Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jehoentelaar

Het is wel zo dat Monaco er steeds meer vanwege de historie in zit, en zoals hier wordt gezegd zijn de glitter en glamour dingen wat naar de achtergrond aan het verdwijnen. Het grote feestevenement lijkt steeds meer Singapore te worden. Niks mis mee, wat mij betreft. Ik vind Monaco echter wel gewoon een blijvertje zolang Formule 1 bestaat; het blijft keer op keer gaaf om die auto's door de straten te zien gaan. Dat heeft ook wel wat.

Franky R.

Monaco zal nooit worden geschrapt, want die GP levert al jaren zo'n 20 tot 35% extra op vergeleken met de andere races... 8) ...Bernie, he!

Fabian

Monaco heeft iets speciaals. Glitter en glamour. Hoge snelheden zo vlak langs de vangrail. Die blijft er echt wel op!

Arthur

Monaco is een evenement op zich en blijft er dus 'altijd' in.

Maar het nieuwe Hockenheim mag er van mij ook uit. Dat is nu typisch het voorbeeld van een historische baan die ze verminkt hebben waardoor er eigenlijk weinig meer aan is. Maar ja, geld is belangrijk. Resultaat, totaal niet meer rendabel...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 08 maart 2013 - 13:46:01
Monaco is een evenement op zich en blijft er dus 'altijd' in.

Maar het nieuwe Hockenheim mag er van mij ook uit. Dat is nu typisch het voorbeeld van een historische baan die ze verminkt hebben waardoor er eigenlijk weinig meer aan is. Maar ja, geld is belangrijk. Resultaat, totaal niet meer rendabel...
Dat ben ik absoluut met je eens...Een grof schandaal om de oude Hockenheim zo te vern**ken! En wat heeft men nu? Een dertien-in-een-dozijn-baantje.... ::)


T.Nuvolari

En het heeft ze geen extra zak centen opgeleverd zoals ze hadden verwacht. De reden van die hele verandering was toch om meer fans naar het circuit te lokken. Daarin lijken ze niet geslaagd gezien de financiële situatie van de Duitse circuits.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 08 maart 2013 - 13:53:05
En het heeft ze geen extra zak centen opgeleverd zoals ze hadden verwacht. De reden van die hele verandering was toch om meer fans naar het circuit te lokken. Daarin lijken ze niet geslaagd gezien de financiële situatie van de Duitse circuits.
Precies, dus het moraal van het verhaal...koester je circuit. Tenzij veiligheid in het geding is. Maar dan hebben het [even] niet over Monaco... :P

Iceman2012

Tuurlijk blijft Monaco. Racen draait toch niet alleen maar om inhalen?? Een grand prix als Monaco zorgt iig ook voor de een beetje afwisseling. Ik heb vorig jaar een rondje over het circuit gelopen en t lijkt me zo gaaf om daar nog eens een GP bij te wonen. Jammer dat je op tv de enorme hoogteverschillen niet ziet (in deel 1 van t circuit). Na St Devote gaat het echt steil omhoog en vanaf Mirabeau tot aan de tunnel gaat het weer vrij stijl naar beneden. De hairpin lijkt op tv vrij vlak, maar daar zit ook een enorm hoogteverschil in. Ik was erg verbaasd toen ik dat zag. Moet geweldig zijn om daar van die brullende F1 auto's rond te horen en zien gaan.
En volgens mij hoeft het ook helemaal niet duur te zijn. GA kaartjes zijn zeker niet duur en het station is direct aan het circuit (bij Saint Devote), vanaf daar ben je binnen no time op een goedkope camping in de buurt.

Iceman2012

Citaat van: M@rc op 08 maart 2013 - 13:53:05
En het heeft ze geen extra zak centen opgeleverd zoals ze hadden verwacht. De reden van die hele verandering was toch om meer fans naar het circuit te lokken. Daarin lijken ze niet geslaagd gezien de financiële situatie van de Duitse circuits.
niet gelukt, dus oude circuit weer in ere herstellen!

T.Nuvolari

Ik vind dat je die hoogteverschillen op televisie toch heel goed kan zien. Zeker bij een onboard.
Het laatste stuk valt veel minder op vind ik, maar daar moeten ze ook een enorm hoogtverschil verwerken als je kijkt hoeveel hoger de pits ligt dan het stuk tussne piscine en Rascasse.


Citaat van: Iceman2012 op 08 maart 2013 - 14:15:32
Citaat van: M@rc op 08 maart 2013 - 13:53:05
En het heeft ze geen extra zak centen opgeleverd zoals ze hadden verwacht. De reden van die hele verandering was toch om meer fans naar het circuit te lokken. Daarin lijken ze niet geslaagd gezien de financiële situatie van de Duitse circuits.
niet gelukt, dus oude circuit weer in ere herstellen!

Dat is afgebroken, dus dat gaat hen nog meer kosten. Probably not dus. Zeer spijtig natuurlijk.

Arthur

Gelukkig hebben we Suzuka weer terug, ook zo'n geweldig circuit! Dat soort circuits moeten gewoon als basis blijven en kunnen dan aangevuld worden met andere circuits. Dat gebeurt nu ook maar haal er bv geen Spa voor uit!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

#1376
Citaat van: M@rc op 08 maart 2013 - 14:20:32
Ik vind dat je die hoogteverschillen op televisie toch heel goed kan zien. Zeker bij een onboard.
Het laatste stuk valt veel minder op vind ik, maar daar moeten ze ook een enorm hoogtverschil verwerken als je kijkt hoeveel hoger de pits ligt dan het stuk tussne piscine en Rascasse.
ok, dat kan. Ik vind van niet, op tv zie je wel enig hoogteverschil, maar ik heb me er echt over verbaasd dat het zo erg was. Maar goed, jij bent er blijkbaar ook geweest; misschien dat je nadat je er geweest bent meer bewust was van het hoogteverschil en het daardoor op tv ook beter terugziet??
Hoe dan ook, t is algemeen bekend dat hoogteverschillen op circuits vaak niet goed tot hun recht komen. Heb Mol daar ook zo vaak over gehoord. Ik vind het voor Monaco toch echt wel een extra dimensie. Misschien dat het in 3D ooit beter tot zn recht komt.

Citaat van: M@rc op 08 maart 2013 - 14:20:32
Citaat van: Iceman2012 op 08 maart 2013 - 14:15:32
Citaat van: M@rc op 08 maart 2013 - 13:53:05
En het heeft ze geen extra zak centen opgeleverd zoals ze hadden verwacht. De reden van die hele verandering was toch om meer fans naar het circuit te lokken. Daarin lijken ze niet geslaagd gezien de financiële situatie van de Duitse circuits.
niet gelukt, dus oude circuit weer in ere herstellen!

Dat is afgebroken, dus dat gaat hen nog meer kosten. Probably not dus. Zeer spijtig natuurlijk.
de contouren van het oude stuk zijn nog duidelijk zichtbaar op google maps, laagje asfalt erover heen en klaar is kees ;) nee, zo makkelijk is het natuurlijk ook niet, en herstellen gaat zeker geld kosten, maar misschien is dat nog wel de beste optie?? maar goed, t zal niet gebeuren nee

Arthur

En wat te denken van die aanpassing in Bahrein... [die extra lus]. Mag hopen dat die er uit is [was dat vorig jaar al niet de bedoeling?]. En die race mag op zich ook best afgevoerd worden. Denk maar aan de podiumceremonie; rozenwater!!!! Ik zeg: "poppenkast"
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 08 maart 2013 - 09:53:20
Het is wel zo dat Monaco er steeds meer vanwege de historie in zit, en zoals hier wordt gezegd zijn de glitter en glamour dingen wat naar de achtergrond aan het verdwijnen. Het grote feestevenement lijkt steeds meer Singapore te worden. Niks mis mee, wat mij betreft. Ik vind Monaco echter wel gewoon een blijvertje zolang Formule 1 bestaat; het blijft keer op keer gaaf om die auto's door de straten te zien gaan. Dat heeft ook wel wat.

Singapore is tegenwoordig echt wel de race geworden waar je het meeste VIP's in beeld ziet rondlopen. Het is dan ook niet toevallig dat het de wedstrijd is met de duurste toegangstickets van de hele kalender.

Fabian

Dat bijgevoegde stuk van Bahrein was er vorig jaar volgens mij al uit. Al weet ik dat niet zeker. Ik heb die race persoonlijk geboycot...