

Dit geluid is natuurlijk wel anders dan hoe we het straks gaan horen op de buis (en in het echt). Veel meer onderhevig aan allerhande factoren die er nu niet zijn. Toch vind ik het wel mooi klinken, heb dat V8-geluid nooit echt bijzonder gevonden.

robbert

Citaat van: SDG op 21 juni 2013 - 19:06:53
Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 18:49:40
Dan zal het '97 geweest zijn, ben er vaker geweest. ;)

Al met al kijk ik nooit naar iets waar ik de uitkomst al van ken, simpelweg omdat het me dan niet meer kan boeien. Bij voetbal kijk ik hooguit de samenvatting totdat alle doelpunten geweest zijn, voor de rest hooguit wat fragmentjes. Ik ga iig echt geen 1,5 uur naar 'n race zitten kijken terwijl ik al weet wie er wint. In het Schumi era kon ik iig nog hopen dat Hill hem versloeg, hij kapot zou gaan of eraf zou vliegen. Maar als al vaststaat dat hij gewonnen heeft (of ieder ander voor wat 't waard is) dan hoeft 't voor mij niet meer.

Nu dat je een hele hoop races in hun geheel online kunt vinden, bekijk ik soms wel een 'historische' Grote Prijs nog eens opnieuw, gewoon uit nostalgie. Zo heb ik een tijd terug nog eens Mexico 1986 opgezet, met de eerste overwinning van Gerhard Berger. Ik kende de uitslag uiteraard al, maar het maakte het er voor mij niet minder leuk op om die oude beelden terug te zien. Ik maak er ook een gewoonte van om van alle races die ik zelf bezoek - niet alleen Formule 1, maar bv. ook MotoGP, DTM, WTCC of dergelijke - alle beeldmateriaal dat ik kan vinden van zowel race als kwalificaties of zelfs vrije trainingen te verzamelen. Zeg nu zelf, een leuker aandenken aan een reis of een weekendje uit om een race te gaan bekijken bestaat er toch niet?  ;)
ah nee, want volgens sommige is de race niet meer leuk om te zien als de uitslag al bekend is ;D ;)

Kootje

Tsja .... ieder z'n ding hé.  ;)

Franky R.


SDG

Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2013 - 00:01:01
http://www.gppits.net/nieuws/valencia_wil_af_van_formule_1/

Afgaande op het artikel waarnaar hier onlangs gelinkt werd, lijkt het erop dat het afkopen van het contract uiteindelijk nog de goedkoopste oplossing zal zijn, gezien de erbarmelijke staat waarin de infrastructuur ter plaatse inmiddels verkeert.